سه شنبه, ۱۳ آذر , ۱۴۰۳ Tuesday, 3 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2444 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
مصاحبه اختصاصی پینوس با محمد فاروق یوسفی
شناسه : 642

مصاحبه ی اختصاصی وب سایت پینوس با محمد فاروق یوسفی  کاندیدای چهارمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه در روز ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۲  صورت گرفت . محمد فاروق یوسفی می گوید : پینوس : لطفا بیوگرافی مختصر و سوابق کاری خودتان را بیان نمایید .    اینجانب محمدفاروق یوسفی فرزند مرحوم میراحمد یوسفی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مصاحبه ی اختصاصی وب سایت پینوس با محمد فاروق یوسفی  کاندیدای چهارمین دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه در روز ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۲  صورت گرفت . محمد فاروق یوسفی می گوید :

پینوس : لطفا بیوگرافی مختصر و سوابق کاری خودتان را بیان نمایید .   

اینجانب محمدفاروق یوسفی فرزند مرحوم میراحمد یوسفی ساکن واهل پاوه متولد ۳۰/۱۰/ ۱۳۴۱ ، از یک خانواده متوسط ومذهبی جامعه رشد نموده ام ، دارای سه فرزند (دو دختر ویک پسر) هستم ، تحصیلاتم در رشته کاردانی علوم تجربی وکارشناسی زیست شناسی بوده به شغل شریف معلمی داشته و سالهایی از عمرم را به تدریس فرزندان این دیار در مدارس راهنمایی و متوسطه شهرستانهای جوانرود و پاوه سپری نموده ام ، مدیر دروس مدارس متوسطه ، مسئول آموزش ، کارشناس مسئول آموزش و معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش پاوه از افتخارات خدمتی حقیر می باشد از طرفی در دو سال آخرخدمتم نیزبه عنوان بخشدار نوسود انجام وظیفه نموده ام . اینجانب همیشه نسبت به کارم عشق ورزیده و برآیند فعالیت هایم را معیار رضایتمندی خویش دانسته به همین مناسبت لحظه ، لحظه ی زندگی کاریم برایم خاطره انگیز و از درجه اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

 

پینوس : از آنجا که ماده ۳ وظایف و اختیارات شوراهای شهر، به نظارت بر مصوبات شورا و طرح های مصوب امور شهرداری و سازمان های خدماتی (مخابرات – آب و فاضلاب – برق- بهزیستی و کمیته امداد و … ) اشاره دارد، جنابعالی چه ساز و کاری برای اجرای این بند در نظر دارید؟

شوراها در چارچوب قوانین مصوب و در حوزه ی عملکرد خود براساس قانون اساسی برای پیشبرد امور اختیارات نظارتی را بکار می برند و به عنوان تصمیم گیر و ناظر، اجرای برنامه های مختلف را در بخش های مختلف پیگیری می نمایند و هر جا قصور یا تقصیری مشاهده نمایند با ابزارهای قانونی می توانند از آن جلوگیری به عمل آورند . بر اساس قوانین مصوب وظایف و اختیارات شوراها را در چهار قسمت به ترتیب ذیل می توان بیان نمود: ۱- وظایف مشورتی ۲- وظایف و اختیارات نظارتی ۳- وظایف و اختیارات مربوط به برنامه ریزی ۴- وظایف اجرایی ، بدیهی ست شوراها می توانند با بررسی و شناخت نیازمندی ها و مطالبات مردم در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی را رصد نمایند. در این راستا ضمن شناسایی و ارائه راه حل های منطقی به عنوان بازوی مشورتی موفق عمل نموده تا مسئولین دولتی مستقر در دستگاههای مورد نظر با اشراف بهتر در پی حل مشکلات مردم بپردازند. حال در صورت تخطی از شرح وظایف مورد نظر مراتب از طریق سلسله اداری پیگیری می گردد . این در شرایطی است که اگر پیشنهادات و طرح های اصلاحی نیز وجود داشته باشد می توان موضوع را مستقیماً از طریق شورای عالی استان ها و یا از طریق دولت به مجلس ببرند تا آنجا تصویب شود. پس ظرفیت عمل شورا چنان است که می توان در جهت تحقق خواسته های مردمی از آن نهایت بهره لازم را ببریم.

