سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2349 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
شهدای مدافع حریم طبیعت شهرستان پاوه
شناسه : 3709

پیکرهای جانباختگان آتش سوزی منطقه بوزین و مره خیل در میان حزن و اندوه مردم قدرشناس شهرستان پاوه تشییع شدند.   کفن سفید را پوشیدند تا جنگلهای اورامانات را سیاە پوش نبینند ، غافل از اینکه این جنگلها امروز در فراق یارانشان سیاەپوش شدند. جوان بودند و بی ادعا به قلب شراره های آتش زدند […]

ارسال توسط :
پ
پ

پیکرهای جانباختگان آتش سوزی منطقه بوزین و مره خیل در میان حزن و اندوه مردم قدرشناس شهرستان پاوه تشییع شدند.

http://www.penous.com/files/News/2240.jpg

 

کفن سفید را پوشیدند تا جنگلهای اورامانات را سیاە پوش نبینند ، غافل از اینکه این جنگلها امروز در فراق یارانشان سیاەپوش شدند. جوان بودند و بی ادعا به قلب شراره های آتش زدند و حماسه آفریدند . آنها پیام آور سبزی و شادابی باران بر جنگلهای زاگرس بودند . خود باران شدند بر آتش داغ  جاری شدند. تا سبزی درختانمان به سیاهی و خشکی و نابودی تبدیل نشود.

خبر تلخ جانباختگان آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل تکاندهنده و تلخ بود. سکوت شهر را در برگرفت و اندوه قلب مردم پاوه و اورامانات را تسخیر کرد. آنقدر اندوه سنگین بود که وصفش در واژه نمی گنجد. عجب شغل سختی است مخابره خبر مرگ جوانان برونمندی که همچون شمع سوختند تا جنگل نسوزد.

 

از روز پنجشنبه آتش به جان منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل افتاده و نیروهای امدادگر و مردمی توانستند تا غروب روز شنبه آتش را مهار کنند. متاسفانه این آتش از صبح امروز یکشنبه ۹ تیر ماه ۱۳۹۹ دوباره شعله ور شد و نیروهای مردمی و مسئولان دوباره عازم منطقه شدند. اما در نهایت در این حادثه تلخ «مختارخندانی» از مؤسسین انجمن ژیوای شهرستان پاوه، «یاسین کریمی» عضو کمیته عملیاتی این انجمن و نیز «بلال امینی» از نیروهای مردمی در دفاع از محیط زیست و حفظ جنگلهای زاگرس جان خود را از دست دادند.

مردم سوگوار پاوه قدرشناسانه از وردوی شهر پیکر این سه عزیز را در میان حزن و اندوه تا آرمگان ابدی بدرقه کردند.

 ضمن ابراز تاسف و تالم عمیق بخاطر جانباختان عزیزان خندانی ، امینی و کریمی این ماتم جانگداز را به،خانواده محترم این سه عزیز صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای آنان صبر و اجر و برای آن عزیزان سفرکرده علو درجات را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

 

http://www.salampaveh.ir/wp-content/uploads/2020/06/photo_2020-06-29_00-57-16.jpg

 

http://www.salampaveh.ir/wp-content/uploads/2020/06/photo_2020-06-29_00-47-33.jpg

 

http://www.salampaveh.ir/wp-content/uploads/2020/06/photo_2020-06-28_23-48-00.jpg

 

منبع : پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.