دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2362 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
شناسه : 118

«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» احزاب ۳۹ به استحضار کاربران گرامی سایت «پینوس» می رساند : همانگونه که پیش از این نیز در تالار گفتمان اعلام شد؛ طی چند روز آینده، به حول و قوه ی الهی، و با همت دوستان عزیز همکار در بخش دینی و […]

ارسال توسط :
پ
پ
«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» احزاب ۳۹

به استحضار کاربران گرامی سایت «پینوس» می رساند :

همانگونه که پیش از این نیز در تالار گفتمان اعلام شد؛ طی چند روز آینده، به حول و قوه ی الهی، و با همت دوستان عزیز همکار در بخش دینی و نیز مدیریت سایت، صفحه ای مستقل و مخصوص جهت فعالیت های این بخش راه اندازی خواهد شد تا انشاءالله قدمی دیگر در راستای اهداف سایت برداشته باشیم.
این تصمیم، از آنجا که فعالیت دینی سایت، تنها با ارائه مقالات دینی پاسخگوی نیاز مخاطبین نبوده، و نیز برمبنای وظایف هر داعی، برگرفته از آیات فوق الذکر و با توجه به نیازی که به آن احساس می شد و همچنین در پاسخ به درخواست های متعدد مخاطبین و کاربران عزیز و دلسوز سایت، از مدت ها پیش مد نظر بوده و هم اکنون به مرحله ی اجرا رسید ….

«ادْعُ إِلَى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ » نحل ۱۲۵

«قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ » یوسف ۱۰۸

«وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذَلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّهٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ » انعام ۱۰۸

«أنا زعیم ببیت فی ربض الجنه لمن ترک المراء وإن کان محقا، وبیت فی وسط الجنه لمن ترک الکذب وأن کان مازحا، وبیت فی أعلى الجنه لمن حسن خلقه» رواه أبوداوود و إسناده صحیح

«أحبُّ العملِ إلى اللهِ تعالى أَدوَمُهُ و إِن قَلَّ»(رواه البخاری و مسلم)

این بخش برای شروع کار، فعلا فعالیت های خود را در چهار زمینه ی جدید، به صورت سلسله وار متمرکز خواهد نمود که در ذیل به صورت مختصر معرفی می شوند:

آ) تفسیر: برای این قسمت؛ در گام اول، تفسیر سوره ی «انعام» انتخاب شده که انشاءالله از چند منبع تفسیری، برای این کار استفاده خواهد شد.

ب) حدیث: در این قسمت؛ احادیث کتاب «أربعین» امام نووی(رحمه الله) به همراه شرح یا شروحی از آن بر روی صفحه دینی قرار داده خواهد شد.

ج) سیرت: در این قسمت؛ مقاطعی از حیات پیامبر(صلی الله علیه و سلم)-به ترتیب حیات ایشان- از کتب سیرت(با محوریت اصلی کتاب «دکتر علی محمد صلابی») و بعضا به همراه تحلیل آن، ارائه خواهد شد.

د) عقیده: در این قسمت؛ در گام اول، انشاءالله ابتدا مبحث خداشناسی و سپس مبحث «اسماء و صفات» مطرح میشود.

تــذکر: سیاست بخش دینی در تمام قسمت ها علی الخصوص در قسمت عقیده، بر این مبناست که حتی المقدور فقط به روایت آیات و احادیث ثابت از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم پرداخته شود و از توهین به فرد یا فرقه ای خاص و یا ذکر مصادیق عینی پرهیز شود. مطمئنا نظراتی هم که چنین محتوایی داشته باشند در اسرع وقت حذف خواهند شد.

در پایان ذکر چند نکته ضروری است:

۱- تمامی این بخش ها به صورت مباحث ترتیبی و سلسله وار و با دوره زمانی مشخص بر روی صفحه ی دینی قرار داده می شوند.

۲- فعالیت در این چهار بخش جدید به معنی عدم فعالیت در قسمت مقالات دینی نیست بلکه به این معناست که این چهار قسمت نیز بر فعالیت های بخش دینی افزوده شده اند.

تذکر: مقالات دینی، همانند گذشته بر روی صفحه ی اصلی سایت قرار خواهند گرفت.

۳- محدود نمودن فعالیت بخش دینی به مباحث فوق، نه به معنای عدم توجه به زمینه های دیگر فعالیت های دینی همچون سیرت سایر انبیاء و سیرت اصحاب و تابعین و سایر بزرگان، و یا مباحث اخلاقی و تربیتی بوده؛ بلکه براساس واقع بینی و با توجه به بضاعت نیروی انسانی فعلی بخش دینی، و به مصداق حدیث شریف «أحبُّ العملِ إلى اللهِ تعالى أَدوَمُهُ و إِن قَلَّ» بوده است.

۴- از این به بعد تمامی مقالات دینی که به سایت ارسال می شوند توسط بخش دینی بررسی شده و در صورت موافقت اعضای این بخش، بر روی سایت قرار می گیرند .

 از خداوند متعال خواستاریم ضمن توفیق روز افزون، این فعالیت ها را خالص و مقبول درگاه خویش قرار داده و آن را وزنه ای در ترازوی اعمال تمامی عزیزان قرار دهد. همچنین امیدوارم مورد توجه و پسند اعضا و سایر مخاطبین سایت قرار گیرد.
ما را از انتقادات دلسوزانه ی خویش بی نصیب نگذارید.