 

پینوس : یکی از اختیارات شوراها تایید صورت جامع درآمد و هزینه های شهرداری به صورت شش ماه یکبار و نیز نظارت بر حفظ سرمایه و اموال عمومی و اختصاصی شهرداری است. شما قصد دارید به چه روشی تایید صورت جامع درآمد و هزینه را به اطلاع مردم برسانید؟ در مورد سرمایه، دارایی ها، اموال عمومی و اختصاصی شهرداری تا چه حد اطلاع دارید؟

همانطوریکه مستحضرید بخش اعظم درآمد شهرداری از دریافت عوارض ، فروش تراکم و … مردم تأمین می گردد، پس بر شهروندانش است که از بیلان کاری دستگاه مردم نهاد شهرداری کسب اطلاع نماید. شفاف سازی در این زمینه علاوه بر کسب اعتماد متقابل، زمینه ی ارتقای شاخص های توسعه را فراهم می سازد. شورای آتی با هدفی متعالی و منبعث از اندیشه های پاک مردم این دیار به اصلاح نظام درآمدی شهرداری پرداخته و به عنوان اولین و اساسی ترین گام های حرکت محل های درآمدی معقول و مناسب برای شهر را شناسایی و با حذف درآمدزایی های غیر صحیح در سطح شهر به سالم سازی روند امور پرداخته دراین راستا با تصوب برنامه های سالیانه و بودجه شهرداری و همچنین کنترل، نظارت و هدایت در راستای اجرای برنامه های مصوب نقشی تأثیرگذار را ایفاء می نماید. از آنجایکه بنده دوسال درکسوت بخشداری انجام وظیفه نموده ویکی از کارکردهای بخشدار نیز نظارت بر شوراها وشهرداری های تابعه بخش می باشد ، اینجانب در جزئیات فعالیت های مربوطه با احساس مسئولیت ورود نموده ودر این راستا آشنایی نسبی با موضوعات مورد نظر را داشته بنحویکه با همراهی وهمکاری مجموعه عوامل ذینفع شهرداری شرایط بحرانی شهرداری نودشه را به حالت عادی برگشت نداده و در شرایط کنونی وضعیت پایداری را سپری می نمایند.

 

پینوس : از نظر شما اولین اقدام عملی شورای اسلامی شهر برای جلوگیری از سوءاستفاده های ممکن در زمینه های مالی و ….. چه باید باشد؟

تقریباً هیچ ایرادی بر قوانین موزوعه به سبب شمولیت و.. نمی توان وارد نمود. اما نحوه اجرای آن ونیز تعهد وتقوای آدمی است که می تواند بستر مناسب برای ظهورعدالت وتوسعه ویا سوءاستفاده های آنچنانی را فراهم آورد . بی شک برای تحقق اهداف مورد نظر باید اول از خود شروع نمود اگر به چنان ظرفیتی رسیدیم گام بزرگ واساسی را برداشته ایم ( ازخود گذشتن وبه دیگران رسیدن هنر کاری مردان بزرگ است ) اگر بتوانیم بر هوای نفسانی خویش غلبه نماییم دیگرصداقت مان در آشکار وپنهان مفهومی خاصی پیدا نمی کنند و در نهایت رضایت عامه مردم که بزرگترین سرمایه ای ماندگار است حاصل می گردد . علاوه بر آن نظارت مستمر وپیوسته باید مورد نظر قرار گیرد ، اگرما از ابتدا این کارکرد را در دستور کار خویش قرار دهیم ، آنگاه کارگزار به خود اجازه هر نوع حرکتی را نمی دهد ( پیشگیری قبل از درمان )

 

پینوس : جنابعالی جهت نقد و بررسی عملکرد شورا و ارتباط و اطلاع از دغدغه های مردم به صورت منظم و در بازه های مشخص زمانی چه ساز و کاری در نظر دارید؟

