پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2323 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1914×
۲۶ اسفند،گرامیداشت بمباران شیمیایی نودشه
شناسه : 1413

به گزارش خبرگزاری پاوه پرس، به اهتمام بخشداری نوسود، امام جمعه محترم نودشه، حوزه مقاومت شهید محبی نودشه، شورای اسلامی و شهرداری نودشه یادواره ببمباران شیمیایی نودشه با حضور خانواده های معزز شهدا به ویژه شهدای شیمیایی نودشه، جانبازان و مصدومین شیمیایی، ایثارگران، فرهنگیان و سایر اقشار مختلف در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری نودشه […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش خبرگزاری پاوه پرس، به اهتمام بخشداری نوسود، امام جمعه محترم نودشه، حوزه مقاومت شهید محبی نودشه، شورای اسلامی و شهرداری نودشه یادواره ببمباران شیمیایی نودشه با حضور خانواده های معزز شهدا به ویژه شهدای شیمیایی نودشه، جانبازان و مصدومین شیمیایی، ایثارگران، فرهنگیان و سایر اقشار مختلف در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری نودشه برگزار گردید

سالروز شیمیایی نودشه1

حاج ملا احمد مبارکشاهی امام جمعه نودشه با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس به ویژه شهدای بمباران شیمیایی نودشه را تکریم نمود، وی مردم نودشه را مردمی انقلابی توصیف نمود وخیل عظیم شهدای معلی را بیانگر صدق عملی و عینی مجاهدت مردم در پاسداشت و حراست از کیان جمهوری اسلامی برشمرد.

 

وی در ادامه گفت: ملت نودشه پس از ۲۶ سال با بی مهری و بی محبتی روبه رو بوده، امیدواریم که بتوانیم آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم. قطعا این به عنوان حق و خواسته ای از مردم نودشه است که ۲۶ اسفند همیشه زنده نگه داشته شود و پوشش خبری مناسبی در رسانه ها و شبکه ها (خصوصا صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران) از آن بعمل آید.

 

مبارکشاهی با واگویی آنچه که درآن ایام دلخراش روی داد پرداخت و به عزم و پایبندی مردم به آرمان ها و اهداف انقلاب به تأسی از خون شهیدان تأکید نمود.

سالروز شیمیایی نودشه3

سالم مصطفایی سرپرست بخشداری نوسود دیگر سخنران برنامه بود، وی به جایگاه ارزشی شهداء در تعالیم اسلامی ونظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت، ایشان رمز موفقیت ایران اسلامی را در مقابله و مواجه با استکبار را در عظمت شهدای و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری دانست.

 

سالم مصظفایی به ماندگاری یاد ونام شهیدان در قلوب مردم تأکید نمود ودر ادامه خواستار نامگذاری خیابان جدید نودشه به این مناسبت ونیز ساخت یادمان بمباران شیمیایی نودشه توسط سازمان حفظ ارزش های دفاع مقدس را شد.   

 

در ادامه شاعران در ثنای شهیدان، دژخیمی سفاکان تاریخ، همدردی با خانواده ی شهداء، رنج ومحنت مصدومین شیمیایی، مظلومیت مردم نودشه و… احساسات درونی خویش را در طبق اخلاص نهادند ومورد استقبال حاضرین قرار گرفت. کاک مومن برومندی، محمد کریمی عضو شورای اسلامی شهر نودشه، حکمت محدی عضو شورای اسلامی شهر نوسود، عمر کاشفی، حسن زاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و سرکارخانم فریبا اسماعیلی هریک با سوز وحرارت از شهیدان حلبچه و نودشه به گرمی یاد نمودند.

 

گروه موسیقی با آهنگ های حزم اندوه و با هنرمندی هنرمندان استاد هادی فیروز و دلسوز شاکری به اجرای برنامه پرداختند که تحسین برانگیز بود.

 

ادامه برنامه با بخش نماهنگی از اخبار شبکه زاگرس و نیز بازدید کارشناسان ژاپنی از نودشه برگ رفته از تلویزیون ژاپن که در آن ایام پخش گردیده بود و صحنه های تصویری چنان فضایی را به وجود آورده بود که به ناخودآگاه حاضرین در سالن را سوار بر امواج به گذشته نه چندان دور این دیار و زجرهای مصدومین و…شیمیایی سوق داد و تداعی بر احوال گذشته و یادی از شهیدانی بود که زمانی در بین مردم بودند و اینک عروجی ملکوتی داشته اند واز بالا نظارگر امورند.

 

سعدی آموزگار مجری برنامه با لحن وآهنگ برنامه های دفاع مقدس به خواندن شعرهای زیبا و دلنشین در توصیف ایام و زمان و خاطرات تلخ و شیرین دفاع مقدس پرداخت و در ادامه به افتتاح پایگاه اینترنتی خبر رسانی ایثارگران خط مرزی نودشه با خط مشی واگویه تاریخ جنگ و دفاع مقدس خاطرات ایثارگران و معرفی شهدا نودشه با مدیریت خویش عنوان نمود. وی شروع فعالیت را به مناسبت بمباران شیمیایی۲۶ اسفند، شروع فعالیت پایگاه را امروز عنوان نمود و خواستار همراهی و همکاری در ثبت آثار و خاطرات دفاع مقدس شد.  

 

در ادامه از طرف خانواده های شهدای نودشه به جمعی از شاعران هدایایی به رسم تقدیر وتشکر اهداء گردید. لازم به ذکر است استقال شایانی از برنامه به عمل آمده بود بنحویکه جمعی مجبور به بازگشت وجمعی دیگر نیز ایستاده نظارگر برنامه بودند.

 

سالروز شیمیایی نودشه+4

 

سالروز شیمیایی نودشه+3

 

سالروز شیمیایی نودشه+5

 

سالروز شیمیایی نودشه+1

 

سالروز شیمیایی نودشه-1

 

سالروز شیمیایی نودشه+6

 

سالروز شیمیایی نودشه+2

 

سالروز شیمیایی نودشه+7

 

سالروز شیمیایی نودشه01

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.