نقدی بر وضعیت خدمات و قیمتهای ارائه شده یدکی فروشان و فنی کاران خودرو
پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : نقدی بر وضعیت خدمات و قیمتهای ارائه شده یدکی فروشان و فنی کاران خودرو
این روزها در پاوه هر آنچه که با خودرو مرتبط باشد و یا بهتر بگویم آنچه که مورد نیاز صاحبان و رانندگان خودرو باشد اعم از لوازم یدکی و لوکس خودرو و حتی انواع خدمات فنی و مکانیکی و
ساده ترین و ناچیزترین کار بر روی خودرو گران و سرسام آور شده است.
از فروشنده گان لوازم و قطعات یدکی خودرو گرفته تا مکانیک و صافکار و نقاش و…، همه و همه دست به دست هم داده
اند تا صاحبان خودرو و رانندگان بیچاره ای را که با وجود خودروهای بی کیفیت و پر خرج، – هر هفته گذرشان به این اصناف می افتد – نقره داغ کنند و ایشان را از داشتن خودرو و رفاه آن پشیمان…!
یکی از صاحبان خودرو از تفاوت بالای قیمت قطعات خودرو نسبت به دیگر شهرها گلایه داشت و این تفاوت را گاهاً صد درصد می دانست و می گفت قیمت واتر پمپ در یکی ازفروشگاههای لوازم یدکی پاوه ۶۵۰۰۰ تومان و در کرمانشاه ۳۵۰۰۰ تومان بوده است.
راننده ای هم از بالا بودن حق الزحمه مکانیک خودرو شکوه داشت و از پرداخت مبلغ ۴۰ هزار تومان در ازای یک ساعت کار بر روی موتور خودرویش سخن می گفت، در حالی که در شهری مانند سقز این کار را با بهترین شکل ممکن و در اسرع وقت با دریافت مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان انجام داده اند.
ناگفته نماند که بسیاری از فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرکاران خودرو طبق عادات اصناف و بازایان ایرانی عمل نموده و به هیچ عنوان کیفیت قطعات و خدمات فنی ارائه شده خود را تضمین نکرده و در صورت ایجاد نقص مجدد در کمترین زمان نیز رانندگان مجبورند مسیر پر هزینه ی قبل را از نو طی نمایند. جالب اینکه بسیاری از کسانی که در زمینه خدمات فنی و تعمیر خودرو به فعالیت می پردازند دارای کمترین معلومات فنی و تجربی بوده و آنگونه که باید خدمات مناسبی را جهت رفع نقص خودرو ارائه نمی دهند، به همین دلیل بسیاری از صاحبان خودرو که به این صنف مراجعه می نمایند به هیچ عنوان از خدمات و قیمتهای ارائه شده رضایت ندارند.
گلایه و شکوه های بازاری و مجلسی در پاوه شرح بسیاری دارد و البته در بخش ارائه قطعات و خدمات خودرویی دو چندان است! چرا که بسیاری از قطعات عرضه شده و خدمات ارائه شده
(در ازای هرساعت کار) در بازار خودرو فاقد قیمت مشخص و مصوب می باشد و به همین دلیل فروشندگان این قطعات و ارائه دهندگان خدمات فنی خودرو (مکانیک، جلوبندی ساز، نقاش، صافکار و…) هر آنگونه که می خواهند با بی انصافی تمام و با قیمتهای بسیار بالا محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند.
این مسئله بیش از هر چیز، نشان از بی تفاوتی و ضعف مدیران امر بوده و گویای نبود ساختاری نظارتی وکاربردی منسجم در این بخش است. حال با توجه به آنکه بازار لوازم و خدمات خودرو،
بخش هزینه بری را برای صاحبان خودرو و مصرف کنندگان به همراه دارد لذا نیاز است مسئولین و دستگاههای مربوطه ضمن نظارت دائم و اصولی، ساختاری کاربردی و به روز را ایجاد نموده
و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه جدی قرار دهند.
خبرنگار سلام پاوه : سید عبید فخرالدینی
ثبت دیدگاه