چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2338 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
جوابی به منتقدان سفر حج …
شناسه : 2114

گردآورنده : واحد خبری پینوس / با توجه به حادثه خونین حج امسال و سوء استفاده ی طیفی سود جو در شبکه های اجتماعی مطلبی را با استفاده از گروه های تلگرامی و … گردآوری نمودم در جواب آنان که دم از روشنفکری می زنند و در اعماق تاریکی خود فرو رفته اند … قدیما […]

ارسال توسط :
پ
پ

گردآورنده : واحد خبری پینوس / با توجه به حادثه خونین حج امسال و سوء استفاده ی طیفی سود جو در شبکه های اجتماعی مطلبی را با استفاده از گروه های تلگرامی و … گردآوری نمودم در جواب آنان که دم از روشنفکری می زنند و در اعماق تاریکی خود فرو رفته اند …

قدیما رسم بود اگر کسی عزادار می شد نمک به زخمش نمی ریختند و به رسم انسانیت دلداری اش میدادند و زمینه ی آرامش روحی اش را فراهم می نمودند ،  ولی گویا بعضی ها آن قدر از این حادثه حج ذوق زده شدند که نگو … تا دق و دلی یشان را بر سر دین و دین باوری و شعائر دینی خالی کنند … به هر قیمتی که شده حتی اگر با غیر انسانس ترین شیوه ها باشد … یادشان رفته گروهی از هموطنان مان ناباورانه  کشته شدند و باید خوشحالی شان را چند مدتی در دلشان پنهان کنند و چهره واقعی شان را برای همگان رو ننمایند …

ای کاش کمی تفکر می کردند تا بدانند که ، کسی در عربستان دنبال خدا نیست. خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است و جایی گم نشده تا حاجی دنبال او بگردد و پیدایش کند …

حاجی وقتی حاجی می شود که مستطیع شده باشد و وقتی مستطیع شد ، باید زکات و صدقات مالش را داده باشد . پس حاجی با پرداخت زکات و صدقاتش،قلب کودک سرطانی را شاد کرده و با پول صدقه و زکاتش اشک شوق بر چشمان عاشق آن مادر فقیر جاری کرده …

آری ؛ اگر همه آن  میلیون ها ایرانی که برای دیدن کنسرت ابی در دبی و گردش در سواحل آنتالیا و پاتایا و… میلیاردها تومان خرج کردند هم مثل حاجی ها مجبور بودند پولی برای کمک به مستمندان خرج کنند دیگر انتظار وصال  دو جوان سال ها به طول نمی کشید.

و اما هزینه های سفر ایرانیان را زیر مشاهده و مقایسه نمایید …

۱- ترکیه :

بیشتر آمار مسافرت برای ترکیه می باشد که حدود ۶ میلیون سفر در سال می باشد و اگر هزینه هر نفر با خرید به طور متوسط سه و نیم میلیون تومان در نظر گرفته شود کل این هزینه بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که حدود ۳۰ برابر مسافرت های حج تمتع به عربستان می باشد.

 

۲-مالزی:

در سال حدود ۷۵ هزار نفر به مالزی سفر می کنند که هزینه هر نفر با خرید حدود ۴ میلیون تومان برآورد می شود که کل این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان است.

 

۳-تایلند :

در سال حدود ۸۰ هزار نفر به تایلند سفر می کنند که هزینه هر نفر با خرید حدود ۴ میلیون برآورد می شود و کل این مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان است.

 

۴_ امارات:

در سال حدود ۲۸۰ هزار نفر عازم امارات هستند که هزینه هر نفر با خرید بطور متوسط ۲/۵ میلیون تومان برآورد می شود که کل این مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان است .

۵_حج تمتع :

امسال حدود ۶۴ هزار نفر عازم حج تمتع بودند که هزینه هر نفر با خرید حدود ۱۱ میلیون تومان برآورد می شود که کل مبلغ ۷۰۴ میلیارد تومان می شود.

۶_حج عمره :

در سال حدود ۸۰۰ هزار نفر برای حج عمره عازم هستند که هزینه هر نفر با خرید حدود ۲/۵ میلیون برآورد میشود که کل مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد می شود.

 

نتیجه گیری:

در سال بیش ۲۵ هزار میلیارد هزینه مسافرت به ۵ کشور بالا توسط ایرانیان می باشد که کل سهم عربستان حدود ۲/۷ هزار میلیارد تومان می باشد( که علاوه بر آن قسمت عمده هزینه حج به حبیب کاروان های ایرانی هواپیمایی بر می گردد) که این یعنی کمتر از ۱۰ درصد و اگر منصف باشیم هزینه ای که فقط به کشور عربستان تعلق می گیرد را در نظر بگیریم کمتر از ۵ درصد کل مسافرت های خارجی ایرانیان به این پنج کشور است .می شود.

ولی هنگام توهین به مقدسات و سفر حج کل معنویات این سفر به فراموشی سپرده شده و همه به فکر فقرا و اولویت های داخل کشور و یا تحریم حج می افتند.

ولی با دیدن آگهی های تبلیغاتی برای چهار کشور دیگر هیچ گونه اعتراضی ندارند…

در ضمن هزینه سفر به کشورهایی حاشیه دریایی خزر و روسیه و اروپا و آمریکا و کانادا و غیره در این محاسبات منظور نشده است.

اگر علاوه بر این همه صدقات و انفاق ها و اطعام هایی که مذهبی ها می کنند ، غیر مذهبی ها هم چنین سخاوتمندانه عمل می کردند مشکلات جامعه زودتر حل می شد.

آری ای حاجیانی که در مسیر انجام دستورات الهی هم بذل مال کردید وهم جانتان را گذاشتید حجتان مقبول و سعیتان مشکور.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.