شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2361 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
رهبری
شناسه : 2204

نویسنده : سندس رحمانی  /  اگر می خواهید به رهبری تبدیل شوید که افراد با کیفیت را جذب کنید، ابتدا باید خودتان با کیفیت و قدرتمند باشید. مدیریت و رهبری یعنی توانایی جذب افراد برای انجام دادن کارها به گونه ای که آن افراد از استعدادها و توانشان بهترین استفاده را در جهت پیشبرد اهداف […]

ارسال توسط :
پ
پ

نویسنده : سندس رحمانی  /  اگر می خواهید به رهبری تبدیل شوید که افراد با کیفیت را جذب کنید، ابتدا باید خودتان با کیفیت و قدرتمند باشید. مدیریت و رهبری یعنی توانایی جذب افراد برای انجام دادن کارها به گونه ای که آن افراد از استعدادها و توانشان بهترین استفاده را در جهت پیشبرد اهداف سازمان بکار بگیرند.


جیم ران می گوید رهبری و لیدر بودن بزرگترین چالش زندگی است.
نکته مهمی که در رهبری مهم است، تهذیب کردن مهارت هایتان است. همه لیدرهای بزرگ به کارکردن برروی خود ادامه می دهند تا مادامی که آنها به یک فرد تأثیر گذار تبدیل شوند.


۱- یاد بگیرید قوی باشید ولی هیچ وقت رفتارهای خشن نداشته باشید:
این یک قدم اضافه است که شما باید بردارید تا به یک لیدر قدرتمند و توانا با طیف وسیعی از دسترسی تبدیل شوید
بعضی افراد قدرت را ، با گستاخی و رفتارهای خشن اشتباه میگیرند. این کار بسیار زننده است


۲- یاد بگیرید که مهربان باشید ولی هیچ وقت ضعیف نباشید.
هیچ وقت نباید ضعف را با مهربانی کردن اشتباه گرفت. مهربانی، ضعف نیست. مهربانی نوعی از قدرت است. باید با افراد آنقدر مهربان بود که به آنها واقعیت را گفت. باید آنقدر مهربان بود که با ملاحظه افراد را برای انجام کارها به خط کرد.


۳- یاد بگیرید شجاع باشید ولی هیچگاه قلدر نباشید.
برای پیروز شدن در انتهای روز، نیاز به شجاعت دارید. برای اینکه در گروه خود نفوذ داشته باشید باید شجاعت آنرا داشته باشید که در مقابل آنها قدم بزنید. باید آنقدر شجاع و باهوش باشید که اولین نفر باشید که در مقابل مشکلات می ایستد، لیدر اولین نشانه های مشکل را میفهمد و در مقابل آن می ایستد. مثل یک کشاورز، اگر پاداشی در زمان درو میخواهید باید در مقابل باد و طوفان و علفهای هرز شجاع باشید و پا پس نکشید.
۴- یاد بگیرید متواضع باشید اما ترسو نباشید.
نمیتوانید با ترس به زندگی سطح بالایی برسید. برخی از مردم تواضع را با ترسو بودن و بزدل بودن اشتباه میگیرند. اما تواضع یک فضیلت است و بزدلی و ترسو بودن یک مریضی، یک رنج است میتوان آنرا درمان کرد.


۵- یاد بگیرید به خودتان افتخار کنید اما مغرور نباشید.
ساخت آرزوهایمان زمان می برد. طول میکشد تا جامعه مان به ما افتخار کند و… .
اما هنگامی که به خواسته های مختلف دست پیدا می کنیم خیلی مهم است که به خودمان مغرور نشویم.
آیا بدترین نوع غرور و خودبینی را می شناسید؟  اینکه دیگران را کوچک بشماریم!
این کار غیر قابل بخشش است.


۶-یاد بگیرید شوخ طبع باشید بدون اینکه سفیه جلوه دهید : در رهبری کردن ما یاد میگیریم که شوخ طبع باشیم ولی هرگز احمقانه رفتارنکنیم.


۷- یاد بگیرید با واقعیت ها کنار بیایید خود را از عذاب توهم نجات دهید زندگی را فقط به عنوان زندگی بپذیرید، اینگونه جذاب تر است.
زندگی منحصر به فرد است. رهبری منحصر به فرد است.
یاد بگیرید یک رهبر منحصر به فرد باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.