جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2342 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
ایمیل و نقش آن در بازاریابی
شناسه : 373

گردآورنده : سارا رحیمی مقدمه : اینترنت با دو عنصر شروع می شود: اینترنت و وب که امروزه همه ی مردم با آن آشنا هستند و آن قدر وارد زندگی افراد شده که تغییرات آن غیرمحسوس است، در واقع تبدبل فرهنگ شفاهی به فرهنگ کتبی یکی از کارهای ایمیل است که هر چه جامعه متجددتر […]

ارسال توسط :
پ
پ
گردآورنده : سارا رحیمی

مقدمه : اینترنت با دو عنصر شروع می شود: اینترنت و وب که امروزه همه ی مردم با آن آشنا هستند و آن قدر وارد زندگی افراد شده که تغییرات آن غیرمحسوس است، در واقع تبدبل فرهنگ شفاهی به فرهنگ کتبی یکی از کارهای ایمیل است که هر چه جامعه متجددتر می شود مکتوب تر شده و ایمیل باعث می شود افراد خواسته های شفاهی را مکتوب و ارسال کنند، ایمیل کیفیت و کمیت ارتباطات را در حوزه کاری – علمی، حرفه ای و زندگی روزمره تغییر داد، ارتباطات ایمیل به دلیل سرعت تعامل به نوعی از ارتباطات حاضر محسوب می شود .
ایمیل باعث توسعه گردش اطلاعات جهانی می شود که این امکان در گذشته فراهم نبوده، ایمیل ظرفیت بزرگی برای توسعه بازار تولیدات فردی و سازمانی محسوب می شود و وسیله مصرف کنندگان دور و نزدیک و همچنین نقطه اتصال همه تولیدات به مصرف کننده است .

ایمیل در فرآیند سلسله مراتب سازمانی

در کار گروهی یکی از مهم ترین مسائل این است که مسئولیت ها و انگیزه های تمامی افراد گروه مشخص و تعیین گردد. این امر به ویژه در خصوص هم سو کردن آن هایی که ممکن است خود را بخشی از گروه ندانند بسیار مهم است (جیم استرن، ۱۳۸۵).

اگرچه امروزه بازاریابی ایمیلی پدیده ای جدید و نوظهور است، ولی این بدان معنا نیست که این فن به تنهایی و مستقلا کاربردی قطعی داشته باشد. بسیاری از فنون و روش های دیگر هم وجود دارند که در کنار این وسیله، نیازمند توجه و تخصیص بودجه هستند. توقعات و انتظارات موجود از توانایی و قدرت بازاریابی ایمیلی، آن چنان که همگان دارند، نباید غیر واقعی و خوش بینانه باشد. باید همکارانمان را نسبت به انتظاراتی که نسبت به این پدیده دارند توجیه کرده و به آن ها تفهیم کنیم که چگونه این توقعات را می توان به مرحله عمل درآورد (جیم استرن، ۱۳۸۵).

 

تعیین اهداف و هم سو کردن آن ها

باید اهداف شخصی یا اداری با اهداف کلی سازمان سازگار باشد. تولید سود و منافع بیش تر یک هدف کلی و بسیار مناسب است و در عین حال، مطمئنا قابل اندازه گیری هم است. برای این که بتوانیم در مقیاس (روز به روز)کارهای سودآور مشخصی انجام دهیم، باید اهداف بزرگ و کلی به اهداف کوچک تری تقسیم گردند. می تون از این اهداف به عنوان هدف های پیش درآمد نام برد (جیم استرن، ۱۳۸۵).

 

عوامل موثر در تعیین ماهیت پیام الکترونیکی

تجزیه و تحلیل ایمیل می تواند به یک ابزار بسیار مفید در جهت سنجش نکات ظریفی در راستای معرفی شرکت و کالاهایش به کار رود. در اندازه گیری و سنجشی که برای انتخاب یک پیام یا پیام های متعدد تبلیغاتی به کار می رود، ملاک های مرتبط با واکنش مخاطبان باید مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال: (تعداد صفحاتی که مورد بازدید قرار گرفته است)، (مدت زمانی که یک وب سایت مورد بازدید قرار گرفته است)، (تعداد فرم های نظرخواهی فرستاده شده) و غیره (جیم استرن، ۱۳۸۵).

 

نتیجه گیری

بازاریابی از طریق ایمیل بخشی از بازاریابی اینترنتی است که خود بخشی از تجارت الکترونیک محسوب می شود. بازاریابی از طریق ایمیل که به بازاریابی ایمیلی نیز مشهور است یکی از ابزارهای قدرتمند برای معرفی هدفمند محصولات و یا خدمات برای هر کسب و کار بشمار می آید .

بازاریابی از طریق ایمیل از نوع بازاریابی مستقیم محسوب می شود و پیام خود را از طریق ایمیل (پست الکترونیک) به مخاطبان هدف ارسال می کند .

 
————————————————————————————————–
 منابع
-جیم استرن (۱۳۸۵)، رازهای موفقیت بازاریابی ایمیل پیشرفته، ترجمه: بهمن کلانتری و علی محمد نجاتی، تهران، اتنشارات روزنگار.
– جزوه های کلاسی دکتر سعید رضا عاملی.
– سایت www.parsianjam.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.