آخرین اخبار

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران

مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی ایران، امشب یا فردا به تهران می آید.   به نقل از منابع آگاه، این سرمربی ۵۰ ساله که در جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی بلژیک را بر عهده داشته، بعد از مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با گزینه های مختلف، در […]

اشتراک گذاری
25 اردیبهشت 1398
2 بازدید
کد مطلب : 1960

مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی ایران، امشب یا فردا به تهران می آید.

مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران

 

به نقل از منابع آگاه، این سرمربی ۵۰ ساله که در جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی بلژیک را بر عهده داشته، بعد از مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با گزینه های مختلف، در نهایت به عنوان فرد نهایی برای امضای قرارداد به تهران خواهد آمد. پیش از ویلموتس، مهم ترین گزینه فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی ژولین لوپتگی، سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا بوده که توافقات تا مرحله خوبی پیش رفته بود اما بروز یک مسئله خانوادگی مانع از توافق بین ایران و این مربی اسپانیایی شده است. تاج در اسپانیا با لوپتگی جلساتی برگزار کرده و به توافقاتی رسیده بود اما در نهایت این مربی به دلیل بیماری پدرش، فعلا قادر به حضور در ایران نیست. بنابراین پس از لوپتگی، گزینه اصلی مارک ویلموتس بلژیکی است که در تیم ملی فوتبال این کشور هدایت نسل طلایی شیاطین سرخ اروپا را بر عهده داشت.


نکته جالب درباره پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی، معرفی گزینه هایی مثل خوزه پکرمن، مارچلو بیلسا و میرچا لوچسکیو بوده اما فدراسیون فوتبال به دنبال چهره جوان تری برای هدایت تیم ملی می گشته و یکی از شروط لازم برای حضور در تیم ملی ایران نیز برنامه ریزی و زیر نظر داشتن تیم های پایه عنوان شده که ظاهرا این نکات در مذاکرات با ویلموتس به وی اعلام شده و مورد قبول او قرار گرفته است. در نهایت ویلموتس امشب یا فردا به تهران خواهد آمد و در ۲ فیفادی بعدی که بازی های تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و سوریه خواهد بود، روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. مردی با پیراهن سفید و افکاری که کیفیت آنها به مرور برای طرفداران فوتبال در ایران مشخص خواهد شد.

شاخص ترین وجه کار ویلموتس در ایران جانشینی کارلوس کی روش است که به مدت ۸ سال هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشته است. این مربی بلژیکی به عنوان یک بازیکن پرافتخار و مشهور در فوتبال بلژیک بوده و در کارنامه خود حضور در تیم های ملی بلژیک، ساحل عاج و شالکه آلمان را دارد. قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با ویلموتس هنوز نهایی نشده اما در صورت حضور این مربی در ایران، این توافقنامه به امضای طرفین خواهد رسید؛ توافقنامه ای که یک سمت آن مهدی تاج است و در سمت دیگر مردی که خود را روی یکی از پر تب و تاب ترین نیمکت های فوتبال جهان خواهد نشاند.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *