پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
ظریف ماجرای دست‌دادنش با اوباما را گفت
شناسه : 2136

"رابین رایت" خبرنگار "نیویورکر" متن مصاحبه خود با وزیر امور خارجه ایران را منتشر کرده است. او در این مصاحبه پرسش های خود درباره اوضاع منطقه را از وزیر امور خارجه ایران مطرح کرده است. ه گزارش خرداد، خبرنگار "نیویورکر" اشاره می‌کند که "ظریف" این روزها "خواستنی" تر شده است. او در این باره می‌نویسد: […]

ارسال توسط :
پ
پ

"رابین رایت" خبرنگار "نیویورکر" متن مصاحبه خود با وزیر امور خارجه ایران را منتشر کرده است. او در این مصاحبه پرسش های خود درباره اوضاع منطقه را از وزیر امور خارجه ایران مطرح کرده است.

ه گزارش خرداد، خبرنگار "نیویورکر" اشاره می‌کند که "ظریف" این روزها "خواستنی" تر شده است. او در این باره می‌نویسد: "در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته شد که او با رییس جمهوری امریکا دست داده است، ظریف به همراه کری وزیر امور خارجه امریکا از نامزدهای مشترک دریافت جایزه صلح نوبل هستند، او هم چنین دوبار با کری ملاقات داشته است. ظریف میزبان نمایندگان و مقام های جمهوریخواه و دموکرات دولت های پیشین امریکا بود، او با سردبیران و خبرنگاران امریکایی صبحانه خورد و با کارشناسان هسته ای امریکایی دیدار داشت. ظریف هم چنین دیدار کوتاهی با هیئت سردبیری نشریه "تایمز" داشت. او در جلسه ای در دانشگاه "دنور" نیز حضور یافت البته این حضور به صورت پخش زنده و از راه در بود چرا که دیپلمات های ایرانی نمی توانند در منطقه ای دور از بیست پنج مایلی اطراف نیویورک سفر کنند."



رایت اشاره می کند که روز قبل از بازگشت ظریف به ایران با او در محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل در نزدیکی موزه متروپولیتن مصاحبه کرده است. ظریف در پاسخ به این سئوال که آیا می دانستید که اوباما خواهد آمد و با شما دست خواهد داد؟ گفت: نه این موضوع برنامه ریزی نشده بود. در عرف این گونه این نیست که رییس دولتی برای دست دادن با یک وزیر امور خارجه برنامه ریزی کند. برنامه ریزی در این باره توهینی به یک رییس دولت محسوب می شود. اوباما دو ساعت زودتر در مجمع عمومی سخنرانی داشت و ما پیش بینی نمی کردیم که راهرو مجمع او را ببینیم. همان گونه که من بیرون رفته بودم. من نمی دانم به چه دلیلی آقای اوباما وارد راهرو شد و ما خیلی ساده همدیگر را دیدیم. من چه در زمان ضبط مصاحبه و چه در خارج از زمان رسمی ضبط می گویم که این اتفاق کاملا تصادفی بود.



ظریف در پاسخ به این سئوال که آیا این موضوع برای شما در داخل ایران هزینه ای را در پی خواهد داشت؟ اظهار داشت: قطعا این گونه خواهد بود. با این حال، هر آن چه من انجام می دهم در داخل هزینه خواهد داشت در نتیجه این موضوع یک انحراف نبوده است. وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا پرزیدنت روحانی علاقه ای به دیدار با پرزیدنت اوباما نداشت؟ مقام های کاخ سفید برای من روشن ساختند که آنان مایل به تلاش هایی برای صورت دادن دیدار بوده اند نیز گفت: چرا که ما بر این باوریم آنچه اکنون اولویت دارد اجرای توافق است و این موضع اولویت نخست ماست. شما نیازی ندارید کاری را انجام دهید که وضعیت را پیچیده تر کند. این برای ا امری مهم و اساسی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.