به سبب کارکردهای مدیریتی که در سنوات گذشته نصیب اینجانب گردید به صراحت می توانم بیان نمایم که نگاه از بیرون برایم از اهمیت خاصی برخوردار بوده است وهمیشه به طریقی سعی نمودم که بازخورد فعالیت هایم را رصد نمایم این امرزمینه موفقیتم در کار وجلب اعتماد عمومی گردید وبسیار بدان افتخار می نمایم همانطوریکه در پایگاه اطلاع رسانی ام بدان اشاره نموده ام شاید یکی از فاکتورهای عدم موفقیت شوراها و دستگاههای اجرایی را دراین باید دانست که اعضای محترم شورا اجازه نقد از درون وبرون برای فعالیت های شان متصور نبودند. بنابراین اگر بخواهیم برای این نهاد یا هر تشکیلات مردم نهاد دیگری آرزوی موفقیت بیشتری داشته باشیم این امرمیسر نخواهد بود مگرآنکه فاصله فی مابین به نوعی کاهش یابد وبرای زدودن موانع فاصله باید به طور مداوم از درون و محیط بیرون به صورت نقادانه فعالیت های خود را مورد بررسی و نظارت قرار دهد. راه اندازی سایت یا روزنامه ای تحت عنوان شورا ویا هر نام دیگری می تواند دیوارهای ضخیم شورا را به دیوار شیشه ای مبدل سازد تا هرآنچه که درآن می گذرد مردم بتوانند از بیرون نظارگر باشند .آنگاه با وجود نقد ونقادی ناظرین بیرونی ( مردم فهیم شهر ) امکان انحراف و… به خودی خود سلب می گردد.

 

پینوس : رویکرد شما در باره تسهیل در تشکیل سازمان های مردم نهاد (NGO) و ترغیب و تشویق مردم، برای فعالیت در آن ها، چیست؟ به نظر شما کدامیک از NGOهای شهر پاوه موفق تر عمل کرده اند؟

بهره گیری از مشارکت های مردمی در جهت حل مشکلات شهری یکی از ضرورت های جامعه امروزی است که می توان آن را به عنوان عاملی مهم برای توسعه شهری قلمداد نمود . از آنجایکه امکانات دولت در حدی نیست که بتوان به تمام خواست ها مردم رسید واز طرفی انجام امور نیز از ضرورت ها امرمی باشد لذا راهکار جایگزین را می توان مدد جِّستن از مشارکت های مردمی درهمه ی آن دانست . به تجربه ثابت شده است اگر مردم برکارکرد فعل خویش واقف گردد با کمال اشتیاق همراهی وهمکاری می نماید . برای مثال مردم خوب وفهیم شهرهای نوسود ، نودشه و روستاهای تابعه بخش نوسود درسال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به منظور خرید آمبولانس ، دستگاه الکتروشوک ، حمایت از خانواده زندانیان ، کمک به مستمندان و… ایثارگرانه مشارکت نمودند که بخشی از مشکلات منطقه را حل وفصل نمود. نکته اساسی در حرکت های NGOآن است که مشارکت مردمی تعلق خاطر شهروندان را به شهر و.. به همراه دارد واین خود رمز موفقیت کارمی باشد. NGOها در منطقه ما در قالب تشکیلات رسمی وغیر رسمی فعالیت می نمایند که کارکرد همه آنها کم وبیش مطلوب می باشد موفقترین تشکیلات مذکور می توان به آرامستان های پاوه ( اداره قبرستان )، انجمن التیام ، صلاح الدین ، اداره مساجد ، انجمن اعتیاد و… اشاره نمود و ارزش کارکرد هریک قابل تقدیر می باشد و موفقیت و یا عدم آن نیزمنوط به کارگزارانی است که مخلصانه انجام وظیفه می نمایند هر چقدر بیشتر مایه بگذارند به همان نسبت نتیجه می گیرند.

 

پینوس : به نظر شما شورای اسلامی شهر، در کنترل و کاهش معضلات اجتماعی، مانند اعتیاد و ناهنجاری های اخلاقی چه نقشی می تواند ایفا کند؟

شورای شهر چهار کمیسیون فعال دارد که کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی یکی از آنهاست ، در بررسی کارکردهای شوراهای موفق در می یابیم ، شوراهایی موفق عمل نموده اند که به وظایف خود، همانا فرهنگ سازی زیر بنایی است توجه ویژه نمود امری که امروزه در شهرمان خلاء آن را می توان به وضوح مشاهده و احساس نمود .بی شک جوامع متمدن مهمترین نیاز خویش را ، امور فرهنگی می‌دانند چرا که با ارتقاء فرهنگ غنی آن است که خیلی دیگر مسائل و مشکلات مردم نیز مرتفع خواهد یافت. پرداختن به فرهنگ از وظایف لاینفک شهرداری و شورای شهر می باشد که با بسیج دستگاههای تصمیم گیرنده در حوزه فرهنگی و می توانند با تدوین برنامه های فرهنگی شامل موضوع های اجتماعی، هنری، ورزش همگانی، خدمات آموزشی و… تعادل نسبی درمرتفع نمودن نیازها وبرآورد خواسته های جوانان گام بردارند . لازم به ذکر است در این راستا همه اجزای شهر باید با در نظر گرفتن نقش فرهنگ در مناسبت‌های اجتماعی سعی کنند تأثیرات لازم را در ایجاد تعادل نسبی جامعه و برآورده شدن خواسته های معقول ومنطقی آن گام بردارند.

