پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2340 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
آمریکا ۲۰ شرکت و بانک ایران را تحریم کرد
شناسه : 3257

وزارت خزانه‌داری آمریکا شبکه‌ای از موسسات مالی و شرکت‌های وابسته به «بنیاد تعاون بسیج» را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد که به گفته آن، منابع مالی نیروهای شبه‌نظامی ایران را تأمین می‌کنند. خزانه‌داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ۲۰ شرکت و بانک ایرانی به خاطر حمایت از شبه نظامیان در ترکیب سپاه پاسداران […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت خزانه‌داری آمریکا شبکه‌ای از موسسات مالی و شرکت‌های وابسته به «بنیاد تعاون بسیج» را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد که به گفته آن، منابع مالی نیروهای شبه‌نظامی ایران را تأمین می‌کنند.

خزانه‌داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ۲۰ شرکت و بانک ایرانی به خاطر حمایت از شبه نظامیان در ترکیب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع و شرکت تراکتورسازی تبریز و فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و مهر اقتصاد نوین را تحریم کرد. خزانه‌داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ۲۰ شرکت و بانک ایرانی به خاطر حمایت از شبه نظامیان وضع کرد. تحریم‌های امشب وزارت خزانه‌داری چند روز پس از آن اعمال شده که دادگاه لاهه قراری موقت صادر کرد و از آمریکا خواست که تا نهایی شدن رسیدگی به این پرونده، از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کند.



وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که تحریم این موسسات مالی چند میلیارد دلاری به این خاطر است که آنها از نیروهای شبه‌نظامی ایران حمایت می‌کنند.

به ادعای این وزارتخانه، تشکیلات نظامی ایران سربازان کودک را به خدمت گرفته و آنها را برای فعالیت در سپاه پاسداران آموزش می‌دهند. از جمله فولاد مبارکه، بانک پارسیان، بانک سینا، بانک ملت، تراکتورسازی و بنیاد تعاون بسیج. این اضافه شدن به لیست سیاه تحریم به آن معناست که:۱) اگر اموالی در آمریکا داشته باشند توقیف می‌شود، ۲) ساکنان آمریکا حق ندارند با آنها معامله کنند.۳) افراد غیر آمریکایی که طرف معامله با این شرکت‌ها و بانک‌ها باشند ممکن است خودشان تحریم شوند. گفتند یکی از علل این تحریمها اینکه بسیج جوانان زیر ۱۸ سال را به جنگ در سوریه می‌فرستد اعلام شده است.



وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بر اساس این تحریم‌ها، شهروندان آمریکایی حق ندارند تا با این شبکه تجارت کنند و اموال آنها نیز ضبط خواهد شد. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر کرده، گفته است: تحریم این موسسات مالی چند میلیارد دلاری به این خاطر است که آنها از نیروهای شبه‌نظامی ایران حمایت می‌کنند.



به گفته وی، تشکیلات نظامی ایران سربازان کودک را به خدمت گرفته و آنها را برای فعالیت در سپاه پاسداران آموزش می‌دهند. منوچین با اشاره به شرکت‌ها و موسسات تحریم شده اعلام کرده است: «این شبکه گسترده، ساختار مالی برای تلاش‌های بسیج در زمینه بکارگیری، آموزش و تعلیم مذهبی کودکان سرباز فراهم می‌کند که تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد امور نظامی می‌شوند». وی افزود: «جامعه بین‌المللی بایستی درک کند که تجارت با شبکه بنیاد تعاون بسیج و شرکت‌های پوششی سپاه پاسداران تبعات جدی انسانی به دنبال دارد. این تجارت باعث تقویت بلندپروازی‌های خشونت‌بار رژیم ایران در خاورمیانه می‌شود». به گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها بخشی از کارزار اقتصادی آمریکا برای اعمال فشار بر ایران به دلیل «رویکرد تهاجمی آن در منطقه و نقض حقوق بشر است».



اسامی ۲۰ بانک و شرکت ایرانی که امشب توسط آمریکا تحریم شدند

    گروه خودروسازی بهمن

    شرکت تولید زینک بندرعباس

    بانک ملت

    بنیاد تعاون بسیج

    شرکت کالسیمین

    شرکت فولاد مبارکه اصفهان

    شرکت تراکتورسازی ایران

    شرکت توسعه معادن زینک ایران

    بانک مهر اقتصاد

    گروه مالی مهر اقتصاد

    شرکت سرمایه‌گذاری نگین ساحل رویال

    بانک پارسیان

    شرکت کاتالیست شیمیایی پارسیان

    شرکت ذوب زینک قشم

    بانک سینا

    شرکت سرمایه‌گذاری طبیعت‌گردان آتیه ایرانیان

     شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه مهرآوران

    شرکت سرمایه‌گذاری تکتار

    شرکت مهندسی تکنوتار

    شرکت اسیدسازی زنجان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.