جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2342 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
سواد سلامت
شناسه : 2116

گردآوری و ویرایش : دکتر برهان ولدبیگی     /  برخی پیامدهای منفی استفاده نامناسب از اسمارت فون، تبلت،فبلت و غیره   ■ دوستان، در شرایط فعلی،استفاده از ابزارهای ارتباطی همانند "موبایلهای موسوم به "اسمارت فون" و "تبلت"یا" فبلت"،تقریبا به یک ضرورت اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره شهروندان(مخصوصا جوانان) تبدیل شده است. اما و بدون […]

ارسال توسط :
پ
پ
گردآوری و ویرایش : دکتر برهان ولدبیگی     /  برخی پیامدهای منفی استفاده نامناسب از اسمارت فون، تبلت،فبلت و غیره
 
■ دوستان، در شرایط فعلی،استفاده از ابزارهای ارتباطی همانند "موبایلهای موسوم به "اسمارت فون" و "تبلت"یا" فبلت"،تقریبا به یک ضرورت اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره شهروندان(مخصوصا جوانان) تبدیل شده است. اما و بدون شک بکارگیری این ابزارها هم پیامدهایی به همراه دارد که بر سلامت جسمی و روانی شهروندان تاثیرات منفی دارند. بنابراین داشتن برنامه ای ویژه برای مقابله با این پیامدهای منفی و در حقیقت حفظ سلامتی خود،نیز یک ضرورت می باشد . "آسیب به بینایی" و "اعتیاد به اسمارت فون" تنها دو نمونه مشخص از این پیامدهای منفی می باشند که همه کاربران در معرض خطر آنها می باشند. 
■ اگر شما هم عادت دارید تا درست پیش از خوابیدن و در اتاق تاریک، به صفحه نمایش تلفن همراه هوشمند یا تبلت خود خیره شوید و به بررسی پیام‌ها و موارد دیگر پرداخته و سپس به خواب فرو بروید، باید به شما خبر ناگواری بدهیم، زیرا دانشمندان دریافته‌اند که این کار بسیار خطرناک بوده و برای سلامتی انسان به‌شدت مضر است. این اقدام برای ساختار سلامتی انسان بسیار خطرناک است، زیرا به واسطه نگاه کردن به اشعه نمایشگر در اتاق تاریک و پیش از خواب در حقیقت به مغز خود آسیبی را وارد کرده که منجر به "عدم خواب راحت" در طول شب خواهد شد. این امر به تدریج منجر به آسیب های زنجیره‌ای در بدن خواهد شد ، زیرا این عمل موجب می‌شود که در طول روز بدن بسیار خسته باشد و به تدریج فشار وارده به بدن بالاتر و بالاتر رفته و سرانجام به سایر اعضای بدن نیز آسیب وارد کند.
■کار‌شناسان با بررسی روی مسافران انواع خطوط هواپیمایی در سراسر جهان دریافته‌اند که استفاده از وسایلی مانند "تلفن همراه" و یا "تبلت" (بویژه هنگام فرود و یا آماده شدن هواپیما برای پرواز) باعث کاهش شدید تمرکز مسافران می‌شود. در این تحقیقات به افراد روش‌های مختلفی پیشنهاد شد.نهایتا مشخص شد که بهترین روش برای ایجاد "بالاترین آسودگی" در خواب برای فرد، "شامل عدم استفاده از ابزارهای دیجیتال به مدت چهار ساعت پیش از خواب و هم‌چنین خواندن یک نسخه چاپی از کتاب برای مدت زمان کوتاهی قبل از خواب می باشد.
■ به این ترتیب باید در استفاده از این ابزارها بسیار محتاطانه رفتار کرد، زیرا نخستین عضوی که در این راه آسیب خواهد دید چشم است و بدون یک چشم سالم عملا خود را برای همیشه از استفاده از این فناوری محروم خواهیم کرد.
 
 
 
 (منبع : جام جم/ با ویرایش)
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.