 

پینوس : با توجه به پتانسیل های گردشکری و تفریحی موجود در شهر پاوه، و ارتباط این موضوع با بحث اشتغال زایی چه برنامه و راهکاری برای شکوفا کردن توریسم و گردشگری در سطح شهر پاوه دارید؟

شاید به جرات بتوان تأکید نمود درسطح استان کرمانشاه هیچ منطقه ای (همچون پاوه ) را نتوان مشاهده نمود که این همه ظرفیت های بالقوه و بسترهای لازم در امر گردشگری رابه یکباره و یکجا دارا باشد .( اماکن مذهبی کوسه ی هجیج ،سلطان اسحاق ، سید محمود اصفهانی ، رودخانه خروشان سیروان ، کوههای سربفلک کشیده اورامان ، دشت ها وچمنزارهای متنوع ، چشمه های خروشان ، غارها ، دو سد عظیم نیروگاهی داریان وهیروی ، چشم اندازهای بیدمیری ، دالانی ، طبیعت چهارفصل ، غار خالوحسین میگوره ، روستاهای بافت با ارزش هجیج ، زردویی ، خانقاه وشمشیر ، شهرهای زیبای منطقه که ظرافت خاص آنان زبانزد خاص وعام است ، بازارچه های مرزی ، محور ارتباطی با استان کردستان (مریوان ، اورامان تخت ) و… نمونه هایی از عظمت منطقه ماست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است توجه به ظرفیت بالقوه طبیعی موجود در منطقه و جذب گردشگر داخلی و کردشگران خارجی ( به ویژه اقلیم کردستان عراق ) و مسافرهای تعطیلات تابستانی هموطنان از اقصی نقاط کشور نمونه های بارزی است که شورای شهر میتواند با رویکرد اولویت اجرای طرحهای اشتغال زا و توسعه مراکز تفریحی و گردشگری از توان بالقوه طبیعی و جغرافیایی منطقه سود جسته و نقش مهم خود را در ارتقاء توان اقتصادی شهروندان ایفاد نماید ایجاد تفرجگاه آبی تفریحی در سد سیروان (اسکی روی آب، ماهیگیری، قایقرانی، غواصی و …) و نیز اهتمام ویژه به دهها محور گردشگری منطقه به منظور ایجاد اشتغال و جذب گردشگر با مشارکت سازمان های مربوطه و اخذ مجوز از مبادی ذیربط راهکاری برای برون رفت از محرومیت ها و ایجاد توسعه پایدار در منطقه مینو نشان پاوه می باشد.

 

پینوس : با توجه به اینکه در اکثر نواحی شهر مانند شهرک های ظفر، فرهنگیان و زمین شهری و … هیچ گونه فضای سبزی وجود ندارد، دیدگاه خود را درباره لزوم توسعه و توزیع مناسب فضای سبز شهری بیان فرمایید.

واقعیت آن است وقتی نامی از شهرکی برده می شود بر اساس قوانین موزوعه باید تمام زیرساخت ها در آن لحاظ شود نمی توان منطقه ای را شهرک نامید (ظفر و…) اما فضایی جهت اماکن آموزشی ، مسجد ، مراکز درمانی ، فضای سبز و… را در آن پیش بینی ویا مشاهده ننمود ، مسؤلین وقت اگربعضی از کارکردها را از ابتداء مورد توجه قرار می دادند با چنین معضلاتی برای شهروندان و مدیریت شهری مواجه نمی شدیم که جبران آن به سهولت امکان پذیر باشد . ما نمی توانیم شهرکی داشته باشیم که فکری برای اوقات فراغت کودکان مان در آن نداشته باشیم ، توزیع متعادل امکانات و.. آمال هر شهروندی بوده وشورا با مشارکت جمیع عوامل تأثیرگذارباید با تمام ظرفیت در این راستا گام بردارد تا انشاا… در آینده با چنین ضعف هایی مواجه نباشیم.

