پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2340 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
آغاز برداشت انار از باغات پاوه
شناسه : 4031

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به آغاز برداشت انار از باغات این شهرستان، برآورد کرد: امسال ۱۸۰۰ تن انار در پاوه تولید شود.   شهروز احمدی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات انار شهرستان پاوه را ۶۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: تقریبا تمامی باغات انار شهرستان پاوه بارور هستند. احمدی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

شهروز احمدی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات انار شهرستان پاوه را ۶۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: تقریبا تمامی باغات انار شهرستان پاوه بارور هستند.

احمدی متوسط عملکرد باغات انار در شهرستان پاوه در سنوات نرمال را بین پنج تا ۵٫۳ تن در هکتار دانست و گفت: امسال به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی، گرمای شدید تابستان و نیز سرمازدگی های فصل زمستان و بهار و شیوع آفت کرم گلوگاه، کاهش چشمگیر عملکرد باغات شهرستان را شاهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به احتمال افت ۵۰ درصدی تولید انار در شهرستان پاوه در سال جاری، گفت: برآورد می شود امسال مجموع تولید انار شهرستان از ۱۸۰۰ تن بیشتر نشود.

احمدی با بیان اینکه عمده انار تولیدی در باغات انار شهرستان پاوه به صورت تازه خوری به مصرف می‌رسد، گفت: ارقام ترش و ریز انار که بازارپسندی پایینی دارند و حدود ۲۰ درصد انار تولیدی در شهرستان را شامل می شود، به صورت رب انار پخته و عرضه می شود، لذا همزمان با آغار برداشت انار بساط رب انارگیری در کوچه پس کوچه‌های پاوه برپا می‌شود.

احمدی  ارقام انار باغات شهرستان پاوه را شامل انواع ملس ساوه، یوسف خانی و ترش و شیرین اعلام کرد.

احمدی با بیان اینکه بیشترین باغات انار استان کرمانشاه در شهرستان پاوه قرار دارند، گفت: انار تولیدی در باغات این شهرستان به دلیل استفاده کم از سم و کود جزو محصولات سالم است.

به گفته احمدی برداشت انار از باغات پاوه تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.