والله ولی التوفیق
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ثبت دیدگاه

8 دیدگاه برای “اطلاعیه شماره چهار ( بخش دینی )”
  1. سلام و تشکر ببینیم چکار می کنید منتظر مطالب قوب هستیم راستی ادومها و ان قل.یه یادآوری یا تذکر از این اول به دوستان عزیز لطفادر تایپ مطالب دقت کنید خصوصا آیات و احادیث که خدایی نکرده مشکلی دامن گیر نشه.

    پاسخ
  2. سلام به همه.
    تبریک میگم.
    انرژی، همت و البته اخلاص زیادی میخواد که ادومها محقق بشه.
    پیشنهاد میدم منابعی که استفاده میشه به زبان سایت بخوره یا خودتون با حفظ امانت به زبون سایت بیانش کنید که احساس نکنیم الان باید دست به سینه بشینیم.
    منظورم ساده گویی در مطالبه…
    از مجموعه بخش دینی و مدیریت سایت کمال تشکر رو دارم.

    پاسخ
  3. دوست عزیز از حمایت ودلسوزیتون خیلی ممنوم. اما درمورد اشتباه تایپی ای که بهش اشاره فرمودین باید عرض کنم که با عرض معذرت، اشتباهی رخ نداده، بلکه صحیحش در اینجا همین “أدومه” هست نه”أدومها”. چراکه اولا اونی شما میفرمایین این روایته: “خیرالامور ادومها و ان قل”، که سندی در احادیث براش پیدا نکردم ولی روایتی که بنده ذکر کردم متفق علیه هست.
    ثانیا: نمیدونم چقدر با قواعد عربی آشنایی دارین؛ تو این روایت ضمیر”ه” در کلمه “أدومه” به کلمه “عمل” برمیگرده که این کلمه مذکره و ضمیرشم باید مذکر باشه اما در روایت فوق الذکر(خیرالامور ادومها و ان قل) ضمیر”ها” به کلمه “امور” برمیگرده که چون جمع مکسره، مونث مجازیه و درنتیجه ضمیر مونث براش به کار میره. ولی به هر حال حسن نیت شما قابل تقدیره

    پاسخ
  4. سنت پیامبر(ص)شامل اقوال و کرداری است که از ایشان نقل شده است.
    پیامبر(ص) فرموده اند:
    “من احیا سنه من سنتی فعمل بها الناس کان له مثل اجر من عمل بها لاینقص من اجورهم شیء”
    هرکس یکی از سنت هایم را احیا کند و مردم به آن عمل کنند،به اندازه ی پاداش همه ی کسانی که به آن عمل می کنند،پاداش خواهدگرفت،بی آنکه از پاداش دیگران کاسته شود.”

    *اجرکم عندالله *موفق و سربلند باشید.

    پاسخ
  5. هوالمستعان*

    سلام خدا بر همه بندگان صالح و ساعی.*

    تشکر از ارده و همت بلندتان ،برای آرزوی توفیق می کنم و امیدوارم از مطالب نهایت استفاده را ببریم و سبب شود بر ایمان در ابتدا و سپس آگاهی های دینیمان افزوده شود . واما بعد…
    کاک یحیی من هم این حدیث را که مهمان با این صیغه نقل کرده بود شنیده بودم و جهت اطمینان به منابع موجود رجوع کردم و حدیث را این چنین یافتم«عن عائشه رضی الله عنها، قالت:سُئل النبی *صلی الله علیه و سلم*:أی أعمال أحب الی الله ؟ قال:أدومها و إن قل»رواه بخاری(۶۴۶۵)
    شما فرمودید متفق علیه، نص شما با صیغه مفرد روایت شده،بهر حال خواستم عرض کنم که این دوست هم متوجه شوند که به هردو روایت ظاهرا آمده. و الله أعلم

    رستگار باشید

    پاسخ
  6. خواهر گرامی!
    از حساسیت شما نسبت به صحت روایت ار رسول الله صلی الله علیه و سلم مسرور و ممنونم.
    ام باید خدمتتون عرض کنم که این حدیث با روایتای متعدد دیگه ای در کتب مرجع حدیث(که تفاوتشون فقط در کلمات هست نه در معنی )هم اومده اما بنده این روایت رو که متفق علیه بود انتخاب کردم که از قوی ترین احادیث اهل سنت -از حیث مرجع- هستن.
    ضمنا اگر به این روایتی که خود شما هم آوردین هم دقت کنین متوجه میشین که در این روایت هم کلمه”عمل” به صورت جمع مکسر(أعمال) اومده و به همین خاطر هستش که ضمیرش به صورت مونث اومده وگرنه هرگز برای مفرد مذکر،ضمیر مونث استفاده نمیشه.
    مجددا از دقت و تلاش شما سپاسگزارم

    پاسخ
  7. سلام منم از این ایده جدید و جالب و البته مفید استقبال میکنم و برایتان دعا میکنم موفق باشید همراه با اخلاص و تلاش فراوان.آقای سیف دقیقا معلوم شده که از چه تاریخی کار رو شروع می کنید؟

    پاسخ
  8. دوست عزیز باید عرض کنم که ان شاالله نهایتا تا روز سه شنبه اولین مطلب در صفحه دینی گذاشته میشه. البته مطالب همین حالا آماده هستن ولی اولا باید ببینیم کار طراحی صفحه دینی به کجا میرسه و ثانیا رویه ای که درنظر داریم اینه که هرکدوم از موضوعات رو با فاصله زمانی از دیگری بذاریم تا هم مطالعه مطالب و هم تمرکز بر اون آسون تر بشه

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.