پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2323 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1914×
تعرفه های جدید اینترنت
شناسه : 2739

شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت از امروز (۱۰ آذر ۹۶) تعرفه های جدید اینترنت خود را به مشترکان ارائه می‌دهند و سازمان رگولاتوری نیز بر روی این تعرفه‌ها نظارت می‌کند.   طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقرارت ارتباطات در مورد نرخ‌های جدید اینترنت ثابت، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت موظف هستند تا از امروز، دهم […]

ارسال توسط :
پ
پ

شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت از امروز (۱۰ آذر ۹۶) تعرفه های جدید اینترنت خود را به مشترکان ارائه می‌دهند و سازمان رگولاتوری نیز بر روی این تعرفه‌ها نظارت می‌کند.

 

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقرارت ارتباطات در مورد نرخ‌های جدید اینترنت ثابت، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت موظف هستند تا از امروز، دهم آذر ۱۳۹۶، طبق تعرفه های جدید اینترنت خود به مشترکانشان سرویس بدهند. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در ماه گذشته، مدل جدید فروش اینترنت ثابت (ADSL و فیبر نوری) موسوم به اینترنت غیر حجمی با مصرف منصفانه را تصویب کرد و در روزهای اخیر نیز شاهد انتشار جداول تعرفه های جدید اینترنت شرکت‌های مختلف بودیم.

تفاوت اینترنت حجمی سابق با مدل غیر حجمی فعلی

بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تفاوت اینترنت حجمی سابق با مدل غیر حجمی فعلی، نداشتن محدودیت در سرعت است. رگولاتوری در این مصوبه، کف سرعت اینترنت را تعیین کرده و از اپراتورها خواسته تا با توجه به این کف سرعت، سرویس اینترنت را با حجم مصرفی منصفانه و در نظر گرفتن شرایط رقابتی به مشترکان خود ارائه دهند. همچنین این اپراتورها موظف شدند تا کیفیت سرعت را در ۹۵ درصد زمان تضمین کنند.

 

جدول تعرفه های جدید اینترنت مخابرات – آذر ۹۶

ردیف سرعت یک ماهه قرارداد یک ساله
تبادل ترافیک مجاز در هر ماه قیمت ماهیانه (تومان) تبادل ترافیک مجاز در هر ماه قیمت سالیانه (تومان)
۱ ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه ۱۴ گیگابایت ۱۲ هزار و ۵۰۰ ۱۷ گیگابایت ۱۵۰ هزار
۲ ۱ مگابیت بر ثانیه ۲۳ گیگابایت ۲۰ هزار ۲۷ گیگابایت ۲۴۰ هزار
۳ ۲ مگابیت بر ثانیه ۳۰ گیگابایت ۲۵ هزار ۳۶ گیگابایت ۳۰۰ هزار
۴ ۳ مگابیت بر ثانیه ۴۲ گیگابایت ۳۵ هزار ۴۵ گیگابایت ۴۲۰ هزار
۵ ۴ مگابیت بر ثانیه ۵۷ گیگابایت ۴۰ هزار ۶۳ گیگابایت ۴۸۰ هزار
۶ ۸ مگابیت بر ثانیه ۹۶ گیگابایت ۵۰ هزار ۱۰۵ گیگابایت ۶۰۰ هزار
۷ ۱۶ مگابیت بر ثانیه ۱۳۰ گیگابایت ۸۰ هزار ۲۱۰ گیگابایت ۹۶۰ هزار

 

همچنین شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت می‌تواند در مدل جدید فروش اینترنت ثابت، یکی از دو روش را برای سیاست مصرف منصفانه اعمال کند؛ به این شکل که یا در صورت پایان رسیدن حجم خریداری شده مشترک، سرعت اینترنت وی را به ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه کاهش دهد و یا مشترک پس از رسیدن به سقف حجمی مد نظر می‌تواند نسبت به خریداری حجم اضافه اقدام کند، اما اینترنت خریداری شده مشترک به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

تعرفه های جدید اینترنت شاتل – آذر ۹۶

ردیف سرعت پایه سرویس آستانه مصرف منصفانه در هر ماه تعرفه اشتراک ماهانه (تومان) تعرفه اشتراک سه ماهه (تومان) تعرفه اشتراک شش ماهه (تومان) تعرفه اشتراک یک ساله (تومان)
۱ ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه ۱۲ گیگابایت ۱۲ هزار و ۵۰۰ ۳۷ هزار و ۵۰۰ ۷۱ هزار و ۲۵۰ ۱۳۵ هزار
۲ ۱۰۲۴ کیلوبیت بر ثانیه ۲۱ گیگابایت ۲۰ هزار ۶۰ هزار ۱۱۴ هزار ۲۱۶ هزار
۳ ۲۰۴۸ کیلوبیت بر ثانیه ۲۷ گیگابایت ۲۵ هزار ۷۵ هزار ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ ۲۷۰ هزار
۴ ۴۰۹۶ کیلوبیت بر ثانیه ۵۱ گیگابایت ۴۰ هزار ۱۲۰ هزار ۲۲۸ هزار ۴۳۲ هزار
۵ ۸۱۹۲ کیلوبیت بر ثانیه ۹۰ گیگابایت ۵۰ هزار ۱۵۰ هزار ۲۸۵ هزار ۵۴۰ هزار
۶ ۱۶۳۸۴ کیلوبیت بر ثانیه ۱۸۰ گیگابایت ۸۰ هزار ۲۴۰ هزار ۴۵۶ هزار ۸۶۴ هزار

بر اساس سیاست‌های تشویقی شاتل، سرعت هر یک از سرویس‌ها تا بیشترین میزان کشش خط و پشتیبانی بستر مخابراتی تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه باز خوهد بود و شاتل در صورت فراهم شدن بستر مناسب، صرف نظر از سرعت پایه، سرعتی فراتر از تعهدات ثبت شده در قرارداد به هر سرویس اختصاص خواهد داد.

طبق تعرفه جدید اینترنت شاتل ، کاربران می‌توانند به میزان یک سوم ترافیک قید شده (آستانه مصرف منصفانه)، از ترافیک بین الملل استفاده کنند و پس از پایان ترافیک مجاز سرویس در هر ماه، سرعت آن سرویس به شکل قانونی و با توجه به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کاهش پیدا خواهد کرد. البته مشتریان می‌توانند با خرید حجم ترافیک اضافی به سرعت اصلی سرویس خود برگردند. بر همین اساس، قیمت هر گیگابایت ترافیک بین اللمل اضافی حداکثر ۲ هزار تومان و قیمت هر گیگابایت ترافیک داخلی اضافی معادل هزار تومان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر آن، طبق تعرفه های جدید اینترنت ، به اندازه هر میزان حجم مصرف اینترنت بین المللی، دو برابر مصرف اینترنت داخلی لحاظ می‌شود. به عنوان مثال اگر در قرارداد کاربر، ۴۰ گیگابایت حجم مصرف اینترنت خارجی در نظر گرفته شده، باید حجم مصرف سایت‌های داخلی برای آن ۸۰ گیگابایت باشد.

تعرفه های جدید اینترنت های وب

اینترنت های وب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.