پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
آمادگی مشروط اقلیم کردستان برای پرداخت درآم
شناسه : 2687

نخست‌وزیر اقلیم کردستان از آمادگی مشروط اقلیم کردستان برای پرداخت درآمدهای نفت به دولت عراق خبر داد. نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه گفت که این اقلیم آمادگی دارد درآمدهای نفت را به بغداد واگذار کند. بارزانی در نشستی خبری افزود: اقلیم کردستان آماده تحویل درآمدهای نفت به دولت فدرال است اما مشروط […]

ارسال توسط :
پ
پ

نخست‌وزیر اقلیم کردستان از آمادگی مشروط اقلیم کردستان برای پرداخت درآمدهای نفت به دولت عراق خبر داد. نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه گفت که این اقلیم آمادگی دارد درآمدهای نفت را به بغداد واگذار کند.

بارزانی در نشستی خبری افزود: اقلیم کردستان آماده تحویل درآمدهای نفت به دولت فدرال است اما مشروط به اینکه ۱۷ درصد از کل بودجه عراق به اقلیم پرداخت شود. وی افزود که اختلافات با بغداد به‌زور حل نمی‌شود، بلکه از طریق گفت‌وگو و قانون اساسی حل می‌شود. بارزانی در ادامه از بغداد خواست که با اقلیم کردستان مانند سایر استان‌ها رفتار کند.

وی توافق در خصوص تحویل گذرگاه‌ها به دولت عراق را بعید دانست و گفت: سخنانی که در این خصوص صورت گرفته شفاهی است.

بارزانی در ادامه گفت: متاسفانه بغداد آماده پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان نیست. ما آماده گفت‌وگو در این خصوص هستیم و اگر بغداد در این زمینه جدی باشد، ما مشکلی نداریم. وی افزود: باید بنشینیم و به توافقی مشترک برسیم و اگر بغداد در زمینه پرداخت سهم کامل کردستان از بودجه جدی باشد، ما نیز آماده تحویل پرونده صادرات نفت به دولت عراق هستیم.

منبع: تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.