شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2350 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
صفحه اصلی » گروه »
بیانیه هیئت داوران جشنواره وبلاگ نویسی
شناسه : 361

با سپاس از خداوند متعال به دلیل توفیق در برگزاری اولین جشنواره وبلاگ نویسی پینوس و با تبریک سال نو و بهار طبیعت ، ضمن تشکر از وبلاگ نویسانی که عاشقانه در جهت ترویج فرهنگ اورامان دوستی و توسعه این کهن بوم تلاش می کنند ، بیانیه هیئت داوران به شرح ذیل قرائت می شود […]

ارسال توسط :
پ
پ
با سپاس از خداوند متعال به دلیل توفیق در برگزاری اولین جشنواره وبلاگ نویسی پینوس و با تبریک سال نو و بهار طبیعت ، ضمن تشکر از وبلاگ نویسانی که عاشقانه در جهت ترویج فرهنگ اورامان دوستی و توسعه این کهن بوم تلاش می کنند ، بیانیه هیئت داوران به شرح ذیل قرائت می شود :

اولین جشنواره وبلاگ نویسی پینوس با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی و گردشگری ، شورا اسلامی و شهرداری شهر پاوه از تاریخ  15  اسفند ماه ۱۳۹۱ لغایت ۱۳ فروردین ماه ۱۳۹۲ برگزار شد. آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از سوی هیات داوران در ۲ محور مورد نظر یعنی فرهنگ شهروندی و شهرستان پاوه از نگاه وبلاگ  ارزیابی شدند .

برای مشاهده کامل بیانیه به ادامه مطلب مراجعه نمایید . . .
هیات داوران نیز با برگزاری جلسات متعدد، در چارچوب قوانین جشنواره، معیارهایی جامع و فراگیر را برای انجام ارزیابی دقیق آثار ارسال شده، برگزید ؛ نوآوری و خلاقیت در آثار تولید شده، ارتباط کامل اثر با موضوعات جشنواره، تولیدی بودن مطالب، ایجاز در نوشتار، استفاده از تصویر یا تصاویر مرتبط، نبود غلط تایپی و املایی، اعتبار و صحت مطالب، رعایت اصول تنظیم مطالب بر اساس قواعد وبلاگ نویسی و استفاده از ادبیات جذاب در ارزیابی محتوایی مطالب مورد نظر بود و گرافیک مناسب وبلاگ، پویایی نظرات، سرعت بارگذاری، پیوندهای وبلاگ، تنظیم پیکره وبلاگ، استفاده از قلم و تصاویر مناسب، بروز رسانی مستمر، وجود آرشیو آسان، سابقه وبلاگ و شناسنامه وبلاگ نیز در ارزیابی وضع شکلی و ظاهری وبلاگ، ملاک داوری بودند؛ در مجموع از ۱۰۰ امتیاز مربوط به ارزیابی هر اثر، ۶۰ امتیاز به محتوای آثار و عکس و فیلم …  و ۲۵ امتیاز نیز به گرافیک و قالب و لینک و ۱۵ امتیاز نیز به پویایی نظرات و بازدید از وبلاگ اختصاص یافت.
با تقدیر و تشکر از یکایک شرکت کنندگان در جشنواره، موارد زیر را از سوی هیات داوران اعلام می شود :

۱ – بررسی و ارزیابی مطالب در یک فرآیند دقیق و به طور موشکافانه انجام شد. از  آثاری که برای ارزیابی نهایی در اختیار هیات داوران قرار گرفت در مجموع ۷ اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شد و رتبه بندی آثار براساس امتیازات مربوط به هر اثر  انجام شد.

۲ – به یقین تمامی کسانی که در جشنواره وبلاگ  نویسی ثبت نام و شرکت کردند و با حضور موثر خود در ترویج فرهنگ اورامان دوستی گام برداشتند، برنده و پیروز این رقابت دوستانه محسوب می شوند و انتخاب تعدادی از شرکت گنندگان به عنوان برگزیدگان جشنواره، از ارزش های والای دیگر وبلاگ نویسان نمی کاهد. ضمن آن که فاصله امتیازات شرکت کنندگان، غالبا نزدیک به هم و تنگاتنگ بود. هیات داوران با سپاس از تمامی وبلاگ نویسان، از سعی و تلاش همه عزیزان برای معرفی توانمندی ها و طرح مسائل پاوه تقدیر و تشکر می کند.

۳ – ارتقای کمی و کیفی آثار شرکت کنندگان در این جشنواره ، نشان دهنده پویایی وبلاگ نویسی اورامانات و فعال بودن صاحبان قلم و اندیشه  در فضای مجازی برای طرح و بررسی موضوعات مربوط به پاوه و فرهنگ شهروندی است. این ظرفیت ارزشمند مبین ضرورت تلاش بیشتر برای فراهم کردن بسترها و زیرساخت های لازم با هدف بهره گیری از فضای مجازی در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر پاوه است و تداوم جشنواره های وبلاگ نویسی هر چند به طور سالانه در قوت بخشیدن به جریان پویای وبلاگ نویسی و ارتقای فرهنگ اندیشه محور توسعه موثر خواهد بود.

