پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
ستاد رفع موانع ثبت منظر جهانی اورامانات
شناسه : 4153

با دستور ویژه استاندار کرمانشاه: ستاد رفع موانع ثبت منظر جهانی اورامانات تشکیل شد مهندس بازوند استاندار کرمانشاه عصر شنبه ۱۱ اسفندماه در نشست کارگروه توسعه گردشگری کرمانشاه اظهار داشت:    ▫️پروژه ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات یک کار بزرگ است که با جدیت در حال انجام است و یک نقطه عطف در […]

ارسال توسط :
پ
پ

با دستور ویژه استاندار کرمانشاه: ستاد رفع موانع ثبت منظر جهانی اورامانات تشکیل شد

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه عصر شنبه ۱۱ اسفندماه در نشست کارگروه توسعه گردشگری کرمانشاه اظهار داشت:  

 ▫️پروژه ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات یک کار بزرگ است که با جدیت در حال انجام است و یک نقطه عطف در توسعه و پیشرفت کرمانشاه محسوب می شود.

▫️ثبت جهانی یک پنجم‌ مساحت استان یک کار بزرگ است و می تواند اورامانات را به یک ثروت بزرگ و بی بدیل برای کرمانشاه تبدیل کند.

▫️ ستاد ویژه رفع موانع ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات ذیل شورای برنامه ریزی با حضور دستگاه های مرتبط پیرامون تشکیل شده تا موانع موجود با شتاب بیشتری  رفع شوند‌.

▫️گردشگری صنعتی است که نمی توان زیبایی های آن را در مونیتور های تلویزیون لمس کرد و  افراد باید این زیبایی ها را از نزدیک ببینند.

استاندار کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات نقطه عطفی در توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر صنعت توریسم استان است و کار بزرگی به حساب می آید.

هوشنگ بازوند عصر شنبه در کارگروه گردشگری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همه مسوولان و دست اندرکاران استان باید برای جهانی شدن اورامانات تلاش کنند.

وی افزود: یک پنجم جمعیت استان در منطقه اورامانات سکونت دارند و اگر این منطقه به ثبت جهانی برسد تحولی شگرف در استان و صنعت گردشگری آن ایجاد می شود.

بازوند خاطرنشان کرد: کرمانشاه استانی ثروتمند با سرمایه های بالا در بخش های مختلف از جمله گردشگری است که باید آن را در قالب صنعت توریسم به کل کشور و حتی جهان معرفی کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: جهانی شدن منطقه اورامانات گامی بلند و اثرگذار برای جذب گردشگر و ماندگاری آن است و به طور قطع سبب رونق اقتصادی استان نیز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ثبت ۲۹۵ اثر ملی در مناطق اورامان نشین کرمانشاه، گفت: احتمال اینکه حدود یکصد اثر دیگر نیز در این مناطق شناسایی و به ثبت برسند وجود دارد و این بیانگر ظرفیت بالای این منطقه گردشگری است.

بازوند گفت: ثبت اورامانات به عنوان یک اثر جهانی، هدیه ای است از سوی ما به آیندگان و آن ها حتما از این کار ما به نیکی یاد خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تشکیل ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات شد و گفت: این ستاد می تواند به انجام این مهم کمک شایانی کرده و کار را سرعت ببخشد.

وی تصریح کرد: این ستاد باید هر ۱۵ روز یکبار و زیرنظر جلسه شورای برنامه ریزی استان به منظور اینکه مصوبات آن قابلیت اجرایی شدن داشته باشد، تشکیل شود.

بازوند در پایان و با بیان اینکه سال ۹۸ باید سال گردشگری و اقتصاد استان باشد، گفت: همه دستگاه ها مکلف به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم شده اند تا شاهد پیشرفت و تحول استان باشیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.