آخرین اخبار

در جست و جوی وصال

نویسنده:بهنام سلیمی// روزهای پایانی ماه ذو القعده را می گذرانیم و آرام آرام به ماه مبارک ذی الحجه نزدیک می شویم، این روزها در اقصی نقاط این عالم شوق وصال به خوبی ها در سرزمین میعاد، جانی دیگر گرفته و چه  سعادتمندند کسانی که اندوخته های چندین ساله ی خود را در دست گرفته اند […]

اشتراک گذاری
03 مهر 1393
1 بازدید
کد مطلب : 1058

نویسنده:بهنام سلیمی//

روزهای پایانی ماه ذو القعده را می گذرانیم و آرام آرام به ماه مبارک ذی الحجه نزدیک می شویم، این روزها در اقصی نقاط این عالم شوق وصال به خوبی ها در سرزمین میعاد، جانی دیگر گرفته و چه  سعادتمندند کسانی که اندوخته های چندین ساله ی خود را در دست گرفته اند تا در صراف خانه الهی تبدیل به احسن کنند .

مشتاقان کوی دوست می روند تا در سرزمین وحی به وصال برسند از تمام ذخایر دنیایی خویش، شهر و دیار و اقوام و خویشان خداحافظی کرده و در پی اجرای فرمان الهی، راهی سفری بی مانند می شوند ، ساده و بی آلایش….

 

 می روند تا در سرزمین نور به خدمت روضه ی مبارک جان جانان برسند و عرض ادبی نمایند و اگر مجالی بود و ازدحام حاجیان مهلت داد پیشانی بر سجده گاه رسول خدا و اصحاب و یاران بسایند و نسیم پاک عبادت های آنان را بر فراز خیال، با فاصله قرن ها استشمام نمایند .

بر صفه تکیه زنند تا صفای دل یابند.

 در کنار ستون توبه ، اوراق دفتر اعمال ورق زنند و اشک پشیمانی بریزند.

 کبوتر دل بر فراز بقیع بچرخانند و ازصفایش بهره برند.

 آنگاه روی به سوی کعبه نهند.

 همان جایی که سال ها به سویش نماز گزارده اند این بار آن را از نزدیک ببینند ، ببویند ، ببوسند و بر پرده و دیوارش دستی  بکشند و ……….

 و دست بر حجر الاسود نهاده و با صاحب خانه بیعتی مجدد کنند.

 به دور خانه خدا بچرخند و بگردند تا بدانند محور زندگی روی آوردن  به امر خداوندی است.

 همچو هاجر صفا و مروه کنند آب زمزم نوشیده و بر سر و رویشان بریزند.

 در صحرای عرفات جمع گردند و با آفریدگار خود به راز و نیاز پردازند وبا خویشتن خویش خلوت کنند تا توان قربانی کردن همه چیز را داشته باشند

و نیرویی پیدا کنند که  شیطان را با همه ی وسوسه هایش رجم کنند و دور از خود …

و ناگهان دیگر بار  متولد شوند و حیاتی نو را آغاز کنند  …

حاجیان خوش اقبال!

حجتان مقبول و سعیتان مشکورباد، ما را از دعای خیر فراموش نکنید امید است که با توشه ای از خیر و برکت برای خود و خانواده و ملت شریف به سلامت به دیار خود برگردید .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *