سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2336 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
محمدمرسی: خواستار تشکیل کنفرانس مطبوعاتی
شناسه : 1848

محمد مرسی به همراه ۳۵ تن از متهمان دیگر، به اتهام جاسوسی مورد محاکمه قرار گرفته‌اند؛ اتهامی که متهمان، آن را سیاسی قلمداد می‌کنند.  محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده‌ی مصر، خواستار تشکیل کنفرانس مطبوعاتی برای پاسخ به اتهاماتی شد که گفته می‌شود وی در طول مدت ریاست جمهوری، برای سایر کشور‌ها جاسوس کرده است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

محمد مرسی به همراه ۳۵ تن از متهمان دیگر، به اتهام جاسوسی مورد محاکمه قرار گرفته‌اند؛ اتهامی که متهمان، آن را سیاسی قلمداد می‌کنند. 

محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده‌ی مصر، خواستار تشکیل کنفرانس مطبوعاتی برای پاسخ به اتهاماتی شد که گفته می‌شود وی در طول مدت ریاست جمهوری، برای سایر کشور‌ها جاسوس کرده است.

مرسی در جلسه‌ی دادگاه روز سەشنبه خطاب به تیم دفاعیه گفت: «من از شما می‌خواهم که به نام من یک کنفرانس مطبوعاتی ترتیب دهید تا به این اتهامات پاسخ دهم.» 

در این دادگاه، عادل عذاب، یک مقام امنیتی، به دادگاه گفت که هدف اخوان المسلمین از شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۱۲ کنترل کشور، تضعیف آن و ایجاد مٶسساتی برای خدمت به اسرائیل بوده است. وی همچنین ادعا کرد که اعطای مقام ریاست جمهوری به مرسی به عنوان یک رهبر اخوانی، پاداشی به خاطر فعالیت‌های جاسوسی‌اش بوده است. 

مرسی این ادعای عذاب را به شدت ردّ کرد و خواستار تشکیل پرونده‌ای علیه عذاب شد. وی گفت: 

 «من وارد جزئیات نمی‌شوم. من این دادگاه را مردود می‌دانم. به عنوان یک شهروند و رئیس جمهور این کشور، تقاضای طرح دعوا علیه آقای عذاب را دارم.» 

محمد مرسی به همراه ۳۵ تن از متهمان دیگر، به اتهام جاسوسی، مورد محاکمه قرار گرفته‌اند. اما آن‌ها این اتهامات را سیاسی قلمداد می‌کنند.

 

منبع: اصلاح وب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.