دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2442 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
شبکه تلفن همراه شاتل
شناسه : 2521

شبکه تلفن همراه شاتل با ارائه خدمات مکالمه، پیامک و اینترنت ۴G راه‌اندازی شد شبکه تلفن همراه شاتل با ارائه سیم کارت‌هایی با قابلیت مکالمه، پیامک و اینترنت همراه ۳G و ۴G راه‌اندازی شد. سیم کارت شاتل موبایل از امروز وارد بازار می‌شود. به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، آرش کریم بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل […]

ارسال توسط :
پ
پ

شبکه تلفن همراه شاتل با ارائه خدمات مکالمه، پیامک و اینترنت ۴G راه‌اندازی شد

شبکه تلفن همراه شاتل با ارائه سیم کارت‌هایی با قابلیت مکالمه، پیامک و اینترنت همراه ۳G و ۴G راه‌اندازی شد. سیم کارت شاتل موبایل از امروز وارد بازار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، آرش کریم بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل با اعلام این خبر گفت شبکه تلفن همراه شاتل مبتنی بر نسل‌های ۳، ۳.۷۵، ۴ و ۴.۵ تلفن همراه است و اینترنت نسل دوم (2G) در این شبکه ارایه نمی‌شود.

وی در نشست خبری راه‌اندازی تجاری آزمایشی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل افزود:

بر اساس نیازسنجی انجام گرفته از بازار هدف، به این نتیجه رسیدیم تا خدمات خود را با دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه بدون محدودیت در سرعت و فناوری، روی شبکه موبایل نسل‌های ۳، ۳.۷۵، ۴ و ۴.۵ ارایه کنیم و به زودی امکان استفاده از خدمات شبکه TD-LTE روی فرکانس کاربردی ۲۶۰۰ مگاهرتز برای کاربران شاتل فراهم می‌شود.

بازار ۱۵۶ میلیونی سیم‌کارت در ایران

کریم‌بیگی با اشاره به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت بازار تلفن همراه کشور تا پایان خرداد ماه ۹۶، عنوان کرد که مجموع خطوط موبایل واگذار شده در کشور، ۱۵۶ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۸۳ شماره و مجموع مشترکین فعال شبکه های تلفن همراه کشور به ۸۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۳۴ شماره رسیده است و بر این اساس، ضریب نفوذ تلفن همراه کشور به ۱۰۴.۱۳ درصد رسیده است.

شبکه تلفن همراه شاتل

او با اشاره به اشباع بازار تلفن همراه در کشور، راهکارهای ایجاد رقابت و هیجان در بازارهای اشباع شده را پیاده‌سازی خدمات ترابردپذیری شماره، ورود MVNOها و کاهش قواعد رگولاتوری عنوان کرد.

شاتل موبایل نخستین اپراتور حقیقی Full MVNO

در این نشست خبری، مدیرعامل شاتل موبایل با مرور تفاوت‌های عمده بازیگران صنعت تلفن همراه گفت:

اگر اجزای یک شبکه کامل تلفن همراه را به هفت بخش تقسیم کنیم، بر اساس آن اپراتورهای نسل جدید تلفن همراه در رده‌های مختلفی نقش‌آفرینی می‌کنند که در میان آن‌ها گروه اول اپراتورهای Brand Reseller هستند که صرفا به برندسازی و ایجاد شبکه توزیع و فروش می‌پردازند. نوع دیگر اپراتورهای مجازی، Light MVNOها هستند که علاوه بر بخش‌های برندینگ و فروش و توزیع، لازم است از سیستم صورت‌حساب‌گیری، مدیریت امور مشترکین و پشتیبانی مشتریان نیز برخوردار گردند. کامل‌ترین نوع اپراتورهای مجازی با عنوان Full MVNO شناخته می‌شود که علاوه بر زیرساخت‌های مورد اشاره برای برندریسلرها و light MVNOها، لازم است پلتفرم اپلیکیشن و هسته شبکه را نیز تامین کنند که در مقایسه باMNOها این دسته از اپراتورها صرفا شبکه دسترسی رادیویی را در اختیار ندارند و از ظرفیت خریداری شده آنتن‌های شبکه‌های تلفن همراه موجود استفاده می‌کنند و در این میان شاتل موبایل تنها اپراتور حقیقی نسل جدید تلفن همراه در ایران است که به جز شبکه دسترسی رادیویی، از تمامی اجزای هسته شبکه دیتا برخوردار است و نسبت به پیاده‌سازی، نصب و راه‌اندازی آن‌ها اقدام کرده است.

