سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2349 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
احداث دو پل بر روی رودخانه سیروان
شناسه : 1651

پل دوآب یکی از قدیمی نرین و در عین حال مهمترین پل های احداثی بر روی رودخانه ی همیشه خروشان سیروان است، پلی که خدمات قابل توجهی را از ابتدا تاکنون عرضه نموده است، اینک به دلیلی قدمت، یک لاین برای عبور و مرور وسائل نقلیه و از همه مهمتر زیر آب رفتن در شرف […]

ارسال توسط :
پ
پ

پل دوآب یکی از قدیمی نرین و در عین حال مهمترین پل های احداثی بر روی رودخانه ی همیشه خروشان سیروان است، پلی که خدمات قابل توجهی را از ابتدا تاکنون عرضه نموده است، اینک به دلیلی قدمت، یک لاین برای عبور و مرور وسائل نقلیه و از همه مهمتر زیر آب رفتن در شرف بازنشستگی و خارج شدن از مسیر تردد وسائل نقلیه ی عبوری می باشد.

احداث پل دوآب     7

خبرگزاری پاوه پرس؛ پل دوآب یکی از قدیمی نرین و در عین حال مهمترین پل های احداثی بر روی رودخانه ی همیشه خروشان سیروان است، پلی که خدمات قابل توجهی را از ابتدا تاکنون عرضه نموده است، اینک به دلیلی قدمت، یک لاین برای عبور و مرور وسائل نقلیه و از همه مهمتر زیر آب رفتن در شرف بازنشستگی و خارج شدن از مسیر تردد وسائل نقلیه ی عبوری می باشد.

 

اگرهریک از شما در دو ماه اخیر از مسیر دوآب تردد نموده باشید، متوجه عملیات مهم و اساسی در ساخت بزرگترین پل منطقه بر روی رودخانه سیروان شده اید.

 

ضمن خدا قوت و تقدیر از مهندس وحدتی رئیس محترم کارگاه و همکاران معززشان که اطلاعات مورد نظر را در اختیارمان نهادند تا مردم در جریان تلاش های معمول قرار گیرند.

 

رئیس محترم کارگاه دوآب در خصوص شناسنامه پروژه چنین برشمرد: این پروژه با مبلغ اولیه ی پیمان ۲۱۰٫۰۸۱٫۱۲۶٫۲۵۸ ریال در مدت ۱۲ ماه از ابتدای سال ۹۳ با شرکت توسعه منابع آب ونیروی ایران (کارفرما) تنظیم قرارداد صورت گرفته است.

 

وی در ادامه به تشریح جزئیات احداث پل های مورد نظر پرداخت و افزود: بی شک قریب به اتفاق همشهریان ارجمند از موقعیت پل دوآب اشراف کاملی دارند، بنا به دلایل صدرالذکرمقرر است درجوار آن پل دیگری جایگزین گردد که از نظر وسعت، ارتفاع و… متمایزتر از قبل می باشد.

 

برای احداث پل ابتداء باید از سمت پاوه بطرف رودخانه جاده ای به طول ۷۵۰ متر وعرض ۱۲ متر ( با حجم خاکبرداری ۳۵۰۰۰ متر مکعب وحجم خاکریزی ۱۵۰۰۰ متر مکعب) احداث گردد و برای این امر لازم است کوه مشرف بر جاده فعلی به ارتفاع ۱۹ متر کوه برداری صورت گیرد.

 

در مرحله دوم اجرای پل بتنی به طول ۱۶۰ متروارتفاع پایه های بتنی(۹ پایه ی بتنی) به ارتفاع ۱۷ متر بر روی رودخانه سیروان در مسیر پاوه – نوسود عملیاتی گردد. که در این پروژه دیوار حائل بتنی به طول ۴۰۰ متر وارتفاع ۶ متر ضرورت پیدا می کند.

 

مهندس وحدتی در این رابطه تصریح نمود: یکی از فعالیت هایی که دنبال نموده ایم می توان به احداث جاده انحرافی دوآب با عملیات خاکریزی به حجم ۳۰٫۰۰۰ متر مکعب و طول ۳۶۰ متر و لوله گذاری به قطر ۱۶۰۰ و طول ۱۱۰ متر که ۷۰ در صد پشرفت فیزیکی داشته است اشاره نمود.

 

رئیس کارگاه احداث پل دوآب در ادامه به احداث پل دیگر بر روی رودخانه پاوه رود (رودخانه ای که از طرف پاوه به درون سیروان می ریزد) در مسیر پاوه به روستای هیروی اشاره نمود و در این راستا افزود: برای انجام این امر نیاز به احداث جاده ای با طول ۱۶۰ متر و عرض ۹ متر می رود که در ادامه آن اجرای پل بتنی به طول ۳۰ متر و ارتفاع کوله های بتنی به طول ۱۰ متر بر روی رودخانه پاوه رود خواهیم داشت. (با کلیک نمودن بر روی تصاویر می توان آنها را در اندازه بزرگتر مشاهده نمود)

 

احداث پل دوآب     8

احداث پل دوآب     6

احداث پل دوآب     5

احداث پل دوآب     4احداث پل دوآب     3

احداث پل دوآب      2

 احداث پل دوآب      1

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “احداث دو پل بر روی رودخانه سیروان”
  1. بسیار زیبا هستش .

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.