سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2349 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
شناسه : 315

نویسنده : سهیلا سعیدیانی در گذشته ی نچندان دور ، پدران و مادران با توجه به عدم مشکلات و موانعی که احتمال داشت بر سر راهشان باشد ، در تربیت فرزندان خود ، چه دختر چه پسر،تا حدودی آگاه بودند. اما امروزه گسترش علم و تکنولوژی ، تغییر ارزشها ، از دست دادن ارزشهای معنوی […]

ارسال توسط :
پ
پ
نویسنده : سهیلا سعیدیانی

در گذشته ی نچندان دور ، پدران و مادران با توجه به عدم مشکلات و موانعی که احتمال داشت بر سر راهشان باشد ، در تربیت فرزندان خود ، چه دختر چه پسر،تا حدودی آگاه بودند. اما امروزه گسترش علم و تکنولوژی ، تغییر ارزشها ، از دست دادن ارزشهای معنوی درخانواده ها و …….. تربیت را تا حدودی تغییر داده و موانع و مشکلات جدید و متعددی را پیش روی هر پدر و مادری  قرار داده است .
بسیاری از خانواده ها داشتن پسر را بر دختر ترجیح می دهند و با استفاده از تکنولوژی و علم پزشکی پیشرفته ، سعی در جلوگیری از داشتن دختر می کنند. به نظر می رسد خانواده ها تربیت دختر را در این مقطع زمانی مشکل تر می دانند ، لذا به نظر میرسد ارائه ی راهکارها و الگوهای مناسب از این مشکل فکری بعضی از والدین جلوگیری و یا مانع عملی کردن آن شد.
امید است که در این راستا خدمتی کرده باشیم .

گام اول : به مادران سفارش میشود با توجه به اینکه دخترتان کاملاً از شما تقلید می کند ،پس اطمینان حاصل کنید که الگوی خوبی برای او هستید واجازه دهید او قدم در جای پای شما بگذارد .

گام دوم : به خانواده ی شوهرتان احترام بگذارید تا این درس عملی را دخترتان از شما یاد بگیرد .

گام سوم : خشم لذت گرانی است که تنها زنان مهیب و ترسناک از عهده ی آن بر می آیند پس هیچ وقت خشمگین نباشید ،خوددار باشید و خودداری را در عمل به دخترتان بیاموزید .

گام چهارم : هیچ وقت نگذارید که دخترتان به مال ودارایی دوستش غبطه بخورد ،مادران گوش به زنگ باشند :قبل از اینکه هیولای حسد زندگی دخترتان را نابود کند شما آن را از بین ببرید .

گام پنجم : کتاب خواندن برای دخترتان را جزء برنامه ی روزانه یا شبانه ی وی قرار دهید، کتابخوانی را به یک فرهنگ در خانه تبدیل کنید .

گام ششم : همیشه این را مد نظر داشته باشید که در حضور دخترتان غر زدن بر سر شوهرتان ،الگو دهی خیلی بدی است . بیاد داشته باشید دخترتان فعلاً ضبط می کند ودر زندگی مشترک (آینده ) آنرا عملی می کند .

گام هفتم : با تشویق کردن دخترتان در انجام کارهای خانه و سپردن کارهای ساده ی بیرون از خانه ،باعث می شوید که او خیلی سریع از نظر روانی بزرگ شود .

گام هشتم : با دخترتان بازی کنید حتی اگر لازم باشد که نقش یک بچه را بازی کنید .

امید است با گام به گام عملی کردن وانجام دادن این راهکارهای هشتگانه (بطور خلاصه ) بتوانیم مادری خوب و مهربان ،و الگوی مناسب و درستی برای دخترمان باشیم .

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “راهکارهای لازم در تربیت دختران برای مادران”
  1. باسلام خدمت شما خواهر عزیزم و تشکر از مطلب مفیدتان جزاک الله خیرا

    پاسخ
  2. زور سپاس بو ئیوه خوشکی به ریز هیوادارم خودا ژنانی وه ک ئیوه له ناو کومه لگادا زیاد پکا /هه ر بژی:}:}

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.