۴ – وجود وبلاگ نویسان خوش ذوق و علاقه مند به پاوه در داخل و خارج از شهر، شرایط مناسبی برای برگزاری جشنواره های وبلاگ نویسی در سطوح بالاتر را فراهم کرده است. بنابراین در سال های آتی در صورت ایجاد شرایط لازم، می­توان  جشنواره وبلاگ نویسی پاوه را در سطوح منطقه ای و حتی ملی برگزار کرد.

۵ –  موضوعات و قوانین تعیین شده برای شرکت در جشنواره وبلاگ نویسی که تاکنون برگزار شده است، مبتنی بر ارسال مطالب و آثار مکتوب در وبلاگ ها بوده است؛ با توجه به ظرفیت های شهر پاوه و نیز تجربه های بدست آمده از جشنواره های پیشین، امکان برگزاری سلسله جشنواره های وبلاگ نویسی به صورت چندرسانه ای وجود دارد و علاوه بر نوشته ها و آثار مکتوب می توان پادکست ها، عکس ها و فتوبلاگ ها را نیز در جشنواره شرکت داد.

۶ – در نخستین جشنواره جشنواره وبلاگ نویسی پینوس، نوشته ها و آثاری فاخر ارائه شد که می توان با نظر داوران و سایر صاحب نظران، منتخبی از آثار برگزیده را در همایش های سالانه ی فرهنگ شهروندی و در بخش ها و فعالیت های وب سایت پینوس منتشر کرد.

۷- استقبال خوب وبلاگ نویسان از جشنواره ، نشان دهنده علاقه جوانان وبلاگ نویس به دغدغه ها و موضوعات مرتبط با اورامانات است و به جاست مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی ، ضمن توجه به محتوای وبلاگ های پاوه ، در جهت اجرایی کردن پیشنهادها و رفع دغدغه های بلاگرهای این دیار کوشا باشند.

۸- توجه بیشتر وبلاگ نویسان پاوه به ایجاد شبکه وبلاگی ضروری است. ارائه لینک به سایر وبلاگ نویسانِ معتقد به فرهنگ اورامان دوستی  باعث تقویت جبهه وبلاگ نویسان علاقمند به توسعه اورامانات و معرفی بیش از پیش فرهنگ ، تاریخ و جاذبه های گردشگری ، طبیعت ناب و استعدادهای پاوه در فضای مجازی خواهد شد.

۹- وبلاگ نویسی، نیازمند ارتباط جدی با مخاطب است. توجه بیشتر به نظرات مخاطبان و ایجاد ارتباط با مخاطب، موجب تقویت وبلاگ ها خواهد بود که لازم است وبلاگ نویسان ضمن توجه به نیاز مخاطب و سطح حوصله او از درج مطالب انبوه، ولی بدون مخاطب خودداری کنند.

۱۰- هیات داوران با تقدیر از همه شرکت کنندگان اعلام می دارد تمام دقت و توان خود را جهت بررسی عادلانه آثار به کار برده است ولی در عین حال از اشتباه و خطا به دور نمی باشد امید است که آنچه انجام شده است، موجب رضایت بوده باشد و شرکت کنندگان در جشنواره ، سهو و خطاهای احتمالی را بر دست اندرکاران ببخشند. 

هیات داوران اولین جشنواره وبلاگ نویسی پینوس در پایان خاطرنشان می کند که برگزاری جشنواره های وبلاگ نویسی و سایر فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، با هدف اعتلای بیش از پیش منطقه مستعد و توانمند پاوه انجام می شود و هدف نهایی، آبادانی و سرفرازی پاوه  به عنوان قطعه ای از اورامانات است.
 

ثبت دیدگاه

4 دیدگاه برای “بیانیه هیئت داوران جشنواره وبلاگ نویسی”
  1. سلام…….

    تقدیر و سپاس فراوان از یکایک شرکت کنندگان کاش اگر میشد آدرس وبلاگها را هم می گذاشتید.خوشحال میشدیم……

    پاسخ
  2. با سلام و تشکر از همه زحمت کشان در این راه،اسامی برندگان را کی اعلام میکنید؟

    پاسخ
  3. با سلام و احترام خدمت دوستان گرامی

    فردا شب ، دوشنبه ۱۹ فروردین ماه اسامی افراد برتر در دو موضوع فرهنگ شهروندی و پاوه از نگاه وبلاگ همراه با آدرس وبلاگ ها منتشر می شود .

    پاسخ
  4. با سلام اگر میشود یکبار دیگر به وبلاگ ها سر بزنید شاید تفاوتی یا پیشرفتی کرده باشند و تا اخرین لحظه دریغ نکنید تا فردا شب و پیروزی خدانگهدار+))+))+))+))+))

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.