آخرین اخبار

استفاده از سرویس های بهداشتی مدارس

نویسنده : سهیلا نیک نژاد /// معمولاً رعایت بهداشت فردی هنگام استفاده از سرویس بهداشتی (توالت یا دستشویی) در خانه، کاری آسان و راحت است، چون آن جا همه ی وسایل تمیز و مرتب هستند و صابون و دستمال کاغذی هم در دسترس است. بچه ها، معمولاً رعایت بهداشت فردی هنگام استفاده از سرویس بهداشتی […]

اشتراک گذاری
03 مهر 1397
3 بازدید
کد مطلب : 1763

نویسنده : سهیلا نیک نژاد /// معمولاً رعایت بهداشت فردی هنگام استفاده از سرویس بهداشتی (توالت یا دستشویی) در خانه، کاری آسان و راحت است، چون آن جا همه ی وسایل تمیز و مرتب هستند و صابون و دستمال کاغذی هم در دسترس است.

بچه ها، معمولاً رعایت بهداشت فردی هنگام استفاده از سرویس بهداشتی (توالت یا دستشویی) در خانه، کاری آسان و راحت است، چون آن جا همه ی وسایل تمیز و مرتب هستند و صابون و دستمال کاغذی هم در دسترس  است، هم  چنین فقط افراد خانواده از آن دستشویی استفاده می کنند که از سالم بودن آن ها مطمئن هستیم، اما بسیاری اوقات، ما، در مکان های عمومی مانند مدرسه، پارک، خیابان، داخل قطار، گردشگاه های خارج شهر و جاهای دیگر، نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داریم و از آن جا که بسیاری اوقات این محل ها، به اندازه ی کافی مرتب و پاکیزه نیستند، به علاوه افراد بسیاری از آن دستشویی ها استفاده می کنند که احتمال دارد بعضی از آن ها، دچاری بیماری های واگیر دار باشند، به همین دلیل نیاز است که مراقبت های بیشتری به  عمل آوریم تا به بیماری ها مبتلا نشویم:
 
*اگر مطمئن نیستیم که در دستشویی مدرسه، صابون وجود دارد، حتماً از قبل صابون همراه خود برداریم، استفاده از صابون های مایع، خمیری یا کاغذی در این مواقع، کار را آسانتر می کند. هم چنین دستمال کاغذی هم همراه خود داشته باشیم.
 
*تا حد امکان، به دستگیره های در و جاهایی که بیشتردر معرض تماس دست همه افراد است، کمتر دست بزنید.
 
*پس از ورود به دستشویی، اگر مشاهده می کنید محیط آن جا به هم ریخته است،مثلاً شیلنگ آب روی زمین افتاده، برای مرتب کردن محیط تا حدامکان از دستمال کاغذی استفاده کنید. 
 
*از آن جا که ممکن است دست شما در تماس با دستگیره در و شیر آب و سایر قسمت ها، آلوده به بیماری واگیر دار شده باشد، هنگام شستن آن قسمت از بدن که بعد از دستشویی، نیاز به شستن دارد، فقط از فشار آب استفاده کنید و تا حد ممکن از تماس دست با بدن، خودداری کنید.
 
*بعد از اتمام شستشو، با استفاده از دستمال کاغذی نرم، بدن خود را کاملاً خشک کنید، وجود رطوبت در قسمت هایی از بدن که در معرض جریان هوا نیستند( مانند کشاله های ران)، شرایط مناسب برای رشد قارچ ها و باکتری ها را در این قسمت ها فراهم می آورد و می تواند فرد را به بیماری پوستی مبتلا کند.
 
*قبل از خروج از دستشویی، بار دیگر محیط را برای استفاده افراد دیگر پاکیزه و مرتب کنید.
 
*بعد از خروج از دستشویی، با استفاده از صابون دست های خود را کاملاً تمیز کنید، استفاده از صابون باید به حدی زیاد باشد که احساس کنید دست های شما کاملاً روی هم می لغزد و هیچ میکروبی نمی تواند روی دست شما باقی بماند.
 
بچه ها، با رعایت موارد بهداشتی به خصوص در مدرسه می توانید همیشه سالم و شاداب باشید و از زندگی خود، که بزرگترین هدیه خداوند به شماست، بیشترین لذت را ببرید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *