جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2342 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
احتمال وقوع زلزله ۷ تا ۸ ریشتری در تهران
شناسه : 2795

طبق اعلام رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهر سازی، گسل ماهدشت با توجه به ارتباطی که با گسل های دیگر از جمله گسل اشتهارد و گسل ایپک دارد احتمال وقوع زلزله ۷ تا ۸ ریشتری در تهران و البرز را قدرت می‌بخشد.   محمد شکرچی‌زاده با اشاره به زلزله 29 آذر در تهران و البرز گفت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

طبق اعلام رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهر سازی، گسل ماهدشت با توجه به ارتباطی که با گسل های دیگر از جمله گسل اشتهارد و گسل ایپک دارد احتمال وقوع زلزله ۷ تا ۸ ریشتری در تهران و البرز را قدرت می‌بخشد.

 

محمد شکرچی‌زاده با اشاره به زلزله 29 آذر در تهران و البرز گفت:

این زلزله به علت فعال شدن گسل ماهدشت در جنوب کرج بود، گسل ماهدشت در نزدیکی گسل های اشتهارد و ایپک با بزرگی زلزله های ۷ تا ۸ ریشتری واقع شده و احتمال فعال شدن این گسل ها و وقوع زلزله ۷ تا ۸ ریشتری در تهران و البرز وجود دارد.

حداکثر شتاب دریافتی در زلزله ۲۹ آذر ماه از ایستگاه لرزه نگاری مرزآباد کرج با شتاب نزدیک به ۰.۲، که شتاب نسبتا بزرگی است؛ اعلام کرد:

چنانچه گسل اشتهارد و ایپک بر اثر گسل ماهدشت فعال شده باشند خطر بسیار جدی تهران و البرز را تهدید می کند.

از شب گذشته و پس از زلزله ۵.۲ ریشتری در تهران و البرز، گمانه زنی های بسیاری در مورد احتمال وقوع یک زلزله بزرگ در پایتخت انجام شده اما هنوز هیچکس نمیتواند به طور قطع، زمان وقوع زلزله را پیش بینی کند.

منبع :گجت نیوز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.