پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2340 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
همایش غزه۵۱روز مقاومت به همت انجمن آفاق
شناسه : 1812

به همت انجمن فرهنگی اقصی «آفاق» و با همکاری برخی تشکل‌های مردم‌نهاد حامی «مسأله فلسطین»، همایش «غزه، ۵۱ روز مقاومت و پیروزی»، در راستای بزرگداشت مقاومت قهرمانانه‌ی مردم فلسطین ساکن در نوار «غزه» و باحضور «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و برخی مسئولان کشوری و فعالان حوزه‌ی فلسطین […]

ارسال توسط :
پ
پ

به همت انجمن فرهنگی اقصی «آفاق» و با همکاری برخی تشکل‌های مردم‌نهاد حامی «مسأله فلسطین»، همایش «غزه، ۵۱ روز مقاومت و پیروزی»، در راستای بزرگداشت مقاومت قهرمانانه‌ی مردم فلسطین ساکن در نوار «غزه» و باحضور «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و برخی مسئولان کشوری و فعالان حوزه‌ی فلسطین و سایر علاقه‌مندان به مقاومت مردم فلسطین، در سالن مجموعه‌ی «ایوان شمس» شهرداری تهران، برگزار گردید.

در این همایش، «لقمان ستوده» رئیس هیئت موسسین انجمن فرهنگی اقصی«آفاق»، فلسفه‌ی وجودی این تشکل را آشنانمودن و آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی ابعاد مختلف «مسأله فلسطین» به افکارعمومی لایه‌های مختلف جامعه عنوان نمود و برگزاری همایش “غزه، ۵۱ روز مقاومت و پیروزی” را هم، تکریم نبرد غرورآفرین مردم مقاوم غزه علیه رژیم صهیونیستی و در ضمن آن، تلاش در راستای شناساندن هرچه بیشتر زوایای گوناگون قضیه‌ی فلسطین در میان مردم عنوان کرد.

در ابتدای این مراسم، «مشیر المصری» نماینده‌ی مردم غزه در مجلس فلسطین که از طریق ویدئوکنفرانس با همایش ارتباط برقرار نمود، از مردم و مسئولان ایران به خاطر حمایت از مقاومت مردم فلسطین طی جنگ ۵۱ روزه‌ی اخیر با رژیم صهیونیستی قدردانی نمود و گفت: پیروزی مقاومت فلسطین، پیروزی امت اسلامی از جمله مردم ایران علیه رژیم صهیونیستی در نبرد «العصف المأکول» قلمداد می‌گردد.

«المصری» استراتژیهای نظامی اخیر اسرائیل در برابر راهبرد نظامی «کتائب قسام» را به «خانه‌ی عنکبوت» تشبیه کرد وگفت که نتانیاهو از ترس تقبل هزینه‌های بیشتر در این معرکه، آتش‌بس را پذیرفت. وی با بیان اینکه همه‌ی امت اسلامی در ساختن این پیروزی سهیم هستند، همبستگی و انسجام در صفوف داخلی مقاومت را از دستاوردهای بزرگ این نبرد عنوان کرد.
این نماینده‌ی مردم غزه در مجلس فلسطین، همچنین التیام آلام مردم فلسطین، تقویت زرادخانه نظامی مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی و اصرار برآزادی اسرای فلسطینی دربند این رژیم پس از این نبرد را از اولویت‌های مقاومت عنوان نمود و آرزو کرد نماز شکر را همراه با امت اسلامی و همچنین ملت ایران در مسجدالأقصی بخوانند. متن پیام مشیر المصری برای آفاق

«حسین شیخ الاسلام» دبیرکل کنفرانس حمایت از ملت فلسطین و مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، جنگ غزه را نبرد یک طرف سراپا مسلح، با حمایت قدرتهای بین المللی ومنطقه‌ای و جنگ رسانه‌ای و روانی گسترده، با دست‌های خالی مردم مقاوم فلسطین برشمرد و هر روز این جنگ روزه را برای ملت فلسطین پیروزی دانست و گفت:
همیشه معادلات مادی، نتایج نهایی یک جنگ را تعیین نخواهند کرد و جنگ غزه هم یکی از این رخدادها بود که مردم بر اساس خلوص نیت و اتصال با ماوراءالطبیعه و اراده‌ای قدرتمند، سرنوشت این جنگ را تغییر دادند و این در حالی رخ داد که در سه جنگ تاریخی اعراب با اسرائیل، اعراب علی‌رغم توان بالای نظامی و عِدّه وعُدّه‌ی بسیار، شکست‌های بزرگی را متحمل شدند.
«شیخ الاسلام» به درخواست کمک نظامی اسرائیل از آمریکا طی جنگ غزه نیز اشاره نمود و عنوان داشت: درخواست اسرائیل جهت استفاده از انبارهای مهمات آمریکا در فلسطین به سبب اشتباه محاسباتی در این نبرد، رسوایی و آبروریزی بزرگی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به بار آورد، اما طرف فلسطینی تا آخرین لحظات جنگ، موشک زد و ثابت نمود که دیگر هیچ امنیتی برای اسرائیل قابل تصورنخواهد بود.

