دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2416 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
مدیر عامل تلگرام بازداشت شد!
شناسه : 4914
پاول دوروف،هنگام ورود به فرانسه رسانه‌های روسی چند ساعت پیش اعلام کردند که بنیانگذار و مدیرعامل پرطرفدارترین پیام‌رسان تلگرام در این کشور یعنی پاول دوروف دستگیر شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

بامداد یکشنبه، پایگاه خبری روسیا الیوم در خبری فوری به نقل از کانال تلویزیونی TF1 فرانسه گزارش داد که پاول دوروف، بنیانگذار اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، شامگاه شنبه توسط پلیس در فرودگاه لوبورژه واقع در حومه پاریس دستگیر شد. این خبر به سرعت در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافت و توجه زیادی را به خود جلب کرد. بر اساس گزارش‌ها، دستگاه امنیتی فرانسه پس از صدور حکم بازداشت توسط مقامات قضائی این کشور، اقدام به دستگیری دوروف کردند. این دستگیری در لحظه پیاده شدن او از هواپیمای شخصی‌اش صورت گرفت. طبق خبرهای منتشر شده، حکم بازداشت پاول دوروف به دلیل عدم همکاری وی با نیروهای امنیتی فرانسه صادر شده است.

منابع مطلع از پرونده اعلام کرده‌اند که پاول دوروف ممکن است با حکم ۲۰ سال زندان مواجه شود. بر اساس گزارش‌ها، مقامات قضایی فرانسه بر این باورند که دوروف به دلیل «عدم نظارت کافی بر تلگرام، عدم همکاری با نیروهای مجری قانون و امکان ارسال ارزهای دیجیتال از طریق این پیام‌رسان»، در قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، جرایم علیه کودکان، و کلاه‌برداری نقش داشته است. شبکه TF1 همچنین گزارش داد که انتشار پیام‌های رمزگذاری شده در تلگرام، یکی از دلایل اصلی شکایت مقامات اتحادیه اروپا علیه او بوده است. منابع خبری اعلام کرده‌اند که فرانسه پیشتر حکم بازداشت برای دوروف صادر کرده بود. همچنین در واکنش به این خبر، قیمت رمزارز TON تا ۱۲ درصد سقوط کرد.

پاول دوروف، متولد روسیه، به عنوان یکی از چهره‌های برجسته در دنیای فناوری شناخته می‌شود و به او لقب «مارک زاکربرگ روسیه» داده‌اند. او با دارایی خالص ۱۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار گرفته است. باید دید چه حکمی در انتظار مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.