پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد
شناسه : 399

به نقل از تسنیم،‌ بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دقایقی پیش با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره‌های فرهنگی در مصلی امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد. بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی امروز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت فعالیت خود را رسماً […]

ارسال توسط :
پ
پ

به نقل از تسنیم،‌ بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دقایقی پیش با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره‌های فرهنگی در مصلی امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی امروز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت فعالیت خود را رسماً آغاز کرد که بیش از ۲ هزار و ۵۴۵ ناشر داخلی و هزار و ۶۰۰ ناشر خارجی در آن آثار خود را ارائه کرده‌اند و بیش از ۴۴۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در بخش‌های ناشران عمومی‌، ناشران آموزشی‌، کودک و نوجوان و ناشران بین‌الملل ارائه شده است. آثار ارائه شده در این بخش‌ها از جمله آثاری هستند که در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ در بخش داخلی و ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در بخش خارجی منتشر شده‌اند.

از جمله تغییرات این دوره نمایشگاه کتاب تهران می‌توان به حضور بیش از ۱۰۰ ناشر الکترونیک برای نخستین‌بار به صورت مستقل اشاره کرد،‌ هم‌چنین تغییراتی در بخش‌های نمایشگاه کتاب تهران رخ داده است که از آن جمله‌ می‌توان به انتقال بخش بین‌الملل و سالن افتتاحیه و اختتامیه به ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی‌، انتقال بخش ناشران دانشگاهی به مکان سابق ناشران بین‌الملل،‌ انتقال سالن یاس به نیم طبقه دوم شبستان اشاره کرد.

بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران نیز امسال در ۱۷۰ غرفه،‌ در فضایی در حدود ۱۰ هزار متر مربع برای ناشران لاتین و ۲۵۰۰ متر مربع برای ناشران عربی برپا شده است.

از دیگر ویژگی‌های این دوره می‌توان به اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای رونق بیشتر نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد،‌  صدور بن‌کارت‌های الکترونیک برای ۲۵۰ هزار نفر از دانشجویان و طلاب و صدور بن‌کارت‌های الکترونیکی برای اساتید،‌ محققان و پژوهشگران بخشی از این اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

جلوگیری از فروش وسایل کمک‌آموزشی و بازی‌های فکری دیگر تغییر مثبت این دوره نمایشگاه کتاب تهران است که موجب جلوگیری از تاثیر منفی فروش لوازم کمک آموزشی در نمایشگاه کتاب بر میزان استقبال بازدیدکنندگان از خرید کتاب می‌شود.

اما لازم به ذکر است که در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران این رویداد بزرگ فرهنگی بیش از ۷۰ موسسه و نهاد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کرده‌اند،‌ از مکانیزه کردن پل عابر پیاده خیابان شهید بهشتی گرفته تا استقرار ۱۱۰ آتش‌نشان‌، ۴ آمبولانس و ۱۰ پزشک در طول ایام نمایشگاه کتاب تهران در مصلی بخشی از فعالیت‌های نهادهای مختلف در راستای همکاری با وزارت ارشاد برای برپایی این رویداد فرهنگی است.

هم‌چنین برای سهولت در رفت و آمد بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران،‌ طبق  مصوبات کمیته حمل و نقل، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هر روز از ساعت ۸ صبح  تا پایان کار نمایشگاه از میادین بزرگ شهر تهران به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهد،‌ این خدمات از طریق ۱۱۰ خط اتوبوسرانی انجام می‌شود.

در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب نیز به مانند دوره‌های گذشته نشست‌های جانبی در سراهای اهل قلم برگزار می‌شود‌، امسال بیش از ۲۰۰ نشست در سرای اهل قلم،‌ سرای اهل قلم کودک و نوجوان،‌ سرای کارنامه نشر برگزار می‌شود‌، هم‌چنین برای نخستین بار سرای اهل قلم بخش بین‌الملل نیز برپا شده و شاهد حضور نشست‌هایی در بخش بین‌الملل  خواهیم بود.

سالن یاس(کارنامه نشر) که سال گذشته به مدیریت مجمع ناشران انقلاب اسلامی اداره می‌شد،‌ در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و به ارائه ۴ هزار عنوان کتاب شاخص منتشر شده در سال ۹۱ می‌پردازد.

بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران از فردا ۱۱ اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان از این رویداد عظیم فرهنگی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.