پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
شناسه : 334

گزارشگر : واحد خبری پینوس قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ  : مَنْ بَنَى مَسْجِدًا بَنَى اللَّهُ لَهُ بَیْتًا فِی الْجَنَّهِ هر کس مسجدی بسازد خداوند خانه ای در بهشت برای او بنا می کند به یاری خداوند تبارک و تعالی و همت خالصانه خییرین ، مسجد دارالاحسان ( بیستمین مسجد شهرستان پاوه ) […]

ارسال توسط :
پ
پ
گزارشگر : واحد خبری پینوس

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ  : مَنْ بَنَى مَسْجِدًا بَنَى اللَّهُ لَهُ بَیْتًا فِی الْجَنَّهِ
هر کس مسجدی بسازد خداوند خانه ای در بهشت برای او بنا می کند

به یاری خداوند تبارک و تعالی و همت خالصانه خییرین ، مسجد دارالاحسان ( بیستمین مسجد شهرستان پاوه ) به میمنت ولادت اسوه ی اخلاق ؛ پیامبر أکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، در پنجشنبه مورخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۱ بعد از نماز عشاء با حضور گسترده اقشار مختلف طی مراسمی افتتاح شد . 

برای مشاهده گزارش کامل + گزارش تصویری + دانلود صوتی به ادامه مطلب مراجعه نمایید

مجری برنامه آقای سعدی سپنجی با خواندن اشعاری کوتاه و خیر مقدم به مهمانان ، کلیات برنامه را اعلام کردند.

سپس ، این برنامه با تلاوتی از آیات مبارکه سوره ی حشر توسط آقای دانیال ویسی زاده آغاز شد.

در بخش بعدی برنامه امام مسجد دارالاحسان ماموستا طاهر صادقی  به حاضرین جلسه خیرمقدم عرض نمود .

در بخش بعدی برنامه آقای یعقوب ویسی به عنوان نماینده ی هیئت امنا مسجد دارالاحسان گزارشی در مورد ساخت مسجد به شرح زیر ارائه دادند :
–    کل زمین اهدایی ۶۲۰ متر که توسط حاج بهروز حسینی  برای ساخت مسجد اهدا شده است .
–    زیربنا مسجد ۳۲۰ متر / شبستان برادران ۱۸۰ متر / شبستان خواهران ۶۰ متر
–    یک واحد مسکونی ۵۰ متری برای امام مسجد
–    یک واحد مغازه استجاری ۳۰ متری
–    کل هزینه علاوه بر اهدای زمین ، ۲۴۰ میلیون تومان که ۲۱۰ میلیون تومان آن توسط حاج بهروز حسینی و ۳۰ میلیون تومان توسط خیرین برای ساخت مسجد اهدا شده است .
–    هیئت امنا مسجد دارالاحسان : ۱- حاج بهروز حسینی / ۲- تحسین حسین زاده / ۳- صلاح معاذی / ۴- یعقوب ویسی / ۵- دانیال ویسی زاده / ۶- نعمت عزیزی / ۷- کامل قادری / ۸- محمود مراد زاده / ۹- تاج الدین یوسفی

آدرس مسجد : سه راه بیمارستان خیابان جانباز ، پشت دادگستری پاوه

در بخش بعدی برنامه سرودی با عنوان " یا رسول الله بوت ئه نالم … " توسط کاک سوران و کاک رامین  اجرا شد .

برای دانلود فایل صوتی  بر روی آیکن مقابل یا اینجا کلیک نمایید :  

 

در بخش بعدی برنامه ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه  در مورد  دو نکته مهم  ( 1- هنر ممتاز پیامبر که انسان سازی بوده  و  2- مسجد ) سخنرانی کردند .
ایشان به آیه‌ی ۲۹ سوره‌ی فتح و بیان صفات اصحاب رسول (ص) در این آیه اشاره کرد و گفت: «ما چقدر با این صفات آشنا هستیم و چقدر آن‌ها را در زندگی مورد توجه قرار می‌دهیم؟» در ادامه با اشاره به این موضوع که آنان در مکتب و مدرسه‌ی رسول (ص) تربیت یافته بودند و مدرسه‌ی آنان مسجد بود پس در واقع مسجد محل رفع همه‌ی مشکلات و  امور مسلمانان بود، آن اصحاب در مسجد پرورش یافتند تا «کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ» شدند، پس ایجاب می‌ نماید تا ما بیشتر از خواندن فقط نماز به مسجد توجه کنیم تا مسجد به آن جایگاه خود، دوباره دست یابد.
سپس در مورد هدف قرار گرفتن اسلام توسط مخالفان و وضعیت مسلمانان میانمار ، جبهه گیری مخالفان اسلام در مصر بر علیه محمد مرسی و خیانت آل سعود  و… سخنانی ایراد نمودند …
سپس به نقش مهم مسجد به عنوان رسانه در دنیای امروزی اشاره کردند ، که در محراب های مسجد باید روحانیون شجاعی حضور داشته باشند که مردم را از اسلام آگاه کنند … سپس به بیان دو ضعف اساسی پرداختند : ۱- مردم در تامین معیشت و زندگی روحانیون مساجد ضعیف هستند و مسجد بی روحانی نمی شود ، روحانیون هم باید در مسجد به تعیلم مردم و جوانان بپردازند .
۲-  حضور کم افراد در نماز های پنجگانه جماعت در مساجد

* متاسفانه به دلیل مشکل فنی در ضبط صدا فایل صوتی موجود نمی باشد .

