دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2362 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
در پی گسترش روابط آزاد اسیدپاشیِ زنانه
شناسه : 2827

بی‌شک هیچ زنی پذیرای رابطه‌ی همسر خود با فردی دیگر نیست، در حالی که بسیار مشاهده می‌شود علاوه بر دختران مجرد، زنان متاهل نیز با دلایلی واهی، قدم به مسیر برقراری رابطه با مردان متاهل می‌گذارند. "طلاق بخاطر دختر مجرد"، "قتل دوست پسر زن متاهل!" و … ، این‌ها دیگر جملاتی تعجب بر انگیز و […]

ارسال توسط :
پ
پ

بی‌شک هیچ زنی پذیرای رابطه‌ی همسر خود با فردی دیگر نیست، در حالی که بسیار مشاهده می‌شود علاوه بر دختران مجرد، زنان متاهل نیز با دلایلی واهی، قدم به مسیر برقراری رابطه با مردان متاهل می‌گذارند.

"طلاق بخاطر دختر مجرد"، "قتل دوست پسر زن متاهل!" و … ، این‌ها دیگر جملاتی تعجب بر انگیز و شوکه کننده نیستند زیرا امروزه به وفور با چنین خبرهایی روبرو می‌شویم و در کمتر زمانی آن را فراموش می‌کنیم، زیرا تکرار و فراوانی یک موضوع، باعث عادی شدن آن می‌گردد.



متاسفانه ورود فرهنگ غربی و رواج سبک زندگی بیگانه، از اساسی‌ترین اصول ایجاد روابط چندگانه در جامعه‌ی ما شده است. روابطی که به دور از هرگونه چهارچوب و رعایت اصول اسلامی برقرار شده و ضربات سنگینی بر بنیان خانواده وارد می‌کند. اما این روال به اندازه‌ای زیاد شده که داشتن دوست پسر برای بانوان و دوست دختر برای آقایان متاهل به سمت عادی شدن رفته و نوعی مدُگرایی به حساب می‌آید.



همین موضوع، باعث بروز مشکلات و اختلافات شدیدی بین زوجین شده که گاها به طلاق و جدایی نیز می‌انجامد. شکی نیست که این روند، ثمره‌ی تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی است که طی چند دهه‌ی گذشته علیه کشورمان راه‌اندازی شده است.


 

ورود زنان به زندگی یکدیگر

به راستی چرا دختران مجرد جامعه‌ی ما به خود اجازه می‌دهند که قدم در میدان‌گاه زندگی مشترکی گذاشته و زیربنای آن را متزلزل کنند؟ 

فرد متاهلی که برقراری رابطه با دختری را به علاقه‌ی چندین ساله‌ی همسر و فرزندان ترجیح می‌دهد تنها یک دلیل دارد و آن چیزی نیست جز هوس.





بی‌شک هیچ زنی پذیرای رابطه‌ی همسر خود با فردی دیگر نیست، در حالی که بسیار مشاهده می‌شود علاوه بر دختران مجرد، زنان متاهل نیز با دلایلی واهی، قدم به مسیر برقراری رابطه با مردان متاهل می‌گذارند. برخی از این زنان دلیل اصلی این عمل قبیح را افشای رابطه همسرشان با زنی دیگر و تلافی کردن، بیان کرده‌اند غافل از این که، مسیر انتخابی آنان نیز به نوبه‌ی خود تکرار حرکت نادرست دیگری است که یک زندگی دیگر را به ورطه‌ی نابودی می‌کشاند.



برخی پژوهشگران اجتماعی، از این روند تحت عنوان "اسید پاشی زنانه" یاد می‌کنند و معتقدند زنان و دختران با این روال در حال آسیب رسانی غیر قابل جبران به یکدیگر هستند، درست مشابه آنچه اسید بر سر بدن انسان می‌آورد؛ دردناک و جبران‌ناپذیر.


