پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2334 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
مردم پاوه با سوادترین مردم استان
شناسه : 2227

معاون نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم شهرستان پاوه با سوادترین مردم استان هستند، گفت: شهرستان ثلاث باباجانی نیز رتبه آخر باسوادی در استان را دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا بسامی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: رسمی نبودن آموزش‌های سوادآموزی، پراکنده بودن […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم شهرستان پاوه با سوادترین مردم استان هستند، گفت: شهرستان ثلاث باباجانی نیز رتبه آخر باسوادی در استان را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا بسامی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: رسمی نبودن آموزش‌های سوادآموزی، پراکنده بودن بی‌سوادان و وقوع جنگ تحمیلی از دلایل اصلی ریشه‌کن نشدن بی‌سوادی در کشور پس از گذشت ۳۵ سال از صدور فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی است.

 

وی با بیان اینکه دو سوم از زنان در دنیا بی‌سواد هستند ادامه داد: ۷۵۰ میلیون بی‌سواد در ۴۶ کشور در جهان وجود دارد.

 

‌معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: درکشور سه میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد داریم.

 

وی آمار بی‌سوادان استان کرمانشاه را ۹۰ هزار نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال عنوان کرد و گفت: استان کرمانشاه در سال ۹۴ جزو ۱۰ استان برتر کشور معرفی شده است که در حال حاضر ۲۳ هزار بیسواد در استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند و ۹ هزار نفر از این تعداد را امسال تحت پوشش نهضت‌های سواد‌آموزی قرار خواهیم داد.

 

این مسئول با اشاره به اجرای طرح آموزش اولیای بی‌سواد، گفت: ۹ هزار والد بیسواد در استان وجود دارد که امسال نیز آنها را پوشش خواهیم داد و برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی را در مدت سه سال انجام خواهیم داد.

 

بسامی افزود: در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی با ۱۶ دستگاه تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده که در زمینه شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال مشارکت فعال داشته باشند.

 

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از دارندگان داری مدرک کارشناسی و دانشجویان به عنوان آموزشیار افراد بی‌سواد دعوت به عمل آورد و گفت: به افرادی که نسبت به سواددار کردن بی‌سوادان اقدام کنند، به ازای باسواد کردن هر نفر ۶۵۰ هزار تومان به عنوان دستمزد داده خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.