پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
برگ برنده روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری
شناسه : 2331

آنچه مسلم است اینکه اگر توافق هسته ای نبود شرایط می توانست خیلی بدتر از این باشد. لذا دولت توانسته با این توافق گامی رو به جلو بردارد و وضعیت بحرانی اقتصاد را هر آنچه در این زمان مقدور بوده سر و سامان بخشد،‌ و این مهمترین برگ برنده روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنچه مسلم است اینکه اگر توافق هسته ای نبود شرایط می توانست خیلی بدتر از این باشد. لذا دولت توانسته با این توافق گامی رو به جلو بردارد و وضعیت بحرانی اقتصاد را هر آنچه در این زمان مقدور بوده سر و سامان بخشد،‌ و این مهمترین برگ برنده روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری است.

در حالی که مخالفان دولت مانورهای تبلیغاتی را از حالا برای زمین زدن روحانی در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری آغاز کرده‌اند که از وضعیت اقتصادی کنونی به عنوان پاشنه آشیل دولت نام می‌برند و ناکامی دولت در حوزه اقتصاد را عاملی بر عدم تمایل مردم به شیخ پاستور در دوره ریاست‌جمهوری آینده می‌دانند.

علیرغم اینکه آمار اقتصادی از رشد اقتصادی ۴درصدی حکایت دارد و دولت توانسته است در این سه سال نرخ تورم را که بالغ بر ۴۰درصد بود به زیر ۱۰درصد برساند، مخالفان و دلواپسان که سازهای مخالف‌شان همیشه برای روحانی و دولتش کوک بوده است، آمارها را در زندگی مردم ملموس نمی‌دانند. این در حالی است که کارشناسان و فعالان اقتصادی با استناد به مشهوداتی که مردم هم از آنها باخبرند آمار را تائید می‌کنند.
در عین حال کارشناسان وضعیت وخیم اقتصادی که از دولت گذشته به روحانی ارث رسیده را عاملی برای شکاف عمیقی می‌دانند که باعث شده مردم به اندازه‌ای که باید از بهبود وضعیت اقتصادی احساس رضایت نکنند.

نمی‌توان از این نکته چشم پوشید که کسی نمی‌تواند در ایران زندگی کند و از مقایسه وضعیت کنونی اقتصاد با آنچه در دولت احمدی‌نژاد اتفاق می‌افتاد احساس رضایت نداشته باشد. در این دولت نرخ هیچ کالایی از ارز و سکه و دلار گرفته تا خودرو و مسکن جهش‌های چند ۱۰ برابری در یک شب نداشت و تلاش مردان اقتصادی دولت ثبات اقتصادی بود که هم اکنون در بازار حاکم است.

اما همانگونه که سعید لیلاز، استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی اخیرا گفته است ما معمولا خرابی‌ها را که به سرعت فراموش می‌کنیم و از یاد می‌بریم که کشور پیش از دولت روحانی در چه بحران اقتصادی فرو رفته بود، حالا که برخی پوپولیست‌ها با شعارهای پرزرق و برق و توخالی وعده چندبرابر کردن یارانه‌های نقدی را می‌دهند باید به یاد بیاوریم که همین یارانه‌ها چه بر سر اقتصاد رنجور کشور آورد و چگونه باعث بالا رفتن تورم و افزایش نقدینگی و در نهایت گرانی بیشتر شد. هر چند روحانی و دولتش در برابر هجمه‌های اقتصادی که در بسیاری موارد به ناحق است از موضعی دیگر وارد شده و اظهار می‌کنند که مردم تفاوت خدمت را از شعارهای پوپولیستی می‌دانند؛ اما خوب است تیم رسانه‌ای دولت برای روشن شدن افکار عمومی بیش از این به بررسی وضعیت اقتصادی کشور بپردازد.

آنچه مسلم است اینکه اگر توافق هسته ای نبود شرایط می توانست خیلی بدتر از این باشد. لذا دولت توانسته با این توافق گامی رو به جلو بردارد و وضعیت بحرانی اقتصاد را هر آنچه در این زمان مقدور بوده سر و سامان بخشد،‌ و این مهمترین برگ برنده روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.