 

پینوس : با توجه به عدم پوشش مناسب کلیه ی مسیرهای درون شهری توسط تاکسیرانی چه راهکاری برای حل این مشکل دارید ؟ برای حل معضل ترافیک شهرستان پاوه چه برنامه ای دارید ؟

در طول سنوات گذشته شاهدیم درابتداء وعده توزیع ویا صدور مجوز فعالیت تاکسی های جدید به صرف کارکرد در مسیرهای درون شهری عنوان می شد که پوشش مناسبی نداشته است ، این امر درهفته های اول محقق گردیده ولی بعداز مدتی به دلیل عدم نظارت وبرخورد لازم ، رانندگان محترم بنا به دلایلی از مسیرهای تعیین شده استنکاف می ورزیدند . البته راهکارکوتاه مدت التزام به تعهدات معمول است. تعداد کثیر تاکسی وتردد همزمان درمسیرهای خاص بارترافیکی زیادی را موجب شده است از آنجایکه خیابان های شهربه هیچ وجه جوابگوی ظرفیت موجود نمی باشند ،این موضوع شرایطی را به وجود آورده است که می توان به حالت بحران از آن یاد نمود ، بحرانی که نیاز به ورود جمیع تصمیم سازان وتصمیم گیران در این رابطه دارد .همه می دانیم اعتبارات شهرستانی وحتی استانی نمی تواند جوابگوی موضوع باشد در این راستا با رایزنی های معمول وطرح موضوع درجلسات تخصصی و ورود نماینده محترم و… باید همت مضاعفی هزینه شود تا این معضل برطرف گردد اگر درنگی صورت گیرد فردای امروز خیابان های پاوه محلی برای پارکینگ ماشین های سواری محسوب می شوند وعملاً توقف کامل را شاهدیم . لذا با بحران توصیف نمودن مسئله باید به جنگ بحران موجود رفت. راهکار را در کوتاه مدت با ایجاد پارکینگ طبقاتی و… باید جستجو نمود وقتی از پارک ماشین در خیابان اصلی جلوگیری شود برای مدتی تنفسی برای حرکت ایجاد می شود . اما راههای جایگزین ویکطرفه نمودن مسیرهای حرکت حداقل کاری است که باید پیگیری شود . در این خصوص ودر شرایط فعلی که ساخت وسازی درمسیر راه باغات انجام نگرفته است باید تملک زمین در اولویت کاری برنامه ریزان امور شهری قرار گیرد تا راههای جایگزین در آینده به سهولت محقق گردد چرا که تاخیر موجب لاینحل ماندن معضل موجود می گردد. لازم به ذکر است معضلات بزرگ با هم اندیشی با اصحاب فکر وطرح موضوع در کمیسیون مربوطه با حضور کارشناسان امر امکان پذیر می باشد البته در این راستا نباید ازمشارکت عمومی مردم فهیم شهرپاوه غافل ماند که راهکار اصلی را در همراهی وعنایت آنان باید جستجو نمود .

 

پینوس : جهت بهبود و توسعه خدمات بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی شهر پاوه چه راهکاری دارید ؟

در سنوات گذشته در جراید و یا دنیای مجازی نقدهایی بر وضعیت موجود داشته ام ، موضوعی که همواره مردم ما ازآن رنج می برند و در شب نشینی ها و درد دل های محفلی از آن یاد می کنند، همانطوریکه واقفیم از حداقل های اولیه حقوق هرانسانی توجه به امر بهداشت ودرمان است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد ، درمحیط اطراف ما نارسایی های زیادی وجود دارد از آنجایکه از درجه اهمیت کمتری برخوردارند خیلی به چشم نمی آیند . اما نظر به اینکه این موضوع با سلامت انسان در ارتباط است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. شورا به نیابت از مردم حق ورود را برای خود محفوظ می دارد وبا مراجعه به مسئولین امر درجهت تحقق حداقل های موجود باید گام بردارد. هرچند که مسئولین مربوطه بهبود و توسعه خدمات را به راه اندازی و تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث موکول نموده اند اما درنگ در این خصوص به سبب به خطر افتادن جان انسان ها جایز نبوده و لازم است از ظرفیت جناب آقای دکتر منوچهری نماینده محترم مردم و عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بهره کافی را داشته باشیم .