به گفته او، شاتل که در ۲۵ بهمن‌ماه ۹۴ موافقت‌نامه اصولی خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرده، در سوم دی‌ماه ۱۳۹۵، موفق به عقد قرارداد با نخستین اپراتور میزبان برای استفاده از ظرفیت رادیویی شبکه شد و پس از پیاده‌سازی هسته کامل و مستقل شبکه تلفن همراه شاتل ، در ۲۴ اسفندماه ۹۵ سیم‌کارت‌های خود را برای تست به سازمان تحویل داد.

راه‌اندازی هسته شبکه شاتل موبایل

مدیرعامل شاتل موبایل، با اشاره به اینکه چشم‌انداز این اپراتور، «آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن زندگی مشتریان» است، گفت ماموریتی که برای شاتل موبایل در نظر گرفته، این است که با ارایه خدمات هوشمندانه، راهکارهای خلاقانه، محصولات نوآورانه و تجربیات سرگرم‌کننده آسان از دنیای حقیقی و مجازی، زندگی مشتریان‌مان را لذت بخش‌تر کنیم.

او، ارزش‌های کلیدی شاتل موبایل را صداقت، مشتری محوری، هم‌آفرینی، مسئولیت‌پذیری، کنجکاوی، چالش‌گری و رهبری عنوان کرد و گفت به منظور پیاده‌سازی شبکه، تامین زیرساخت‌های فنی، تجاری، استراتژی کسب و کار، ارتباط با مشتریان، سرمایه‌های انسانی و برند و ارتباطات است و در مجموع ۵۴ پروژه کلان با ۱۶۱ زیرپروژه پیاده‌سازی و اجرا شده است.

به گفته کریم‌بیگی، شاتل موبایل هسته کامل شبکه خود را نصب، پیاده‌سازی و راه‌اندازی کرده که عمده اجزای آن شامل هسته اصلی شبکه دیتا و اینترنت 2G، 3G، 4G و 4.5G یا GGSN/PGW، شبکه اختصاصی بی‌سیم ثابت شاتل موبایل (MME/SGW) و HLR/HSS به عنوان اصلی‌ترین عنصر شبکه که امکان تعریف و مدیریت سیم‌کارت‌ها را به صورت کاملا مستقل در اختیار شاتل موبایل قرار می‌دهد، است.

شبکه تلفن همراه شاتل

مدیرعامل شاتل، نودهای اصلی ارتباط سیگنالینگی با اپراتورهای میزبان و رومینگ بین‌الملل (STP/DRA)، هسته اصلی سرویس پیامک (SMSC)، مدیریت خدمات پیش‌پرداخت (IN/SCF)، زیرساخت سرویس‌های ارزش افزوده صوتی (SBC/IVR/VMS)، نود ارتباطی با ارایه‌دهندگان سرویس‌های مبتنی بر کدهای USSD (USSD GW)، نود ارتباطی با ارایه‌دهندگان ثالث فروش اعتبار (Top-Up GW)، زیرساخت مرتبط با ارایه سرویس‌های محتوایی صوتی و متنی (Service Delivery Platform)، نود مدیریت حساب و شارژینگ مشترکین پیش پرداخت (OCS)، نود مدیریت سیاست‌های مدیریت مصرف و قواعد شارژینگ (PCRF)، سیستم مدیریت کارت شارژ (Voucher Management System)، دیتابیس داخلی خدمات ترابردپذیری شماره (FNR) و سرویس‌های ارزش‌افزوده‌ای همچون درخواست تماس، اطلاع از تماس‌های از دست رفته، اطلاع از هزینه تماس، انتقال اعتبار و صندوق پست صوتی را از دیگر اجزا و قابلیت‌های هسته مستقل این شبکه عنوان کرد.

ارایه خدمات مقرون به صرفه و سفارشی

کریم بیگی، مزیت‌های شبکه شاتل موبایل را دسترسی به سریع‌ترین شبکه اینترنت کشور، پوشش گسترده خدمات در بیش از ۵۰۰ شهر، مدیریت آسان، متمرکز و شفاف سرویس‌ها و حساب‌ها با تعرفه‌ها و بسته‌های مقرون به صرفه و سفارشی، خدمات محتوایی، ارزش‌افزوده و تکمیلی منحصربه‌فرد، فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال، راهکارهای سازمانی یکپارچه ثابت و سیار، برخورداری از بیش از ۴۰۰ نقطه انحصاری فروش و خدمات در سراسر کشور و تخصیص پیش‌شماره اختصاصی ۰۹۹۸ با کد یک توصیف کرد که در کنار آن‌ها، مشتریان به ده‌ها خدمات شاتل موبایلی دیگر نیز دسترسی پیدا خواهند کرد.

