جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2324 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1914×
یکی دیگر از آثار استاد ناصر سبحانی
شناسه : 2202

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ «مقدمه ی تفسیر برخی از سوره های قرآن» اثر استاد ناصر سبحانی منتشر و روانه بازار کتاب شد. «مقدمه ی تفسیر برخی از سوره های قرآن»، یکی از آثار دست‌نویس استاد ناصر سبحانی می‌باشد که طی سال‌های میانی دهه‌ی شصت به رشته‌ی تحریر درآمده است.   بنا به معرفی موجود […]

ارسال توسط :
پ
پ

پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ «مقدمه ی تفسیر برخی از سوره های قرآن» اثر استاد ناصر سبحانی منتشر و روانه بازار کتاب شد.

«مقدمه ی تفسیر برخی از سوره های قرآن»، یکی از آثار دست‌نویس استاد ناصر سبحانی می‌باشد که طی سال‌های میانی دهه‌ی شصت به رشته‌ی تحریر درآمده است.

 

بنا به معرفی موجود در خود کتاب، این کتاب که بنا بوده مقدمه‌ی تفسیری باشد بر تمامی سوره‌های قرآن، به‌دلیل درگذشت استاد و عدم دسترسی وی به متن کتاب در یک‌سال پایانی عمر خود، ناتمام مانده است و تنها تا اواسط سوره‌های قرآن را در برمی‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که حتی نگارش مقدمه‌ی تفسیر بر سوره‌ی هود نیز ناقص باقی مانده است.

 

بنا به شواهد و قراین و نیز حاشیه‌هایی که ـ جهت یادآوری نکاتی که پس از اتمام اصل متن کتاب، به‌صورت پاورقی به‌طور مفصل نگاشته شود و طبعاً اثری از این پاورقی‌ها در متن نیست ـ در نسخه‌ی دست‌نویس متن به چشم می‌خورد، می‌توان گفت که بدون شک این متن، صرفاً یک دست‌نویس اولیه بوده که استاد هیچ مجالی برای بازخوانی، تنظیم و تنقیح آن نیافته است.

 

با این‌حال، به‌دلیل امانت‌داری و حفظ اصل اثر بدون هیچ‌گونه دستکاری یا ویرایش ـ خواه مفهومی و خواه نگارشی ـ خانواده‌ی استاد، اقدام به چاپ این اثر نموده است تا به‌مثابه‌ی اثری ناب در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

 

از دیگر آثار استاد ناصر سبحانی که در سه سال اخیر منتشر شده است می توان به «مسئولیت» و «تسلیت نامه» اشاره کرد.

 

کتاب «مسئولیت» با وجود حجم نسبتاً کم آن (پیاده‌شده از یک نوار یک‌ساعتی)، اما یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین آثار استاد می‌باشد که به شرح حیات مؤمنانه می‌پردازد و در فضای معنوی ویژه‌ای، ثبت و ضبط شده است.

 

کتاب «تسلیت‌نامه» که شامل دو بخش است، بخش نخست آن،برگرفته از متنِ پیاده‌شده‌ی یک نوار کاست از پیام تسلیت استاد به همسر و خانواده‌ی همسرش می باشد. در بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق، یکی از برادران همسر استاد ناصر سبحانی در بمباران جنگنده‌ای عراقی کشته شد. در آن هنگام، استاد به دلیل این‌که نتوانست در مراسم تعزیه حضور یابد؛ با صدای خود در یک نوار کاست یک‌ساعتی، پیام تسلیت خویش را به همسر و خانواده‌ی همسرش اعلام نمود. کتاب تسلیت‌نامه، متن پیاده‌شده‌ی آن نوار کاست است. بخش دوم آن نیز، پیام تسلیتی خطاب به یک پدر و مادر به منظور تسلّی برای درگذشت فرزندشان می‌باشد.

 

«مقدمه ی تفسیر برخی از سوره های قرآن» سومین کتاب از مجموعه ی اخیر است که توسط انتشارات احسان در تهران و در ۱۷۶ صفحه منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 

«مُهر و قبله‏ نمایی که تصاویر آن‏ها بر روی جلد سه کتاب ذیل نقش بسته است، از لوازم شخصی استاد سبحانی می ‏باشند.»

 

مقدمه تفسیر برخی از سوره های قرآن

 

تسلیت نامه

 

مسئولیت

 

دست نویس هایی از استاد ناصر سبحانی که تعدادی از آنها در کتاب «مقدمه ی تفسیر برخی از سوره های قرآن» چاپ شده است.

دست نوشته استاد سبحانی

دست نوشته استاد سبحانی1

 

دست نوشته استاد سبحانی2

 

 

 

 

دست نوشته استاد سبحانی3دست نوشته استاد سبحانی4دست نوشته استاد سبحانی5 دست نوشته استاد سبحانی6

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.