 

پینوس : تهمیدات احتمالی شورای چهارم شهر پاوه برای حفاظت از محیط زیست، مانند جلوگیری از آتش سوزی های جنگل های اطراف شهر و تخریب جنگل ها و … شامل چه مواردی می باشد؟

آتش علیرغم فواید بیشمارش در جاهایی نیز منجر به بروز خساراتی می شود این آتش سوزی ها درای دو منشاء انسانی وطبیعی ویا عمدی وغیرعمدی بوده که به تناسب موضوع باید چاره اندیشی خاصی برای آن نمود . به سبب تغییر وضعیت بعضی فاکتورهای موثر ( تغییر شغل ، دخالت انسان ، کاهش دام، رعد وبرق و…) و بلااستفاده ماندن چراگاه ها شرایطی فراهم گردیده که پوشش گیاهی در اثر بی مبالاتی ویا احیاناً احتراق خودبخود آتش گیرد .این امردر نهایت منجر به بروزمعضل زیست محیطی در منطقه ما می گردد که چندان خوشآیند نمی باشد ، در این راستا به تناسب موضوع باید چاره اندیشی شود ازجمله :طرح موضوع درجلسات کارگروه منابع طبیعی ، آموزش فرهنگ عمومی جامعه ، جمع آوری اشیاء شیشه ای که نقش ذره بین عمل می نمایند ، تعیین دیده بان وگزارش به موقع به مراجع ذیصلاح به منظور مهار اولیه آتش سوزی ، توزیع تجهیزات کمکی به مناطق روستایی ، ایجاد حائل های طبیعی در مراتع با ایجاد شیار ، دیوارچینی و.. بسیج عمومی و همکاری و همراهی کلیه نیروها از جمله نیروهای نظامی وانتظامی می تواند در حفاظت از طلای سبز این سرمایه ملی کوشا باشیم.

 

پینوس : در پایان اگر مطلبی دارید یا برنامه هایی در زمینه های مختلف دارید که در سوال ها درج نشده بود مطرح نمایید .

ضمن تقدیر وتشکر و نیز احساس مسؤلیت اجتماعی شما عزیزان که رسالت خطیر فرهنگ سازی را در دیارمان متقبل هستید به عرض می رساند همانطوریکه همگان واقفیم شهر پاوه به سبب ضرورت توسعه همچون سایرشهرهای ایران زمین دارای مشکلات متعددی در ساختار مدیریتی ، زیباسازی ، خدمات رفاهی و… بوده وهست، حل یکباره ی آنان بنا به محدودیت اعتبارات موجود میسور نبوده ونیاز به زمان دارد. بدیهی ست شناخت نیاز های جامعه اولین و مهم ترین محور در وظایف شورای شهر است که آنهم با نظرسنجی حاصل می گردد . این در شرایطی است کسی که در انتخابات شوراهای اسلامی به عنوان نماینده مردم برگزیده شد لزوماً عقل کل نیست و قرار هم آن نیست هرآنچه گویند بی کم وکاست باید اجراء گردد. نمایندگان مردم از آن جهت وکالت مردم را متقبل می شوند که اراده آنان را جامه عمل پوشانند ، این اراده باید در تشریک مساعی اصحاب فکر به منظور هم اندیشی وبهره گیری از توان فکری شهروندان ارجمند و براساس نیازهای مردم خود را نمایان سازد تا با همفکری برنامه مدونی را برای هدایت مدیریت شهری تنظیم نمایند در این راستا مردم خوب مان نباید هیچگاه تعیین سرنوشت خویش را در انتخاب اعضاء بداند وهمواره ودر همه حال ناظری براعمال شورای اسلامی شهر باشد وشورا نیز نباید برابر قانون نهاد و یا سازمانی را از دایره چتر نظارتی خویش خارج نماید. وظیفه این نهاد باید فراتر از خدمات سنتی و نیازهای اولیه به ابعاد وسیع تر و پرداختن به نیازهای ثانویه و نیازهای معنوی و فرهنگی مردم ارتقا یابد. آن وقت می توان انتظار تغییر را مشاهده نمود واعتماد از دست رفته را بازسازی نماییم . انشا…

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “مصاحبه اختصاصی پینوس با محمد فاروق یوسفی”
  1. تو مهاباد ۲۰۰به بالا تایید شدن برای انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی !!!

    حالا کی حاضره با این همه مصاحبه کنه ؟!!!

    🙂

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.