جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2342 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی هه ر مان
شناسه : 4179

در آئینی با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان شهرستان پاوه نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی هه رمان با حمایت اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه برپا شد. رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار سلام پاوه گفت: نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

در آئینی با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان شهرستان پاوه نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی هه رمان با حمایت اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه برپا شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار سلام پاوه گفت: نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی محلی هرمان به همت جمعی از بانوان شهرستان پاوه از امروز ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز به کار کردو تا تاریخ ۱۷ فرودین ماه ۱۳۹۸ در محل موزه موزه مردم شناسی با صرف انواع غذاهای محلی و همچنین نان و کلوچه سنتی از ساعت ۸ الی ۲۰ شب پذیرای مسافران و گردشگران می باشد.

 

هادی شریفی  افزود :علاوه بر صنایع غذایی سنتی ، آجیل و خشکبار نیز با کمترین قیمت به مسافران و مهمانان نوروزی ارائه می شود .

 

وی افزود: در کنار این نمایشگاه آتلیه عکاسی و همچنین چندین صنعتگر هم در این محل آماده تهیه صنایع محلی از جمله گیوه ،گلیم فرش و … منطقه می باشند .

http://www.salampaveh.ir/wp-content/uploads/2019/03/photo_2019-03-17_13-32-19.jpg

شریفی گفت : در این نوروز بیش از ۱۵ نمایشگاه در سطح شهرستان آماده ارائه صنایع غذایی و محصولات و غذاهای بومی محلی  به مسافران و گردشگران می باشند.

 

شیوا صادقی  یکی از بانیان نمایشگاه صنایع دستی هرمان به سلام پاوه گفت: تیم بانوان هرمان است که با همکاری ۱۷ نفر از بانوان در یک دوره تقریبا ۴ ماه  برنامه ریزی و تلاش کردند و این نمایشگاه را با عنوان هرمان با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری پاوه برپا کردند.

 

وی با اشاره به ارائه محصولات و صنایع غذایی و سوغاتهای محلی به اهداف برپایی این نمایشگاه پرداخت و گفت : این نمایشگاه با هدف توسعه گردشگری و معرقی ظرفیتهای شهر پاوه در زمینه صنایع دستی می باشد.

 

صادقی افزود: در قسمتهایی از نمایشگاه هرمان رسوم و سنن منطقه و هنرهای فولکور دستی شهرستان پاوه از جمله مشکی ، هوری و پولک دوزی و کلاش و … ارائه میشود.

 http://www.salampaveh.ir/wp-content/uploads/2019/03/%D8%B4%D9%87%D9%84%D8%A7-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%DB%8C.jpg

شهلا صادقی مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز یکی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه را نمایش آداب و رسوم بومی مردم هورامان و نحوه امرار معاش و زنده نگهداشتن این فرهنگ کهن دانست.

 

وی بازدید از نمایشگاه را برای عموم آزاد دانست و گفت : شهروندان و مهمانان گرامی می توانند در این ایام تا پایان تعطیلات نوروز در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و ضمن بازدید از آن می توانند از غذاهای بومی و محلی و شیرینجات و صنایع دستی بهره گیرند. و در آتیله عکس نیز تصاویر ماندگاری را با لباس بومی منطقه به یادگار ثبت کنند.

 

 

 

منبع : سلام پاوه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.