دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2362 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
نودشه، شهر ملی کلاش
شناسه : 4065

همان طور که همه اطلاع دارید شهر نودشه از ۲۶ اردیبهشت ۹۶ تا کنون به عنوان شهر ملی کلاش "گیوه" ثبت و معرفی شده است.   قبل از هر چیزی از تمام عزیزانی که در راستای این امر مهم و احیای کلتور "فرهنگ" نودشه به هر عنوان فعالیت و اقدامی کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم، […]

ارسال توسط :
پ
پ

همان طور که همه اطلاع دارید شهر نودشه از ۲۶ اردیبهشت ۹۶ تا کنون به عنوان شهر ملی کلاش "گیوه" ثبت و معرفی شده است.

 

قبل از هر چیزی از تمام عزیزانی که در راستای این امر مهم و احیای کلتور "فرهنگ" نودشه به هر عنوان فعالیت و اقدامی کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم، زحمات این عزیزان بر کسی پوشیده نیست.از تاریخ  ۲۶ اردیبهشت ۹۶ تا کنون که، ۶ سالُ ۲ ماهُ ۳۰ روز، از ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی کلاش "گیوه" کشور می‌گذرد!

🔺به همین منوال پیش برود، اثری از آثار این نام بزرگ که ثمره زحمات و تلاش شبانه‌روز تعداد کثیری از شهروندان عزیز نودشه است نمی‌ماند. این همه زحمت کشیده نشده است که سالی یک بار از ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی کلاش "گیوه" کشور فقط نام برده شود.

▪️این نام بسیار با ارزش است، چه از لحاظ فرهنگی و …اگر نگاهی بندازیم به شهرهای اطراف، کلا در حال احیای کلتور "فرهنگ" منطقه و شهر خود با برگزاری مراسمات سالیانه، مانند جشنواره و… می‌باشند.

🔺بسیاری از شهرها و حتی روستاها، دیده شده است که برای نسب نمادهای سطح شهر در حال سبقت گرفتن از همدیگر هستند!در ورودی و میادین اصلی بسیاری از شهرهای ایران، کردستان و هورامانات، نمادهای فرهنگی و سنتی جلوه بسیار زیبایی به شهرها داده است.

▪️این نمادها معرف تاریخ و فرهنگ و تمدن هر منطقه می‌باشند، و اِلا مسافرین/ توریست‌ها و کسانی که از شهرهای دیگر به نودشه سفر می‌کنند از کجا متوجه این موضوع بشوند؟..با دیدن این نمادهاست که افراد به فکر فرو رفته و نام آن شهر در ذهنشان برای همیشه حک خواهد شد!

🔺لذا جای تاسف دارد که بعد از چندین سال هنوز مسولین امر هیچ اقدام و ترتیب اثری جهت نسب یک پیکر یا نماد که بیانگر و معرف نودشه به عنوان شهر ملی کلاش "گیوه" باشد انجام ندادە‌اند!لازم به ذکر است که جای نماد "حاجی ماموستا علامه نوتشی" نیز در شهر بسیار خالی است، که با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع ان شاالله توسط اساتید و مسولین مورد توجه قرار بگیرد.

▪️در پایان از مسولین مربوطه، که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری در تمام شهرها این وظیفه بزرگ را عهده دار می‌باشند، خواهشمند است که اقدامات شایسته را در این رابطه مبذول فرمایند.

✍️ آزاد ستایش
مدیر رسانه فرهنگی_خبری"نۆتشه"

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.