پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2323 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1914×
اهانت به پیامبر اکرم(ص) به بهانه آزادی بیان
شناسه : 3815

قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ یکی از مدارس حومه پاریس به دست یک نوجوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار به نام «عبدالله یزیدویچ آ» بهانه ای شد تا دوباره فرانسوی ها به مقدسات مسلمانان توهین کنند، انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.   این خشم با […]

ارسال توسط :
پ
پ

قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ یکی از مدارس حومه پاریس به دست یک نوجوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار به نام «عبدالله یزیدویچ آ» بهانه ای شد تا دوباره فرانسوی ها به مقدسات مسلمانان توهین کنند، انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.

 http://www.penous.com/files/News/2298.jpg

این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

در این میان واکنش امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نسبت به قتل این معلم جنجال های بسیاری برپا کرده است. رئیس جمهوری فرانسه «اسلام را دین افراطی دانست و از انتشار کاریکاتور‌های موهن به مقدسات اسلامی حمایت کرد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم دانسته و بیان کرد که حمله به معلم فرانسوی تمام ویژگی‌های یک «حمله تروریستی اسلامگرایانه» را دارد و معلم مدرسه به خاطر «آموزش آزادی بیان» به قتل رسیده است!» وزیر کشور فرانسه نیز با ادعای تلاش در مبارزه با افراط‌گرایی مذهبی از بستن دستکم ۷۳ مسجد و مدرسه خصوصی اسلامی در سراسر فرانسه از ماه ژانویه به این سو خبر داد.

به گزارش شفقنا، آزادی بیان در فرانسه، بخشی از دروسی بود که این معلم فرانسوی تدریس آن را بر عهده داشت، اما برخی از والدین دانش‌آموزان مسلمان از تدریس مفاهیمی در کلاس‌های او که به باور آنها «ضد اسلامی» بود، شکایت داشتند.

آخرین موردی که حساسیت برخی از دانش‌آموزان مسلمان و والدین آنها را برانگیخته بود، موضوع نشان دادن کاریکاتورهای جنجال‌برانگیز پیامبر اسلام به دست این معلم بود. بسیاری از مسلمانان فرانسه این کاریکاتورها را که در مجله شارلی ابدو فرانسه چاپ شده بود، «توهین‌آمیز» تلقی می‌کنند.

اگرچه هنوز از انگیزه نوجوان چچنی در قتل این معلم اطمینانی حاصل نشده، اما فرانسوی ها این موضوع را به مقدسات مسلمان ارتباط دادند و بیان کردند به دلیل کاریکاتورهایی که این معلم در کلاس درس نشان داده، این نوجوان تصمیم به قتل معلم گرفته است.

پس از قتل این معلم، قاتل اندکی بعد به محاصره پلیس در آمد و در حالی که الله‌اکبر گویان در حال تهدید مأموران بود، با شلیک ۱۰ گلوله کشته شد لذا انگیزه اصلی این دانش آموز از قتل معلم خود هنوز مشخص نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.