سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2348 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
نبرد با ۵ ارتش و موازنه وحشت ایران
شناسه : 4569
حمله به اسرائیل بزرگ‌ترین حمله پهپادی-موشکی تاریخ ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی به بزرگ‌ترین حمله پهپادی تاریخ جهان تبدیل شد. در این نبرد حداقل ۵ ارتش در جبهه مقابل صف آرایی کرده بودند.
ارسال توسط : منبع : فارس نیوز
پ
پ

حمله ۲۶ فروردین پس از تجاوز نظامی آشکار جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در عصر روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه رخ داد. این بزرگترین حمله نظامی به اراضی اشغالی در قرن بیست و یکم بود.

بزرگترین حمله پهپادی-موشکی تاریخ ایران به رژیم صهیونیستی تبدیل به بزرگترین حمله پهپادی تاریخ جهان شد. نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است.این تعداد شلیک موشک از سوی ایران در یک شب «بی‌سابقه» و به تنهایی می‌تواند با کل موشک‌هایی که “ایران طی ۴۰ سال شلیک کرده” برابری کند.موسسه موسوم به مرکز مطالعات عدم اشاعه «جیمز مارتین» بر روی برنامه موشکی ایران مطالعه کرده است. نتایج این مطالعه از سوی موسسه ابتکار تهدید هسته‌ای (NTI) به تفکیک «سال»، «نام» و «نوع» موشک به تصویر کشیده شده است. پایگاه داده این‌ اندیشکده با مستندسازی همه پرتاب‌های ایران از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله در سال ۱۹۸۸ میلادی تا پاسخ موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در سال ۲۰۲۰ مستند شده است.ایران طبق برآورد مرکز مطالعات عدم اشاعه «جیمز مارتین» در مجموع فقط ۱۷۳ شلیک موشک طی بیش از ۲۰ سال انجام داده است. تعداد شلیک موشک از سوی ایران تا قبل از عملیات تنبیهی بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در قالب رزمایش، تست، پرتاب ماهواره بوده و درصد کمی از آن در موارد نظامی نظیر حمله به مقر داعش و ارتش آمریکا به کار گرفته شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.