سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2349 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
حمله جوانان ترکیه به آوارگان سوری / ۴۰ کشته ۱۰۰
شناسه : 462

هاتای، ترکیه – گروه کثیری از جوانان ریحانلی به منظور اعتراض به انفجارهای تروریستی، به عابران و خودروهای آوارگان سوری حمله ور شدند. به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت و شبکه تلویزیونی TGRThaber ترکیه، به دنبال وقوع انفجارهای تروریستی در شهر کوچک ریحانلی در مرز سوریه، گروه کثیری از جوانان این شهر با سنگ […]

ارسال توسط :
پ
پ

هاتای، ترکیه – گروه کثیری از جوانان ریحانلی به منظور اعتراض به انفجارهای تروریستی، به عابران و خودروهای آوارگان سوری حمله ور شدند. به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت و شبکه تلویزیونی TGRThaber ترکیه، به دنبال وقوع انفجارهای تروریستی در شهر کوچک ریحانلی در مرز سوریه، گروه کثیری از جوانان این شهر با سنگ و چماق به عابران و خودروهای آوارگان سوری در این شهر حمله ور شدند.

شدت این حملات به حدی بود که نیروهای امنیتی و پلیس ضدشورش، به منظور خاتمه دادن به درگیری ها، ناچار به تیراندازی هوایی شدند.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مقامات امنیتی و بیمارستانی ترکیه، میزان تلفات انفجار ریحانلی به 40 کشته و 100 زخمی رسیده است و با توجه به آن که بسیاری از مجروحین در وضعیت وخیمی به سر می برند امکان افزایش تعداد کشته شدگان وجود دارد.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر اردوغان که لحظاتی پیش درباره این رویداد با رسانه ها صحبت می کرد، به طور غیرمستقیم این انفجار را به سوریه ربط داده و همزمانی آن با تحرکات دیپلماتیک سوریه و نیز سفر خود به آمریکا را شایان تامل دانست. وی همچنین افزود که دشمنان ترکیه تحمل آن را ندارند که آتش بس و پایان یافتن ترور در این کشور را تحمل کنند.
در همین حال عبدالله گل رییس جمهور ترکیه در پیامی فوری اعلام کرد که مردم ترکییه در مقابل اقدامات تحریک آمیز توطئه گران باید هوشیار باشند و خونسرد خود را حفظ کنند.
سعدالله ارگین نماینده مردم هاتای و وزیر دادگستری ترکیه نیز در خصوص آمار کشته شدگان گفت:«فعلا نمی توانم آمار نهایی را اعلام کنم اما مجموع قربانیان بیش از صد نفر است و از میان تعداد کشته شدگان نزدیک به سی نفر است.»
 
منبع : کردپرس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.