او محصولات شاتل موبایل را سیم کارت‌های 3G/4G پس‌پرداخت، پیش‌پرداخت و توریست عنوان کرد و گفت:

خدمات موردنیاز مشترکان شاتل موبایل به صورت هیبرید هم ارایه خواهد شد. به طوری که مشترکین شاتل موبایل برای اولین بار در ایران می‌توانند بخشی از خدمات را به صورت پیش‌پرداخت و بخشی را به صورت پس‌پرداخت دریافت کنند. همچنین سیم کارت توریست نیز به عنوان یک محصول جدید از سوی شاتل موبایل وارد بازار خواهد شد.

خدمات TD-LTE شاتل موبایل در راه است

به گفته کریم‌بیگی، به زودی خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم ثابت نسل چهارم (TD-LTE) شاتل، روی فرکانس کاربردی ۲۶۰۰ مگاهرتز ارایه خواهد شد. او درباره مودم‌های TDD و FDD سازگار با شبکه های همراه شاتل موبایل توضیح داد دو مدل مودم رومیزی، دو مدل مودم قابل حمل با قابلیت Cat4 و Cat6، یک مدل مودم فضای باز و یک مودم ویژه خودرو ارایه می‌شود. به گفته وی نکته جذاب مودم رومیزی Cat4 شاتل، برخورداری از باتری داخلی است که با قطع برق، بدون اختلال در دسترسی مشترک، اینترنت از طریق وای فای یا کابل شبکه فراهم است و بر خلاف مدل‌های فعلی بازار با قطع برق، دسترسی به اینترنت قطع نمی‌شود.

ارایه خدمات متمایز شبکه تلفن همراه شاتل برای اولین بار در ایران

مدیرعامل شاتل موبایل، ویژگی شبکه تلفن همراه شاتل و خدمات سیم‌کارت‌های این اپراتور را آغاز نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار، مکالمه و پیام‌رسانی ابری و خدمات محتوایی، مکمل و سرگرمی در کنار ارائه طرح‌های تعرفه مقرون به صرفه عنوان کرد. او بخشی از خدمات متمایز شاتل موبایل که برای اولین بار در ایران ارایه می‌شوند را تشریح کرد و گفت:

انتخاب شماره در تمامی کانال‌های فروش، قابلیت انتقال دیتا به صورتی‌که با پایان اعتبار زمانی بسته اگر حجم دیتای مشترک تمام نشده باشد، می‌تواند بخشی از باقی‌مانده بسته خود را با تمدید بسته قبلی به ماه بعد منتقل کند و مدیریت پیشرفته اینترنتی حساب را به همراه سرویس تعرفه ویژه مصرف آزاد برای مشترکینی که با وجود باقی ماندن اعتبار زمانی بسته، حجم خریداری شده خود را به پایان رسانده‌اند، از جمله خدماتی است که شبکه تلفن همراه شاتل برای نخستین بار در ایران به مشترکین عرضه خواهد کرد.

به گفته کریم‌بیگی، تلفن ابری، حساب چندکاربره، خدمات خانواده و گروه دوستان، رومینگ مکالمه و دیتای مقرون به صرفه، سرویس‌های ارزش افزوده و تعرفه ویژه اینترنت از دیگر خدمات متمایز شاتل موبایل هستند که به دارندگان سیم کارت‌های این اپراتور تلفن همراه کشور عرضه خواهد شد. کریم‌بیگی همچنین عرضه مقرون به صرفه‌ترین سبد خدمات ارتباطی صوت، پیامک و دیتا به همراه شفافیت بسته‌ها و تعرفه‌ها و تسهیل مدیریت مصرف را از ویژگی‌های بسته های اینترنت شاتل موبایل دانست.

به گفته وی، شاتل موبایل با ارائه پنج بسته پیش پرداخت آغازین به همراه سیم کارت رایگان و دو بسته آغازین خدمات پس پرداخت، این امکان را برای مشترکین خود فراهم کرده تا متناسب با میزان نیازهای ارتباطی خود و با پرداخت یک مبلغ ثابت ماهیانه، بتوانند مجموعه خدمات ارتباطی مورد نیاز خود را به صورت یکپارچه و در قالب آبونمان ثابت تهیه کنند.

