دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2416 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
روستای هجیج پاوه در مسیر جهانی شدن
شناسه : 4906
پرونده ثبت جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه‌ریزی این اداره‌کل برای ثبت جهانی روستای هجیج پاوه خبرداد.
ارسال توسط : منبع : میراث‌آریا
پ
پ

داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه در جلسه بررسی پرونده ثبت جهانی روستای هجیج با دستگاه‌های متولی، گفت: ثبت هجیج به عنوان روستای جهانی یک فرصت ویژه برای توسعه منطقه ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در حال تکمیل پرونده ثبت جهانی روستای هجیج هستیم که بتوان در اختیار وزارت‌خانه قرار گیرد. تکمیل پرونده نیازمند رفع مشکلاتی است که در حوزه کاری دستگاه‌های مختلف قرار دارد که باید با یک همت جمعی و کار جهادی رفع شوند.

او تصریح کرد: ما یک سال فرصت داریم که این ایرادات و نواقص را رفع و پرونده را آماده ارسال برای ثبت جهانی کنیم. روستای هجیج از ویژگی‌های ممتازی همچون بافت تاریخی، جذابیت‌های گردشگری، ظرفیت‌های فرهنگی و صنایع‌دستی، داشتن مراکز اقامتی و پذیرایی و… برخوردار است که اگر برخی اتفاقات برای توسعه زیرساختی و نیز معرفی آن انجام شود، امکان پذیرفته شدن به عنوان یک روستای جهانی را دارد.

فرمانی تاکید کرد: همه توان خود را به کار می‌گیریم که در یک ماه آینده با برگزاری جلسات مستمر به یک انسجام مناسب و نقشه راه با دستگاه‌های مختلف برسیم که در یک سال آینده نیازهای پرونده احصا و رفع شود.

روستای هجیج درمنظر جهانی هورامان / اورامانات کرمانشاه در شهرستان پاوه یکی از قطب‌های گردشگری روستایی کشور است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.