آخرین اخبار

نخستین جشنواره شعر کردی هورامان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه از برگزاری نخستین جشنواره شعر کردی هورامان در پاوه خبر داد.هدایت محمودی از برگزاری نخستین جشنواره شعر کردی هورامان در پاوه خبر داد و آن را یکی از نقاط عطف و قابل توجه عرصه شعر و ادبیات در شهرستان پاوه دانست.   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1398
1 بازدید
کد مطلب : 1944

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه از برگزاری نخستین جشنواره شعر کردی هورامان در پاوه خبر داد.هدایت محمودی از برگزاری نخستین جشنواره شعر کردی هورامان در پاوه خبر داد و آن را یکی از نقاط عطف و قابل توجه عرصه شعر و ادبیات در شهرستان پاوه دانست.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه گفت: در طول تاریخ فرهنگ و هنر این شهرستان برگزاری چنین برنامه‌ای با چنان گستره مکانی (حضور استان‌های کردنشین غرب کشور) از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌سابقه بوده است.

 

وی افزود: نخستین جشنواره شعر کردی هورامان با حمایت مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با حضور شعرای برگزیده استان‌های کردنشین آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام روز پنجشنبه مورخ پنجم اردیبهشت‌ماه ۹۸ از ساعت ۹ صبح آغاز و آئین اختتامیه آن با تقدیر از شعرای برگزیده عصر همان روز برگزار خواهد شد.

 

محمودی ادامه داد: نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر کردی هورامان با گویش‌های هورامی‌، سورانی و کلهری با استقبال قابل توجه شعرای استان‌های کردنشین مواجه و حدود ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی شعر کردی هورامان در سال۱۳۹۶ در پاوه افتتاح شد که برای همیشه به نام پاوه ثبت و طی سال‌های آینده برگزاری این جشنواره به صورت ملی و بین‌المللی در خواهد آمد.

 

محمودی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سبب موافقت با تأسیس دبیرخانه دائمی جشنواره شعر کردی هورامان در پاوه که جای خالی آن در سبد سالانه برنامه‌های فرهنگی هنری شهرستان کاملا محسوس بود، تقدیر و تشکر کرد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه همچنین از اصحاب قلم، اندیشه و رسانه شهرستان برای حضور در این برنامه دعوت و از اعضای مؤسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان به ویژه مدیرعامل آن ابراهیم شمس که چندین ماه متوالی و به‌صورت شبانه‌روزی درگیر فراهم آوردن مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری موفق و با شکوه این جشنواره هستند تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است برگزاری این جشنواره بدون شک می تواند نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ و ادبیات شهرستان پاوه باشد.

 

منبع : سلام پاوه

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *