شنبه, ۲۹ دی , ۱۴۰۳ Saturday, 18 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2461 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
افزایش نارضایتی از بد عهدی های بیمه دانا
شناسه : 5114
/ بیمه تکمیلی دانا؛ چتری که بالای سر بیماران قرار نگرفت یکی از بیمه هایی که در سال های اخیر با تعدادی از وزارت خانه ها و سازمان های بزرگ از جمله سازمان تامین اجتماعی، وزارت نیرو، آموزش و پرورش، صندوق اعتباری هنر و... به منظور پوشش درمان کارکنان قرارداد بسته است، بیمه دانا می باشد که متاسفانه نتوانسته انتظارات در این حوزه برآورده نشده و مشکلات زیادی را برای بیمه گذاران ایجاد نموده است.
ارسال توسط : منبع : استناد نیوز
پ
پ

بیمه های تکمیلی با عنوان جبران کننده هزینه های درمان شناخته می شوند و با هدف رفع و پوشش بخش بزرگی از دغدغه های بیمه گذاران  در تامین هزینه های درمانی دوران نقاهت پایه گذاری شده اند، ادارات، سازمان ها و شرکت ها به منظور ارتقا رفاه کارکنان خود با شرکت های بیمه ای قرارداد تکمیلی درمان منعقد می نمایند اما متاسفانه برخی شرکت های بیمه ای به منظور کسب سود بیشتر موضوع سلامت مردم را دست مایه بیزنس خود کرده و نارضایتی مردم را موجب شده اند.

یکی از بیمه هایی که در سال های اخیر با تعدادی از وزارت خانه ها و سازمان های بزرگ از جمله سازمان تامین اجتماعی، وزارت نیرو، آموزش و پرورش، صندوق اعتباری هنر و… به منظور پوشش درمان کارکنان قرارداد بسته است، بیمه دانا می باشد که متاسفانه نتوانسته انتظارات در این حوزه برآورده نشده و مشکلات زیادی را برای بیمه گذاران ایجاد نموده است.

 

هزینه های هنگفت و تعهدات نامناسب بیمه تکمیلی دانا

بیمه دانا در قراردادهای بزرگی که با وزارت خانه ها و سازمان ها منعقد نموده است به ازای هر بیمه گذار بر اساس سقف تعهدات، مبلغی بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه طلب می نماید، یعنی برای یک خانواده چهار نفره چیزی در حدود یک میلیون و ۶۰۰ تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ماه در ازای چه تعهدات و خدماتی؟

متاسفانه با نگاهی به قراردادهای منعقد شده می توان به روشنی دریافت که تعهدات بیمه تکمیلی دانا با  افزایش هزینه های درمان و افزایش نرخ بیمه تکمیلی این شرکت تناسبی ندارد، هرکدام از موارد درمانی که شاید بیشتر مورد استفاده مردم باشد مانند خدمات درمانی دندانپزشکی دارای سقف تعهدات پایین تری نسبت به مواردی هستند که کمتر مورد استفاده مردم می باشد.

 

بد عهدی در تعرفه ها و پرداخت هزینه ها

مورد دیگری که همواره مورد اعتراض کارکنان قرار داشته است بدعهدی شرکت بیمه دانا در پرداخت به موقع هزینه های درمانی و مطالبات بیمه گذاران می باشد تا جایی که بعضا پرداخت هزینه های درمانی چندین ماه به طول می انجامد و از سوی دیگر در پرداخت هزینه ها از مواد و تبصره هایی استفاده می شود که در نهایت بیمه گذار به مبلغ مورد انتظار خود طبق قرارداد نمی رسد.

بررسی های خبرنگار استناد نیوز به مورد عجیبی رسید که مردم با بیمه تکمیلی دانا مواجه هستند این است که علیرغم گذشت حدود سه ماه از سال ۱۴۰۳، همچنان این شرکت تعهدات خود را بر اساس تعرفه های سال ۱۴۰۲ پرداخت می نماید!

 

 اعتبار بیمه دانا تمام شد، ماه بعد درمان شوید!

این جمله ای است که برخی از مردم در حین دریافت خدمات درمانی از مراکز طرف قرارداد بیمه دانا می شنوند، ماجرا آن است که این شرکت بیمه ای برای مراکز درمانی سقف ماهانه تعیین نموده است که اگر آن سقف در میانه ماه پر شود، آن مرکز درمانی نسبت به پذیرش بیماران با بیمه دانا اقدام نخواهد کرد و به ناچار باید بیماری خود را برای صبر تا ماه جدید قانع نمایید!

 

این قصه پر غصه سر دراز دارد و شاید هم منحصر به بیمه دانا نباشد، اما لازم است نهادهای بالادستی و نظارتی به قراردادهای شرکت های بیمه ای و نحوه و کیفیت انجام تعهدات این شرکت ها بخصوص در حوزه درمان و سلامت ورود نمایند تا حقی از مردم در این حوزه تضییع نگردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.