تعرفه خدمات سیم کارت های شاتل

کریم‌بیگی با تاکید بر این که در شبکه تلفن همراه شاتل موبایل ، مقرون به صرفه‌ترین نرخ مکالمه پیش‌پرداخت ارایه شده است، گفت در صورت مصرف خارج از بسته، هزینه هر دقیقه مکالمه درون شبکه ۵۵۵ ریال، هر دقیقه مکالمه برون شبکه ۸۸۸ ریال، ارسال پیامک با نوشتار انگلیسی ۲۲۲ ریال، پیامک با نوشتار فارسی ۱۱۱ ریال، ارسال پیامک به خارج از کشور ۱۵۰۰ ریال و استفاده از اینترنت همراه 3G/4G/4.5G به صورت مصرف آزاد (خارج از بسته) بین ۰.۰۷۵ تا ۰.۶ ریال تعیین شده است. ضمن این که ۲۲ بسته افزایشی اینترنت همراه با قابلیت تمدید خودکار و انتقال مانده ترافیک به دوره بعد، در اختیار مشترکین قرار گرفته است.

او همچنین افزود براساس بسته‌های مختلفی که آماده شده، مشترکان براساس نیاز خود و با پرداخت ماهانه از ۱۸ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان مبلغ ثابت می‌توانند با توجه به نیاز خود، از خدمات صوت و دیتا استفاده کنند. مدیرعامل شاتل موبایل، کانال‌های فروش خدمات این اپراتور را فروش تلفنی از طریق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰، وب‌سایت شاتل موبایل به نشانی www.Shatelmobile.ir، حدود ۴۰۰ نقطه فروش انحصاری و بالغ بر ۵۰۰ توزیع‌کننده و فروشگاه ذکر کرد.

شاتل موبایل کارت شارژ کاغذی عرضه نمی‌کند

کریم‌بیگی با اشاره به اینکه کانال‌های عرضه مستقیم شارژهای شاتل موبایل بسیار گسترده پیش‌بینی شده گفت با توجه به امکان دسترسی به کانال‌های متنوع فروش الکترونیکی، شاتل موبایل کارت شارژ فیزیکی در بازار ارایه نخواهد کرد. وی کانال‌های فروش شارژ الکترونیکی را کانال‌های فروش از طریق کدهای دستوری #۱*، #۷*، کدهای دستوری خدمات پرداخت بانکی نظیر #۷۸۰* و #۷۸۹*، وب‌سایت شاتل موبایل، مدیریت حساب اینترنتی، درگاه‌های POS، خودپرداز بانک‌ها و وب‌سایت‌ بانک‌های طرف قرارداد برشمرد.

ارایه خدمات سازمانی شاتل موبایل

او از برنامه‌ریزی به منظور ارایه خدمات سازماتی شاتل موبایل خبر داد و بیان کرد این خدمات شامل خدمات ارتباطی همراه و TD-LTE به کاربران سازمانی، امکان استفاده از زیرساخت شاتل موبایل برای ارایه خدمات تلفن همراه و TD-LTE با برند سازمان، خدمات ارزش افزوده سازمانی و راهکارهای متنوع و اختصاصی شده سازمانی می‌شود.

پشتیبانی ۲۴ ساعته مشترکین

مدیرعامل شاتل موبایل گفت اظهار کرد مراکز ارتباط با مشتریان شاتل موبایل ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته از طریق شماره ۱۰۰ با سیم‌کارت های شاتل موبایل و ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ برای تماس از سایر خطوط، پشتیبانی از طریق پست الکترونیک و چت آنلاین از طریق وب‌سایت شاتل موبایل آماده پاسخگویی به مشتریان و متقاضیان می‌باشد. ضمن این که مشترکان شاتل موبایل می‌توانند با استفاده از مدیریت حساب اینترنتی، مدیر سیم کارت خود باشند و میزان مصرف، خدمات، تنظیمات و نیارمندی‌های خود را مدیریت کنند.

چشم‌انداز شاتل موبایل

کریم‌بیگی میزان پوشش شبکه 3G/3.75G/4G/4.5G شاتل موبایل را در تمامی استان‌های کشور و بیش از ۵۸۰ شهر کشور عنوان کرد. او همچنین تکمیل تجربه همگرایی خدمات ثابت و سیار برای مشترکین شاتل، عرضه راهکارهای سازمانی همگرای ثابت و سیار، عرضه خدمات مقرون به صرفه رومینگ بین‌الملل با قابلیت 3G و 4G، عرضه خدمات TDD با قابلیت همگرایی، تبدیل شدن به اولین اپراتور نسل جدید Multi MNO ایران، عرضه خدمات MVNE به سایر MVNOها، عرضه سیم کارت و خدمات co-Brand و عرضه خدمات وای فای عمومی و WiFi Offloadning را از چشم‌اندازهای شبکه تلفن همراه شاتل عنوان کرد.

 

منبع : گجت نیوز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.