در بخش بعدی برنامه طلاب مدرسه دینی مسجد قبا سرودی را به مناسبت مولود پیامبر اکرم (ص) اجرا نمودند .

برای دانلود فایل صوتی  بر روی آیکن مقابل یا اینجا کلیک نمایید :  

  قسمت بعدی برنامه پذیرایی بود که دقایقی کوتاه همراه با استراحت و پخش آهنگ انجام شد.

در بخش بعدی برنامه هیئت امنا مسجد دارالاحسان به صورت سمبلیک هدیه ای به حاج بهروز حسینی بانی مسجد تقدیم کردند .

در بخش بعدی برنامه فعال دینی، حیدر غلامی در سخنانی با اشاره به تاریخچه‌ی برگزاری جشن مولود پیامبر (ص) اشاره نمود و گفت که برگزاری این مراسم‌ها اگر چنانچه تأثیری مثبت بر زندگی ما نداشته‌ باشد و موجب شناخت ما با آموزه‌های دینی نگردد هیچ خیر دینی و آخرتی برای ما در پی نخواهد داشت.
وی با اشاره به این نکته‌ که ما چقدر از قرآنی که بر پیامبر (ص) نازل شده، آگاه هستیم و چقدر با آموزهای آن زندگی می‌‌کنیم؟ گفت: «خواندن قرآن اگر برای زندگان بهره‌ نداشته باشد، برای مردگان هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.» وی در ادامه به نماز، نور چشم پیامبر (ص) و اخلاق حسنه‌ی پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: «ما چقدر از این نور چشم پیامبر (ص) بهره بردیم و آیا آن صفاتی که شایسته‌ی نماز است ما در نماز خود حسّ می‌کنیم؟ و آیا از اخلاق زیبای پیامبر (ص) ما چیزی به ارث برده‌ایم؟ اگر ما عامل به آن آموزه‌ها نباشیم خواندن شعر و نوشتن متن ادبی و برگزاری چنین مراسمهایی هیچ فایده‌ای برای ما در بر نخواهد داشت.»

 

 

در بخش بعدی مراسم جلیل بهرامی‌نیا نیز در سخنانی به اقتصاد و فضیلت مولد بودن اشاره نمود و گفت: «پیشرفت و ترقی هر فکر و مرام و مسلکی با توجه به سه امر مجاهدان، سرمایه‌داران و عالمان مُیَسّر خواهد بود؛ پس ضروری است که ما به اقتصادی پویا و ثروت‌آور توجه نموده و در پی فقرزدایی در جامعه‌ی خود باشیم.»
 وی با اشاره به حدیث مأثور پیامبر(ص) «اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ الْکُفْرِ وَالْفَقْرِ» ادامه داد که فقر آنقدر مذموم است که پیامبر (ص) آن را در کنار کفر ذکر کرده‌اند. وی گفت: «ما باید به این نکته توجه کنیم که توان مالی بیشتر هیچ منافاتی با تقوا و دینداری ما ندارد بلکه اگر چنانچه در پی رفع فقر باشیم خیر دنیا و آخرت را نیز برای خود به دست آورده‌ایم.»

برای دانلود فایل صوتی  بر روی آیکن مقابل یا اینجا کلیک نمایید :  

ماموستا ملا قادری قادری امام جمعه پاوه ، جناب آقای ولدبیگی معاون فرماندار پاوه ، جناب آقای ابراهیمی عضو اخلاق مدار شورای شهر پاوه، ماموستا سید قادر عزیزی امام جمعه روستای خانقاه ، جناب آقای جلیل بهرامی نیا فعال دینی ، ماموستا اکرم سابقی از علمای توانای منطقه و امام جماعت مسجد سابقی پاوه و حاج حیدر ضیایی از معتمدین بنام و محبوب شهر پاوه، از جمله مهمانان ویژه ی این برنامه بودند.

وب سایت پینوس نیز به نوبه خود از تمامی  دلسوزان  و زحمت کشان عرصه آموزش و تربیت قرآنی تشکر  و قدردانی نموده و برای همگی این عزیزان آرزوی توفیق و پایداری دارد و امیدواریم در اورامانات شاهد ساخت مساجد بیشتر توسط خیرین باشیم و خداوند تبارک و تعالی برای حاج بهروز حسینی بانی ساخت مسجد دارالاحسان اجری بی پایان در نظر گیرد .

————————————————————————————————————————-

گزارش تصویری :
 


—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

—————————————————————————-

ثبت دیدگاه

4 دیدگاه برای “گزارش افتتاح مسجد دارالاحسان + گزارش تصویری”
  1. از گزارش کامل تشکر می کنم
    ده سیتان وه شی بان

    پاسخ
  2. جزاک الله خیرا

    پاسخ
  3. الحمدلله. به راستی افتتاح خانه ای دیگر از خانه های خدا در شهرمان پاوه خبری بس مسرت بخش است. فکر کنم که بر هر کس لازم باشد که برای حاج بهروز هم دعای خیر بکند. از گزارش بسیار خوب و کامل پینوس هم خیلی ممنون. موفق و سربلند باشید.

    پاسخ
  4. سلام علیکم ساخت و خدمت به خانه های امن پروردگار لیاقت و شرف می خواهد وخوشا به حال بندگان لایق و شریف

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.