سیستم موقعیت یابی جدید گوگل که قرار است در اختیار مراکز تماس اضطراری ۹۱۱ قرار گیرد، موقعیت مکانی تماسگیرندگان را با دقتی فوقالعاده مشخص میکند.
ما در دنیایی زندگی میکنیم که اوبر و فیسبوک میتوانند در زمانهای اضطراری، اطلاعات مربوط به موقعیت ما را بسیار دقیقتر از قبل دریافت کنند. طی سالهای گذشته، هر دو شرکت گوگل و اپل با فشارهای بسیاری رو به رو بوده و از آنها خواسته شده است تا اطلاعات خود را در اختیار ناظران ۹۱۱ قرار دهند.
گوگل نخستین شرکتیست که تلاش دارد یکی از مشکلات بسیار مهمی که پیش روی اپراتورهای تماسهای ضروری در آمریکا است را برطرف کند. در حالت عادی زمانی که شما ۹۱۱ را شمارهگیری میکنید، مرکز تماس، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را از طریق اپراتور دریافت میکند. این سیستم یک مشکل دارد و آن، عدم دقت کافی در اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی است که اپراتورها در اختیار مرکز تماس قرار میدهند. به علاوه، برخی مواقع کمی طول میکشد تا این اطلاعات به مرکز رسد چرا که آنها از “cell tower triangulation” که دقت پایینتری دارد، استفاده میکنند.
اما به گزارش وال استریت جورنال، سیستم موقعیت یابی جدید گوگل که مهندسان بی سر و صدا مشغول آزمایش آن هستند، اطلاعات موقعیت مکانی تماسگیرندگان را با دقت و سرعت بالاتری نسبت به اپراتورها در اختیار این مراکز قرار خواهند داد. رگولاتوریهای فدرال تخمین میزنند کاهش یک ثانیهای زمان پاسخگویی میتواند سالانه جان ده هزار نفر را حفظ کند.
در دسامبر و ژانویه، تماسهای ۹۱۱ تحت دوره آزمایشی گوگل بود؛ جایی که سیستم جدید این شرکت توانست موقعیت افراد را در ۸۰ درصد مواقع، دقیقتر از سیستمهای مخابراتی و اپراتورها در اختیار مراکز تماس قرار دهد.
این دوره آزمایشی، حدود دو و نیم میلیون نفر از مردم را در تگزاس، تنسی و فلوریدا پوشش میداد. مطابق با گفته “RapidOS”، یکی از دو شرکتی که مدیران برای انتقال اطلاعات از گوگل با آن همکاری داشتند، میانگین دقت سیستم موقعیت یابی جدید گوگل ۱۲۱ فوت است، در حالی که اطلاعات اپراتورها با میانگین دقت ۵۲۲ فوت اطلاعات را ارسال میکنند. مدیران ۹۱۱ ضمن اشاره به این اختلاف بزرگ، از پروندهای گفتند که در آن، مراکز تماس موفق به موقعیتیابی خانم پریشانی شدند که نمیتوانست به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کند. این واقعا یک دستاورد بزرگ محسوب میشود.
“Bob Finney III”، مدیر بخش ارتباطات شهرستان کلیر در فلوریدا جنوبی، توضیح میدهد که سیستم موقعیت یابی جدید گوگل مشکل دیگری که اپراتورها با آن رو به رو بودند را نیز حل کرده است. برخی مواقع، تماسگیرندگان سهوا موقعیت خود را به اشتباه اعلام میکردند.
ما میتوانیم چیزی که تماسگیرنده میگوید را تایید کنیم. ما هرگز قادر به انجام چنین کاری نبودیم چون موقعیت مکانی هیچگاه به اندازه کافی خوب نبود.
در گزارش وال استریت جورنال، به موانع پیش رو برای انجام چنین کاری نیز اشاره شده است. تماسهای دنبالهدار ۹۱۱، تنها اطلاعات موقعیت گوگل را شامل میشد و خبری از اطلاعات اپراتورها برای حدود ۵۰ هزار تماس نبود. هرچند، این مشکل در ادامه توسط AT&T که از تست این سیستم اطلاعی نداشت، شناسایی شد.
سیستم موقعیت یابی جدید گوگل در درجه اول در اروپا و ۱۴ کشور مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدیران امیدوارند تا پایان سال، از آن در مقیاس بالاتری استفاده کنند.
ثبت دیدگاه