پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2323 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1914×
فوج پس‌لرزه‌ها در غرب کشور
شناسه : 1111

پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی خبر داد: پس‌لرزه‌های این زلزله ادامه خواهد داشت و ادامه وقوع پس‌لرزه‌ها به صورت فوج گونه تا چند روز آینده در این منطقه انتظار می‌رود.وی دلیل اصلی زلزله که در منطقه سر پل ذهاب استان کرمانشاه رخ داد را جنبندگی «گسل ذهاب» اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری کردپرس بر پایه داده‌های مرکز […]

ارسال توسط :
پ
پ

پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی خبر داد: پس‌لرزه‌های این زلزله ادامه خواهد داشت و ادامه وقوع پس‌لرزه‌ها به صورت فوج گونه تا چند روز آینده در این منطقه انتظار می‌رود.وی دلیل اصلی زلزله که در منطقه سر پل ذهاب استان کرمانشاه رخ داد را جنبندگی «گسل ذهاب» اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری کردپرس بر پایه داده‌های مرکز لرزه‌‌نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک داننشگاه تهران از ساعت ۱۰ و ۲۷ دقیقه صبح روز گذشته و به ویژه اواخر شب تاکنون چند زلزله به بزرگی ۴.۱ تا ۵.۶ ریشتر منطقه غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه و ایلام و بخش‌هایی از کردستان عراق را لرزانده است.
این زمین‌لرزه‌ها که از هفته گذشته و با زمین‌لرزه‌هایی در منطقه مریوان و حلبچه آغاز شده بود در شهرهای مختلف از جمله کرمانشاه، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و خانقین با شدت بیشتری احساس شده است.
دکتر مهدی زارع رییس مرکز ملی پیش‌بینی زلزله پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی به خبرنگاران گفت: پس‌لرزه‌های این زلزله ادامه خواهد داشت و ادامه وقوع پس‌لرزه‌ها به صورت فوج گونه تا چند روز آینده در این منطقه انتظار می‌رود.وی دلیل اصلی زلزله که در منطقه سر پل ذهاب استان کرمانشاه رخ داد را جنبندگی «گسل ذهاب» اعلام کرد.
وی افزود: در تاریخ زلزله‌های این منطقه می‌توان به زلزله‌های شدید در سال ۱۹۶۷ میلادی با بزرگی ۵.۶ ونیز سال ۱۹۸۳ میلادی با بزرگای ۵.۱ ریشتر اشاره کرد.
معاون فرماندار قصرشیرین نیز از وقوع حدود ۲۰ زلزله و پس لرزه در قصرشیرین  خبرداده و گفت: خوشبختانه تاکنون گزارش خسارت جانی دریافت نشده و تنها مواردی از خسارت مالی جزیی از جمله ترک خوردگی منازل گزارش داشته‌ایم.
تا لحظه وقوع این خبر و بنا به گزارش‌های رسیده از شهرهای مختلف به خبرگزاری کردپرس، عده زیادی از مردم شهرهای مختلف استان کرمانشاه از بیم وقوع دوباره زلزله هم اکنون در معابر عمومی و بوستان‌های این شهر به سر می‌برند.
لازم به یادآوری است آخرین زمین‌لرزه‌های ثبت شده در پایگاه مرکز لرزه‌نگاری کشور در نشانی زیر قابل مشاهده است:
http://irsc.ut.ac.ir/index.php?lang=fa

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.