جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2424 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
شناسه : 43

گردآورنده : مصلح محمودی دریک تحقیق علمی که تعدادی ازاساتید دانشکده ی پزشکی در یکی ازکشورهای عربی مسلمان انجام داده بودند،فردی که در روز پنج باروضو می گیرد بینی خود را از باکتری ها وغبارها و … پاک می نماید،و فردی که وضو نمی گیرد بینی خود را در معرض تعدادی از باکتری ها و […]

ارسال توسط :
پ
پ

گردآورنده : مصلح محمودی

دریک تحقیق علمی که تعدادی ازاساتید دانشکده ی پزشکی در یکی ازکشورهای عربی مسلمان انجام داده بودند،فردی که در روز پنج باروضو می گیرد بینی خود را از باکتری ها وغبارها و … پاک می نماید،و فردی که وضو نمی گیرد بینی خود را در معرض تعدادی از باکتری ها و میکروب های [بیماری زا] که تعدادشان به یازده باکتری می رسد قرار میدهد.

وضو مصونیت از رشد انگل های قارچی میان انگشتان پاها را ضمانت نموده،همان طور که پوست را از ابتلا به التهاب و چرک و زخم های چرکین منع می نماید و احتمال حدوث سرطان پوست را کاهش می دهد؛زیرا مواد شیمیایی را قبل از آنکه متراکم شوند و بر سطح پوست جمع شوند از بین می برد،به همین علت این حقیقت ثابت شده ای است،که ابتلا به سرطان پوست درکشورهای اسلامی اندک است .

و همچنین مشت ومال و ماساژ اندام ها گردش خون را فعال نموده و تغذیه ی اعضا را با خون فعال می کند و رونق می بخشد، و بدین سبب حرکت خون به مغز و کلیه ها افزایش می یابد، و وضو از انسداد دستگاه عصبی مرکزی تخفیف نموده و ذهن را فعال می نماید، همچنان که  می دانید، اسلام بر صحت نماز، پاکی بدن ، لباس و مکان را با هم مشروط ساخته است، از ابن مالک اشعری از پیامبر(ص) روایت شده است،که پاکیزگی بخشی از ایمان است و الحمد و لله میزان(حسنات) را پر می نماید و سبحان الله  و الحمد لله مابین آسمان ها و زمین را پر می نماید ، و نماز نور، صدقه برهان و صبر روشنایی است، قرآن حجتی بر سود و یا ضرر شما می باشد، همه مردم در حال حرکت میباشند،وهرکس مسئول خود می باشد،یا نفس خود را از دست می دهد،یا آن را آزاد کرده ویا آنرا پناه می دهد .

درآماری که سازمان بهداشت جهانی تنظیم کرده است،شمارسرسام آوری سیصد میلیون نفر به بیماری های پیسی آلوده ومبتلا می باشند،ومسلمانان که وضو می گیرند دانسته  یا ندانسته از این بیماری ها ی مصون  می باشد ،چون وضو موجب مصونیت ازاین بیماری ها می گردد.

لذاگفته اند که بهره بردن از شی ء به معنی علم به تمام جزئیات آن نیست ،یعنی ممکن است که شما به قصد ادای عبادت وضو بگیرید ،ونتیجه های وضو که به آن واقف و یا از آن بی خبر می باشید نصیب گردد،وحال شما نیز متوجه نیستید، و کافی است که شما به حقانیت امرخداوند اعتراف نموده واعتقاد داشته باشید که فرمان خداوند خیر مطلق میباشد، و در این هنگام از ثمر این دستور بهره مند میگردید.

هنگامی که انسان در مسیر خداوند قرار می گیرد، در خیر وسعادت و مصونیت و امنیتی است که بهتراز آنها را نمی توان یافت ، تمام خیر و رستگاری و نجات و پیشرفت در دست خداوند است، و تمام خرد ها در اطاعت خداوند می باشد.

 

بر گرفته از کتاب شگفتی های خداوند در بدن انسان

مؤلف:دکتر محمد راتب نابلسی

مترجم:یدالله پشابادی و امین سلیمانی

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “وضو و فواید بهداشتی آن”
  1. زیبا و جالب بود. ما باید ایمان داشته باشیم که هیچ امر و دستور خداوند بدون حکمت نمی باشد، اگرچه ممکن است به دلیل آن هم پی نبرده باشیم.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.