سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2347 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
رشد سالانه‌ی اسلام در بریتانیا
شناسه : 546

سالانه ۵۲۰۰ نفر اسلام خود را در بریتانیا آشکار می‌کنند.  بنا به‌ گزارشی از مختصر للاخبار به‌ نقل از مجله‌ی بریتانیایی «اکونومیست»، شمارش دقیق آمار گرایندگان به اسلام کار آسانی نیست، و علت آن را چنین اعلام کرد: اینکه در سرشماریها در انگلیس و ویلز فقط از دیانت فعلی افراد پرسش می‌شود، بدون آنکه از […]

ارسال توسط :
پ
پ

سالانه ۵۲۰۰ نفر اسلام خود را در بریتانیا آشکار می‌کنند. 

بنا به‌ گزارشی از مختصر للاخبار به‌ نقل از مجله‌ی بریتانیایی «اکونومیست»، شمارش دقیق آمار گرایندگان به اسلام کار آسانی نیست، و علت آن را چنین اعلام کرد:

اینکه در سرشماریها در انگلیس و ویلز فقط از دیانت فعلی افراد پرسش می‌شود، بدون آنکه از دیانت قبلی پرسشی صورت گیرد. و دیگر اینکه ثبت تحول به اسلام در مساجد به صورت مرکزی صورت نمی‌گیرد تا آمار کلی در اختیار باشد. علاوه بر آن برخی از اشخاص به آرامی و بی‌سرو صدا مسلمان می‌شوند.

این مجله در سایت اینترنتی خود اعلام کرد: «کیوین برایس» از محققان دانشگاه «ویلز ترینتی سانت دیوید» در آمارهایی که درباره‌ی جنسیت و مذهب و برخی مشخصات دیگر آماده نموده، اشاره می‌کند که سالانه نزدیک به ۵۲۰۰ نفر بریتانیایی به اسلام روی می‌آورند. یعنی بطور اجمالی تعداد مسلمان شدگان در بریتانیا  100هزار نفر است.

«اکونومیست» اشاره داشته کسانی که به اسلام روی می‌آورند پس از سالها ارتباط با دیگر مسلمانان، به این کار مبادرت می‌ورزند. در همین خصوص مجله به سخنان «بتول آل توما» اشاره می‌کند که ایرلندی و کاتولیک بوده و اکنون مسلمان شده است. او اظهار داشته « بخاطر معنویتی که در اسلام مشاهده کردم و روابط گرمی که بین مسلمانان دیدم مجذوب اسلام شدم. »

 

منبع : اصلاح وب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.