پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
مسلمانان میانمار را قتل‌عام می‌کنند
شناسه : 2539

درپی اظهارات شاهدان درباره بریدن سر کودکان و زنده سوزاندن غیرنظامیان روهینگیا در میانمار، نگرانی از خشونت گسترده ضد این مردم رو به افزایش است. روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم فیونا مک گرگور نوشت: گزارش های شاهدان عینی حاکی از آن است که ارتش میانمار در حال قتل […]

ارسال توسط :
پ
پ

درپی اظهارات شاهدان درباره بریدن سر کودکان و زنده سوزاندن غیرنظامیان روهینگیا در میانمار، نگرانی از خشونت گسترده ضد این مردم رو به افزایش است.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم فیونا مک گرگور نوشت: گزارش های شاهدان عینی حاکی از آن است که ارتش میانمار در حال قتل عام مسلمانان روهینگیا است. این گزارش ها پس از یک هفته خشونت و بیانیه های «تحریک کننده» دولت منتشر شد و نماینده انگلیس در سازمان ملل را بر آن داشت تا از آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار بخواهد اوضاع را آرام کند. آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل به علت ناتوانی در ممانعت از نقض حقوق علیه این اقلیت مسلمان با محکومیت های بین المللی مواجه شده است.

 

دولت میانمار که قبلا به برمه معروف بود جامعه بین المللی و رسانه های خارجی را به علت تمرکز بر وضع اسفناک مسلمانان روهینگیا و نادیده گرفتن خشونت علیه بودایی های راخین و غیرمسلمان های دیگر در این کشور محکوم کرده است. روز جمعه گروه حامی حقوق بشر فورتیفای رایتس  مستقر در بانکوک گزارش های وحشتناکی از شاهدان عینی در روهینگیا منتشر کرد که از روستای چات پین در منطقه راتدانگ  گریخته بودند. آنها گفتند نیروهای امنیتی میانمار و روستایی های محلی راخین حدود دویست مرد، زن و کودک روهینگیایی را کشتند.

 
این گروه گفت نظامیان، گروه کثیری از مردان روهینگیا را دستگیر و آنها را به سمت کلبه ای از بامبو هدایت کردند و سپس کلبه را آتش زدند و همه را سوزاندند. گروه فورتیفای رایتس به نقل از عبدالرحمان از روستای چات پین گفت: «برادرم کشته شد، نظامیان ارتش میانمار او را با این گروه سوزاندند.» وی افزود: «ما جسد اعضای دیگر خانواده ام را هم پیدا کردیم که اثر گلوله ها روی بدنشان بود و برخی از آنها تکه تکه شده بودند. سر دو نفر از برادرزاده هایم را بریده بودند. یکی از آنها شش ساله و دیگری نه ساله بود. خواهر زنم به ضرب گلوله کشته شد.» روز جمعه ارتش میانمار گزارش داد چهارصد نفر – حدود ۳۷۰ نفر از شورشیان روهینگیا، سیزده نفر از نیروهای امنیتی، دو مقام دولتی و چهارده غیرنظامی – از ۲۵ اوت تا کنون در این درگیری ها و خشونت ها کشته شده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.