سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2336 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
بررسی توسعه صنعت گردشگری پاوه
شناسه : 2188

بررسی توسعه صنعت گردشگری درنشست جمعی ازجوانان تحصیلکرده شهرستان پاوه کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر برابر رسالت محوله و در راستای بهره وری از مشارکت های فرهنگی، اجتماعی و… شهروندان محترم در عرصه های مختلف، عصر روز پنجشنبه مهمان جمعی ازجوانان با انگیزه شهرمان در خصوص بهره وری از جاذبه ها وظرفیت های طبیعی منطقه […]

ارسال توسط :
پ
پ

بررسی توسعه صنعت گردشگری درنشست جمعی ازجوانان تحصیلکرده شهرستان پاوه

کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر برابر رسالت محوله و در راستای بهره وری از مشارکت های فرهنگی، اجتماعی و… شهروندان محترم در عرصه های مختلف، عصر روز پنجشنبه مهمان جمعی ازجوانان با انگیزه شهرمان در خصوص بهره وری از جاذبه ها وظرفیت های طبیعی منطقه و در نهایت توسعه صنعت گردشگری شهرستان پاوه بود.

 

نشست هم اندیشی توسعه گردشگری شهرستان1به گزارش خبرنگار پاوه پرس، نشستی که به واسطه ی آن جمعی از فارغ التحصیلان دیارمان با گرایش های تخصصی … و بنا به احساس نیاز و ضرورت اجتماعی پاپیش نهادند تا از ماحصل دغدغه ی خویش، بازار کاری برای جمعی دیگر از همشهریانشان  فراهم نمایند.

 

اعضای شورای اسلامی شهر در سخنانی ضمن تمجید و تقدیر از دغدغه عزیزان حاضر در مجلس، شهرستان پاوه را سرشار از آیتم های گردشگری تعریف نمودند که هریک می تواند محور توسعه ی منطقه ای را فراهم آورد، لکن با کمال تأسف تاکنون توفیقی در این راستا حاصل نگردیده ولی این امیدواری همچنان وجود دارد تا با حضور سمن ها وجوانان با انگیزه و نیز مشارکت سرمایه گذاران در بسترسازی وترغیب وتشویق گردشگران و توریست های داخلی وخارجی تحولی اساسی در صنعت گردشگری منطقه به وجود آید.

 

در ادامه هریک ازحاضرین دکتر ادریس پیرصاحب، مهندس فاتح وسینی، مهندس عبدالرحمان وهابی، مهندس علی کمالی، اسامه قادری، آقایان میلاد یوسفی، بشیر قانع، سرکارخانم ها نجیبه سبحانی و نصیره سبحانی در جهت رونق بخشی به امر گردشگری مطالبی را یادآور شدند.

 

دکتر ادریس پیرصاحب با ارائه توضیحات علمی و تخصصی وجود سد داریان را یکی ازموهبت های موجود منطقه برشمرد و در ادامه آن را به عنوان مرکزی جهت اشغال زایی جوانان یاد نمود. وی در ادامه با افتخار تأکید نمود، برای تعالی ورونق بخشی به صنعت گردشگری شهرستان از هیچ کوششی دریغ نورزیده ودر ادامه مراتب آمادگی خویش را جهت همراهی بیشتر با شورای اسلامی شهر در این راستا  اعلام نمود.

 

نشست هم اندیشی توسعه گردشگری شهرستان2مهندس فاتح وسینی توسعه در هر منطقه را مرهون نگرش مسئولین منطقه ای دانست و افزود: اگر این نگرش حاصل نگردد علیرغم ظرفیت های بسیار اقدام عملی صورت نمی گیرد. وی در تفهیم دیدگاه خویش تصریح نمود: برای انجام هرفعالیتی نیاز به برق، جاده و… می باشد، اما اگر یکی از مسئولین با اهرم های قانونی مانع انجام فعالیت مذکور شود به هیچ وجه نمی توانید کارکردی را ازقبل پیش بینی نمائید.

 

در ادامه جمع بندی مباحث مطروحه بمنظور برون رفت از تنگناهای موجود و رونق بخشی به صنعت گردشگری به شرح ذیل جهت استحضار کاربران ارجمند تقدیم حضور می گردد، به امید که هریک از شهروندان مسئولیت پذیر شهرمان با ارائه راهکارهای اجرایی ومشارکت فعال بخش خصوصی در سرمایه گذاری از موهبت ایجادی بنحو شایسته استفاده بهینه به عمل آورند.

 

۱- شهرستان پاوه به سبب بسترهای مناسب می تواند به عنوان مقصد گردشگری مورد توجه ویژه عموم قرار گیرد و به همین منظور می طلبد با تدوین برنامه خاص و همراهی وهمگامی مسئولین محترم منطقه ای واستانی زمینه توسعه پایدار را در این خطه از میهن اسلامی مان فراهم آوریم.

 

۲- سد داریان بسترجدیدی است که به خیل توانمندی های موجود شهرستان افزوده شده و باید ازظرفیت موجود با حداکثر بهره وری استفاده بهینه به عمل آورد، دراین راستا تعامل وهمراهی مجموعه عوامل موثر می تواند بسیار کارساز وموثر واقع شود.

 

۳- تبلیغات در گردشگری حرف اول وآخر را می زند وبه همین ترتیب و به منظور جذب توریست داخلی و خارجی می طلبد فرهیختگان فرهنگی فعالیت رسانه ای گسترده ای درخصوص جاذبه های منطقه در سایت های داخلی و خارجی، شبکه های استانی و ملی کشور، نشریات کشوری و….به عمل آورند.

 

۴- یکی از راههای جذب گردشگر به روستاها ومناطق گردشگرپذیر وجود تابلوهای راهنما باذکر جاذبه های هرمنطقه در ورودی روستا و یا موقعیت جغرافیایی مورد نظر می باشد. این امرمنجر به تحریک کنجکاوی وحضور توریست ها درمقاصد مورد نظر می گردد.

 

۵- تشکیل سازمان های مردم نهاد (NGO) و حضور بخش خصوصی در رونق بخشی به کارکردها وتوسعه گردشگری، از آنجائیکه دراین راستا تشکلی درحال جریان می باشد وظیفه عموم حول راه اندازی وحمایت همه جانبه از این امر متمرکز گردد.

 

۶- فعال نمودن آژانش گردشگری و تورهای مسافرتی با هماهنگی شرکت های وابسته

 

۷- تهیه وتدوین تراکت با درج جاذبه های توریستی شهرستان پاوه وبهره جویی از ظرفیت اداره میراث فرهنگی وگردشگری استان درجهت توزیع و آگاهی بخشی به عموم

 

۸-  برگزاری همایشی به منظور آگاهی بخشی و ارتقاء فرهنگ گردشگری درشهرستان و…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.