چهارشنبه، 31 شهريور ماه، 1400

ادویه‌ای معجزه گربرای درمان افسردگی

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند کورکومین است که رادیکال‌های آزاد و در نتیجه استرس اکسیداتیو و التهاب را که باعث استرس و افسردگی می‌شود کاهش داده و روحیه فرد را بهبود می‌بخشند.



 مصرف زردچوبه همراه با زعفران می‌تواند مفیدتر باشد.زردچوبه را می‌توان به راحتی به وعده‌های غذایی اضافه کرد. خوردن شیر زردچوبه دو بار در روز روشی عالی برای ورود زردچوبه به رژیم غذایی شما است. یک قاشق چای خوری زردچوبه را می‌توانید به یک فنجان شیر اضافه کرده و میل کنید.

مصرف مکمل‌های زردچوبه که حاوی ۹۵ ٪ غلظت زردچوبه هستند نیز مفید است. همچنین مصرف مکمل‌های ترکیبی از کورکومین و پیپرین (فلفل سیاه) از جمله متداول‌ترین روش‌های درمانی حمایتی برای درمان افسردگی است. این امر سلامت روانی فرد را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، زیرا مکمل‌های پیپرین بر پایه گیاهان طبیعی ساخته می‌شوند بنابراین سرعت تاثیر بالاتری دارند.

پزشکان ثابت کرده اند که زردچوبه عارضه جانبی چندانی ندارد و به طور کلی بسیار سالم و بی خطر است؛ اما برخی از عوارض جانبی آن می‌تواند شامل ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ باشد.در حال حاضر زردچوبه یک درمان واقعی برای افسردگی در نظر گرفته نمی‌شود، اما می‌تواند به عنوان یک درمان کمکی مورد استفاده قرار گیرد. هنوز هم مصرف زردچوبه خام ترجیح داده نمی‌شود. زردچوبه همچنین به صورت تنتور موجود در معالجه آسیب‌ها در دسترس است.



ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 9 خرداد ماه، 1400 توسط cafeweb  پرینت

مرتبط باموضوع :

 باروری ابرها، شکل گیری باران و قرآن  [ شنبه، 9 ارديبهشت ماه، 1391 ] 11070 مشاهده
 غذاهایی که برای پوست ضرر دارند  [ سه شنبه، 24 بهمن ماه، 1396 ] 1589 مشاهده
 کشف سیاره مشابه زمین‎ + تصاویر  [ شنبه، 3 مرداد ماه، 1394 ] 3020 مشاهده
 آیا کشور ما مدرن می‌شود؟  [ چهارشنبه، 8 شهريور ماه، 1396 ] 2259 مشاهده
 تغییر رنگ پوست کف پا  [ دوشنبه، 27 بهمن ماه، 1399 ] 1222 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب
صفحات پيشنهادي
لينکدوني
پیامک

ســامـانه پیام کوتاه پینوس



ارسال خبر ، مقاله ، گزارش و ...



شماره همراه خود را برای عضویت در خبرنامه پیامکی وارد کنید