 

چرایی تمایل به روابط آزاد

بسیاری از روانشناسان علت اصلی گرایش مردان و زنان متاهل را به ایجاد رابطه با فردی دیگر، تغییرات گسترده در سبک روابط و تنوع طلبی جنسی دانسته‌اند که در نتیجه‌ی رواج فرهنگ غربی، بی بند و باری در فضای مجازی و مشکلات خانوادگی پدید آمده است. مشکلاتی که در ابتدا کوچک و کم ارزش شمرده و با گذشت زمان بر عمق آن‌ها افزوده شده تا جایی که رفع آن بسیار سخت و در برخی موارد غیرممکن شده است.



از دیگر سو، بر اساس تحقیقات صورت گرفته عمده دلایل گرایش دختران مجرد به مردان متاهل، تامین پشتوانه‌ی مالی و مشکلات روانی از جمله "خود کم بینی" است. معمولا این افراد، یا در محیط خانواده نادیده گرفته شده‌اند و یا والدینی داشته‌اند که اختلافات ادامه داری و حل نشدنی داشته‌اند. این افراد برای رفع نیازهای عاطفی و روحی خود به برقراری رابطه‌های اینچنینی، روی می‌آورند.


 

توهم عاشقی

درباره علاقه دختران مجرد به مردان متاهل، باید بدانید که نه تنها این گونه علاقه‌ها حقیقی نیست بلکه در بیشتر موارد شکل گیری چنین علاقه‌هایی در زنان به دلیل نیاز به همدل، وابستگی شدید و توهم است. بنابراین لازم است که توجه بیشتری داشته باشید که این نوع احساسات، هیجانات و علاقه‌ها حقیقی نیستند.



در این راستا از دختران یا زنان مطلقه‌ای که با مردان متاهل ارتباط دوستی برقرار کرده‌اند، خواسته می‌شود که با واقع بینی فکر کنند که آیا مردی متاهل و خانواده دار که معلوم نیست، واکنش اطرافیان و همسرش بعد از اطلاع از این ارتباط با شما چه باشد، صلاحیت یا ارزش این را دارد که شما به او دل ببندید، خودتان را برای او هزینه کنید، سرمایه گرانمایه جوانیتان را برای او تلف کنید و به خاطر او بهترین دوران زندگیتان را نابود کنید و فرصت و شانس ازدواج را از دست بدهید. (۱)



شکست اجباری

تردیدی نیست که چنین رابطه‌هایی محکوم به شکست است را به ساختن خانه‌ای روی آب شبیه است. فرد متاهلی که برقراری رابطه با دختری را به علاقه‌ی چندین ساله‌ی همسر و فرزندان ترجیح می‌دهد تنها یک دلیل دارد و آن چیزی نیست جز "هوس". هوسی گذرا که یا در دراز مدت فروکش و یا با لو رفتن ماجرا از سوی همسر به شکست و نابودی می‌انجامد.



شکست در چنین روابطی ابعاد گسترده‌ای دارد که بیش از همه متوجه فردی است که وارد زندگی دیگری شده. آسیب‌های این ماجرا هم روح و هم جسم فرد را در بر گرفته و زمینه‌ساز مشکلات عمیق‌تری در آینده فرد خواهد شد.



امروزه آمار بسیاری از خودکشی‌ها مربوط به افرادی است که بنا به مشکلات روحی در تنگنا قرار گرفته و راهی جز پایان دهی به زندگی خود پیدا نکرده‌اند. اینان علاوه بر آسیب‌هایی که به خود وارد می‌کنند، جامعه را نیز متضرر ساخته و چندین خانواده را درگیر مشکلات روحی- روانی ناشی از این روند می‌کنند.



امید آن می‌رود مسئولین مربوطه با توجه به آسیب‌های روزافزون روابط اینچنین و به دور از هرگونه شعارزدگی، تصمیماتی راهبردی و مناسب اتخاذ کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله اجرا درآورند، در غیر این صورت با بحرانی فراگیر و غیر قابل کنترل مواجه می‌شویم که پایه‌های اصلی خانواده را هدف گرفته است تا جامعه را به دره‌ی نابودی بکشاند.



پی‌نوشت:

۱. عوامل گرایش دختران مجرد به مردان متاهل، باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.