سخنران بعدی این همایش «ناصر ابوشریف» نماینده‌ی جنبش جهاد اسلامی در تهران بود. وی گفت: خواست اساسی ما بیرون راندن رژیم متجاوز اسرائیل و آزادسازی فلسطین است وسطح مطالبات ما چیزی فراتر از رفع محاصره‌ی غزه و ماهیگیری صیادان فلسطینی و بازسازی ویرانی‌های غزه خواهد بود. وی با اشتباه و شکست‌خورده دانستن راه مذاکره در برابر اسرائیل، تصریح کرد که طرف ما نه تنها در مذاکرات و گفتگوها امتیازی را به ما نخواهد داد، بلکه ابتدا به ساکن و پیش از انجام هرگونه مذاکره‌ای تمام امتیازات را از ما می‌خواهد. بنابراین ادامه‌ی نبرد مسلحانه و عدم سازش را تنها گزینه‌ی موجود در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی می‌دانیم.
ابوشریف در ادامه گفت: طرحی غربی در منطقه در جریان است که کیان و فرهنگ امت اسلامی را نشانه رفته و در آن از اشغال و تجزیه‌ی سرزمین‌های اسلامی گرفته تا غارت و چپاول اموال مسلمانان را می‌توان مشاهده نمود و نمونه‌ی آن را همگان در جریان انقلاب مصر به چشم خود دیدند. وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بخشی از طرح جنگ پیچیده و همه جانبه‌ی غرب علیه مسلمانان قلمداد می‌شود که راه مواجهه با این طرح شوم، خیزش امت اسلامی است و ملت فلسطین هم برای خویش در این مقطع حساس، مسئولیت تحریک و اتحاد مسلمانان را تعریف نموده و می‌خواهد یکبار دیگر فلسطین، قبله‌ی سیاسی اول مسلمانان گردد و جایگاه واقعی خویش را از نو بازیابد.

سخنران دیگر این همایش، خانم فروز رجایی‌فر، دبیر ستاد پاسداشت شهدای جهانی اسلام طی سخنان کوتاهی به مقاومت مردم فلسطین اشاره نمود و گفت: مادران فلسطینی فرزندانشان را بر اساس همین فرهنگ مقاومت پرورش می‌دهند. رجایی‌فر که از جمله اشغال‌کنندگان سفارت آمریکا در سال ۵۸ در تهران است، به انتقاد از جریان تروریستی «داعش» پرداخت و تصریح کرد: چرا داعش که مدعی جهاد علیه نظام کفر جهانی است، تاکنون کوچکترین اقدامی علیه منافع اسرائیل در منطقه انجام نداده است؟ وی در پایان تأکید داشت، ما نباید به سبب داشتن اختلاف در مواضع با گروه‌های جهادی فلسطینی در قضیه‌ی سوریه و ماندن یا رفتن حکومت «بشار اسد»، از حمایت جبهه‌ی مقاومت در فلسطین غفلت ورزیم و تحت هیچ شرایطی نباید مردم فلسطین را تنها بگذاریم.
«خالد قدومی» نماینده‌ی جنبش حماس در تهران هم سخنران پایانی این مراسم بود. وی به وضعیت سیاسی منطقه پس از جنگ اخیر غزه اشاره نمود و گفت: پس از جنگ این اسرائیل بود که ضرر سنگینی را متحمل شد زیرا با فروریختن ابهت و شکست‌ناپذیری ارتش این رژیم متجاوز، شهروندان اسرائیلی اعتمادشان را به ارتش از دست داده‌اند و این را می‌توان آغاز شکست بزرگ این رژیم نامشروع و آزادسازی سرزمین فلسطین تفسیرنمود، زیرا نقطه اتکای آن ارتشی است که اقتدار همیشگی‌اش دستخوش ضعف و ناکارآمدی گشته است. قدومی همچنین تصریح کرد: جنگ ۵۱ روزه غزه، جنگ علیه اسلام سیاسی میانه‌رو بود و آمریکا با به راه انداختن قضیه‌ی پیچیده و انحرافی «داعش» می‌خواهد بسان جنگ صدام علیه کویت بهانه‌ای را جهت حضور نظامی در منطقه خاورمیانه پیدا کند. بنابراین ادعای مبارزه آمریکا با «تروریسم» دروغی بیش نیست و حضور مجددش را باید محکوم نمود. از طرفی جنگ غزه را برای تقویت جبهه‌ی سازش و تضعیف اسلام سیاسی میانه‌رو به راه انداختند که به لطف خدا با پیروزی مقاومت، این طرح شوم هم به نتیجه نرسید. قدومی، نماینده‌ی حماس در پایان سخنانش امت اسلامی را خطاب قرار داد و گفت: آیا زمان آن فرا نرسیده که مسلمانان برای رهایی ملت فلسطین و کل امت، به پا خیزند؟

لازم به یادآوری است در خلال این مراسم، فیلمها، تصاویر و سرودهایی حماسی در ارتباط با مقاومت مردم فلسطین طی جنگ اخیر غزه به نمایش گذاشته شد و پایان‌بخش این همایش، دکلمه‌ی اشعاری توسط دکتر محمدابراهیم ساعدی رودی، بامضمون مسأله‌ی فلسطین بود که با استقبال حضار مواجه گردید.

شایان ذکر است برگزاری این همایش، نخستین حضور جدی انجمن فرهنگی اقصی «آفاق» درراستای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های آن، به شمار می‌آید.

 

منبع:انجمن فرهنگی آفاق

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.